Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Mach-e noen som vet noe nyttig?

Startet av Kevz, fredag 08. februar 2019, klokken 19:46

« forrige - neste »

Joltus

#15
Hvor er offisiell registrering?

Sulland er jo ikke akkurat hos meg....

Trond.m

Fikk tips om at det var mulig å reservere bil i dag. Det kan jeg ikke se stemmer, og det eneste jeg finner er en interesse-liste. At en leverandør forteller at de planlegger å komme med en SUV med 600 km rekkevidde sent 2020 er ikke spesielt imponende. Ford har vel ikke akkurat imponert med tidligere EV.


Counterpointer

Reservasjonen vil basere seg på interesselisten. Det står i klartekst.
Men siden en ikke får noe nummer, så står de jo helt fritt.

Men min erfaring etter å ha stått på mange lister, de som registrerer seg først kommer øverst på lista. Forutsetter at du følger opp når de slipper neste steg da

Trond.m

#19
Positivt at de ikke tar betalt, men de må komme med mer konkret informasjon snart for at jeg skal tro på det de lover. De bør i det minste kunne fortelle hvor stort batteri de mener skal til for å gi en rekkevidde på 600 km. Tidligere har de antydet minst 480 km, men siden BMW snakker om 600 km, så vil de vel ikke være dårligere. i4 er imidlertid ikke en SUV, så Ford må nok over 100 kWh for å oppnå samme rekkevidde. Lansering høsten 2020 tyder gjør at jeg tviler på levering før 2021..og jeg tviler også på rekkevidden.

torlie

Satt meg på listen, men kun interesseliste og ikke reservasjon var litt nedtur. Så det dog ikke før i dag tidlig, så er nok noen hundre foran meg i køen allerede  :)

Håper ikke de tar en Kia her og tildeler Norge kun noen få biler.

Har troen på at denne kan bli spennende. En Mustang inspirert Suv låter bra i teorien, men hva som blir sluttresultatet vet ingen enda.

2020: MG ZS EV
2018 Zoe Bose Edition (solgt)
2016 Zoe Intens (Solgt)

ono

Hvis det ikke er som listene til Kona da, det var også interesse liste til å begynne med. Men fikk plutselig kø Nr der, rart de skulle åpne akkurat kl 17.

batterimannen

Kanskje de som står på interesseliste for mail samtidig, hvor man kan melde seg på reservasjonsliste når bilen blir lansert? Så har man kanskje 1-2 dager på seg før resten av gjengen kan reservere?
Bare gjetning fra min side...
Hyundai Kona electric 2019
Volvo XC40 Recharge P8 Twin 2021
Volvo XC40 Recharge P8 Twin Ultimate 2023

Electric cars in Norway

batterimannen :+1: jeg tror det blir som du beskriver. Jeg snakket med en på Ford i går før live sendingen og han også beskrev det slik du skriver. Det synes jeg er en god løsning. 

Elmo

Nyttig og nyttig fru Blom  ???

"Nå kommer Ford med elektrisk SUV som skal knuse konkurrentene på rekkevidde" :o
https://www.tv2.no/a/10522053/?fbclid=IwAR3lS4y4At3M8_oIj_RotU0fW0TV_5cbOIISQLFpQqPrfRcAVvSTP7erUik
Tesla Model 3 AWD/FSD 03/2019 med sw: 2023.44.30.9  og en Seat Mii 2020.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005.
Har hatt div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen 170.000 km. Kun en P106 igjen nå.
eUp 2015 - solgt.

1317142119

Ta det med en stor dose salt, men jeg har hørt fra en tysker jeg kjenner som var på eventet:

* Størrelsesmessig omtrent som Ford Edge (altså litt mindre enn Tesla Model X)
* Større innvendig enn tradisjonelle biler med samme utvendige mål (altså utnytter de at det ikke er behov for langt panser)
* Bilen finnes i kjørbar utgave, men de fikk ikke gå inn i bilen (her er det bare å begynne å lete etter den fake Edge/Kuga/Explorer/whatever som harvært på testkjøring uten å lage en lyd
* "Faster than anything before". Tolker det som at den kommer til å ha ytelser i Tesla Model X-området
* Ford satser på kjøreegenskaper (slik de alltid pleier å gjøre) slik at denne er en "drivers car".

Jeg glemte dessverre å spørre om autonomi, men det påståes jo at Ford er blant de beste i bransjen på autonomi, så det er ikke utenkelig at den kommer med minst alt vi kjenner til av førerassistenter i dag.

Electric cars in Norway

ja det blir spennende. Har alltid likt Ford så jeg håper de klarer det nå. Jeg antar vi er i nærheten av en EV som ser ut som ala Kuga.

Mener jeg helt i begynnelsen på US sidene leste at kodenavn nettopp var Kuga men så kom dette med Mustang inn i bildet. Men dette er bare gjetning fra min side.

Electric cars in Norway

Det blir nok litt stille fra Ford fremover nå etter det siste lanseringsshowet og det var bra  :+1: :+1:

Når er neste mulighet for Ford å vise seg frem? Jeg har ikke lest noe eller fått noen Ford eposter.

torlie

Spent på når det kommer mer info, samt bilder. Har troen på at denne kan bli et godt alternativ for mange som ønsker familie SUV. Regner også med at den blir rimeligere enn MB EQC som nylig ble priset "ikke så værst"  :) Mulig vi kan håpe på godt utstyrt til 600k.

Dersom den blir noe lignende følgende bilder, er jeg positiv.

https://www.carscoops.com/2019/04/ford-mach-e-what-if-the-mustang-inspired-electric-suv-looked-like-this/

https://carbuzz.com/news/do-we-finally-know-ford-s-mustang-inspired-crossover-s-name

Personlig håper jeg blir mest som den siste, blå, altså lignende størrelse og fasong som Ford Kuga/Ford Edge, bare litt med litt mer sporstlig look.  :police:

2020: MG ZS EV
2018 Zoe Bose Edition (solgt)
2016 Zoe Intens (Solgt)

Electric cars in Norway

Torlie. Takk for lenkene. Ja den kremhvite Forden i artikkelen likte jeg godt. Det blir spennende fremover.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA