Skrevet av Emne: Mach-e noen som vet noe nyttig?  (Lest 1834 ganger)

Joltus

• Gold Member
    • Vis profil
Sv: Mach-e noen som vet noe nyttig?
« Svar #15 på: Tirsdag 02. April 2019, klokken 20:31 »
Hvor er offisiell registrering?

Sulland er jo ikke akkurat hos meg....
« Siste redigering: Tirsdag 02. April 2019, klokken 20:34 av Joltus »

TM

• Gold Member
    • Vis profil
« Svar #16 på: Tirsdag 02. April 2019, klokken 21:49 »
Fikk tips om at det var mulig å reservere bil i dag. Det kan jeg ikke se stemmer, og det eneste jeg finner er en interesse-liste. At en leverandør forteller at de planlegger å komme med en SUV med 600 km rekkevidde sent 2020 er ikke spesielt imponende. Ford har vel ikke akkurat imponert med tidligere EV.

Kevz

• Jr. Member
  • **
    • Vis profil
« Svar #17 på: Tirsdag 02. April 2019, klokken 22:02 »
https://www.ford.no/fremtidige-modeller/helelektrisk-suv?lpy-uuid=&utm_source=loopify&utm_campaign=Fortrinnsrett+ny+elbil+april+2019&utm_medium=email&utm_content=website

Her kan man registrere seg på interesse listen.

Jeg er ute etter suv, og vil ikke ha fossil 😝 håper den starter et sted lavere enn model x 🙂

knut.aulie

• Gold Member
    • Vis profil
« Svar #18 på: Tirsdag 02. April 2019, klokken 22:33 »
Reservasjonen vil basere seg på interesselisten. Det står i klartekst.
Men siden en ikke får noe nummer, så står de jo helt fritt.

Men min erfaring etter å ha stått på mange lister, de som registrerer seg først kommer øverst på lista. Forutsetter at du følger opp når de slipper neste steg da

TM

• Gold Member
    • Vis profil
« Svar #19 på: Onsdag 03. April 2019, klokken 07:10 »
Positivt at de ikke tar betalt, men de må komme med mer konkret informasjon snart for at jeg skal tro på det de lover. De bør i det minste kunne fortelle hvor stort batteri de mener skal til for å gi en rekkevidde på 600 km. Tidligere har de antydet minst 480 km, men siden BMW snakker om 600 km, så vil de vel ikke være dårligere. i4 er imidlertid ikke en SUV, så Ford må nok over 100 kWh for å oppnå samme rekkevidde. Lansering høsten 2020 tyder gjør at jeg tviler på levering før 2021..og jeg tviler også på rekkevidden.
« Siste redigering: Onsdag 03. April 2019, klokken 07:15 av TM »

torlie

• Full Member
  • 2016 Golf GTE
    • Vis profil
« Svar #20 på: Onsdag 03. April 2019, klokken 10:34 »
Satt meg på listen, men kun interesseliste og ikke reservasjon var litt nedtur. Så det dog ikke før i dag tidlig, så er nok noen hundre foran meg i køen allerede  :)

Håper ikke de tar en Kia her og tildeler Norge kun noen få biler.

Har troen på at denne kan bli spennende. En Mustang inspirert Suv låter bra i teorien, men hva som blir sluttresultatet vet ingen enda.

ono

• Jr. Member
  • **
    • Vis profil
« Svar #21 på: Onsdag 03. April 2019, klokken 13:11 »
Hvis det ikke er som listene til Kona da, det var også interesse liste til å begynne med. Men fikk plutselig kø Nr der, rart de skulle åpne akkurat kl 17.

batterimannen

• Full Member
    • Vis profil
« Svar #22 på: Onsdag 03. April 2019, klokken 15:13 »
Kanskje de som står på interesseliste for mail samtidig, hvor man kan melde seg på reservasjonsliste når bilen blir lansert? Så har man kanskje 1-2 dager på seg før resten av gjengen kan reservere?
Bare gjetning fra min side...

Electric cars in Norway

• Full Member
  • Helt elektrisk👍
    • Vis profil
    • Min YouTube kanal
« Svar #23 på: Onsdag 03. April 2019, klokken 16:08 »
batterimannen :+1: jeg tror det blir som du beskriver. Jeg snakket med en på Ford i går før live sendingen og han også beskrev det slik du skriver. Det synes jeg er en god løsning. 

Elmo

• Gold Member
  • Elbileiere gjør det med spenning.
    • Vis profil
    • Elmo
« Svar #24 på: Mandag 08. April 2019, klokken 16:55 »
Nyttig og nyttig fru Blom  ???

"Nå kommer Ford med elektrisk SUV som skal knuse konkurrentene på rekkevidde" :o
https://www.tv2.no/a/10522053/?fbclid=IwAR3lS4y4At3M8_oIj_RotU0fW0TV_5cbOIISQLFpQqPrfRcAVvSTP7erUik
Bor i Asker. Elbilist siden 2005. Div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen ca 160.000 km. To fremdeles i daglig drift.
Har også en eUp 2015, gått 75.000 km, og "fikk" Tesla Model 3 i mars 2019.

1317142119

• Full Member
    • Vis profil
« Svar #25 på: Torsdag 11. April 2019, klokken 16:39 »
Ta det med en stor dose salt, men jeg har hørt fra en tysker jeg kjenner som var på eventet:

* Størrelsesmessig omtrent som Ford Edge (altså litt mindre enn Tesla Model X)
* Større innvendig enn tradisjonelle biler med samme utvendige mål (altså utnytter de at det ikke er behov for langt panser)
* Bilen finnes i kjørbar utgave, men de fikk ikke gå inn i bilen (her er det bare å begynne å lete etter den fake Edge/Kuga/Explorer/whatever som harvært på testkjøring uten å lage en lyd
* "Faster than anything before". Tolker det som at den kommer til å ha ytelser i Tesla Model X-området
* Ford satser på kjøreegenskaper (slik de alltid pleier å gjøre) slik at denne er en "drivers car".

Jeg glemte dessverre å spørre om autonomi, men det påståes jo at Ford er blant de beste i bransjen på autonomi, så det er ikke utenkelig at den kommer med minst alt vi kjenner til av førerassistenter i dag.