Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Erfaringer med TOCN sin forsikring?

Startet av Mippen, fredag 08. februar 2019, klokken 15:47

« forrige - neste »

Vesel

Superfornøyd eier av en Tesla Model 3 siden mars 2019.
Long Range, AWD, blå, premium svart interiør, 19" Sport (sommer) + 18" Aero (vinter), AP + FSD.

Bydue 3.0 - el-sparkesykkel og hobbyprosjekt
Segway Minipro - selvbalanserende ståhjuling. Ta kontakt hvis du kan mekke kjettinger og snøplog til denne! 😂

nimrooz

Sitat fra: Remyi3M3 på onsdag 06. mars 2019, klokken 20:35
Jeg sjekket prisen på min (snart leverte) Model 3 Performance hos TOCN....Viste seg å bli kr 4000,- høyere i året enn det jeg ville fått gjennom mitt vanlig forsikringsselskap... Burde vel ikke vært slik?

Har sjekket de jeg også, 5000kr dyrere enn den avtalen vi har allerede på vår model S.
Droppa det...
AP2, rød multicoat.
TESLA Owners Club Norway - signature medlem

Rocklobster

Fikk epost for et par dager siden om at CoverMe blir Storebrand ? Spennende å se hvordan det påvirker prisen, neppe i positiv retning tenker jeg.


jorgenask

Sitat fra: Rocklobster på onsdag 11. november 2020, klokken 11:19
Fikk epost for et par dager siden om at CoverMe blir Storebrand ? Spennende å se hvordan det påvirker prisen, neppe i positiv retning tenker jeg.

Interessant, har drevet å ventet på at de skal få i orden ny leverandør så jeg kan få bestillt forsikring.
Har måttet sette igang 14 dagers gratis med codan i mellomtiden.

Håper de holder seg på samme prisnivå selv med storebrand

Ellemelle

Du tror du får en egen TOCN-pris i Storebrand? Det får du nok ikke.

Storebrand har bare tatt over hele kundeporteføljen til INSR (som CoverMe solgte forsikringer for), alternativet var at Finanstilsynet stengte ned hele butikken.
Ved slike overtagelser får du normalt beholde betingelsene for inneværende periode, mens på neste hovedforfall får du Storebrands vanlige betingelser.

jorgenask

De (coverme) påstår ihvertfall at pris ikke skal endres nevneverdig, men det gjenstår jo å se

N1klas

Haha! Da kom prisen på forsikringen min (TOCN) som Storebrand har tatt over. Økning på 27%!!. Dette er takken for å ha kjørt skadefritt fra 1993. Gleder meg til å høre hva de legger i prisøkningen. En kunde mindre blir det i hvertfall hos Storebrand

Daniel_0007

Sitat fra: N1klas på onsdag 20. januar 2021, klokken 12:40
Haha! Da kom prisen på forsikringen min (TOCN) som Storebrand har tatt over. Økning på 27%!!. Dette er takken for å ha kjørt skadefritt fra 1993. Gleder meg til å høre hva de legger i prisøkningen. En kunde mindre blir det i hvertfall hos Storebrand

Latterlige greier men er vel som forventa, ser ut som tesla er en dyr bil å reparere så de må sikre seg ved å ta premium betaling for alle
Model 3 2019 LR Rwd

eDooku

Jeg har også blitt overført til Storebrand, og ser til min store overraskelse at Storebrand er billigere enn de andre med 30K km kjørelengde. Sjekket TOCN også i dag, og de er flere tusen dyrere enn Storebrand. Virker som TOCN bruker If i bakkant nå, så da er det lite håp om billigere forsikring derfra. Det er synd. Jeg syntes bonusfrihet var en elegant løsning, men nå er det bonusstyr der også.
Model 3 LR AWD - 25. mars 2019
Model S 85 - 24. juni 2014 [Solgt]

HS

Storebrand ble dyrest for meg 12708 sammenlignet med de andre feks klp, gjensidige, frende og eika
Storebrand ble på 12708;- de andre lå på ca 10000;-+/- 1000 ;-
Tesla MYLR- 2022

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA