Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Retrofitting Next Gen i min 2014 P85

Startet av m1chaelt, fredag 08. februar 2019, klokken 15:06

« forrige - neste »

noGas

Jeg kjøpte ratt son en del av en stor bundle, og da får man nice price, men ser de ligger ute til ca 1500. Det er verdt det.

megja

Går det å sette gen3 seter fra en S 2017 i en 2014 ?

m1chaelt

Har ikke sjekket fester på NG3, men vil tro de er like som 1. gen seter. Det du trenger er nye kabler fra nye stoler og til bilen da det er forskjell på disse.

Sigurd Grimsby

Kom over en vraket 2015 p85d med grått interiør som jeg tror er helt likt som på min 2013 p85+. Utifra registreringen så står det at den var førstegangs registrert i juni 2015. Burde disse setene da være plug and play med samme kabling?

Mkyl

Sitat fra: noGas på lørdag 09. februar 2019, klokken 11:27
Som en forberedelse kan du bestille torx 47 bits og kabler fra tesla. Du trenger kun kablene om setene er nyere enn sept 2015. Evt ta et bilde av kablene og send til meg. 92 23 28 39

Har snart planer å sette inn nexgen jeg også i min 2014s85, har du noe i mot at jeg sender deg en melding? Mvh Magnus

E_S

Det er ekstremt rett-frem å bytte seter. Det eneste man må passe på er at man ikke kutter strømmen før man har skrudd løs setene (IKKE løsne kontaktene!), da setene må kjøres frem/tilbake for å komme til skruene. Før man kobler fra setene, ta "power off", løsne den loopen under panseret og koble fra 12V-batteriet,  vent en halvtime før du kobler fra, og koble ikke til strømmen før kablene til de nye setene er tilkoblet. Da er du helt sikker på å ikke å få airbagfeilkode etterpå.

Forandringen fra de gamle krakkene av noen seter til nextgen er så enorm at det er fullstendig dag og natt.
:)

VegarHenriksen

Sitat fra: megja på onsdag 24. april 2019, klokken 08:42
Går det å sette gen3 seter fra en S 2017 i en 2014 ?

Ekstremt sent svar, men ja, dette er fullt mulig, men ikke plug-and-play.
Tesla SP90DL+ (v3) & S85
OpenPilot & Tinkla | Full innvendig & utvendig facelift
https://vsco.co/vegarhenriksen

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA