Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Retrofitting Next Gen i min 2014 P85

Startet av m1chaelt, fredag 08. februar 2019, klokken 15:06

« forrige - neste »

m1chaelt

Sitat fra: Jejl på torsdag 21. mars 2019, klokken 20:27
Sitat fra: m1chaelt på fredag 08. februar 2019, klokken 15:06


Sitter da plutselig igjen med innredning dra en P85, noen som trenger?  8)

Ikke enda, men kanskje om noen år. Min innredning er over snittet slitt, men har fremdeles unger i baksetet som gjør en god jobb med å slite ut baksetene og ryggene på fremsetene på alle tenkelige måter, så det er ikke noe poeng i å skifte det ut nå.

Kjent problemstilling

Har lagt setene for salg på Finn.no til nette sum av kr 6000 for hele sulamitten. I mitt hode er det billig, men ikke sikkert alle deler det inntrykket?




Sent from my iPhone using Tapatalk

noGas

Dette er den beste retrofit man kan gjøre på en veteran imho. Nå er det vel dørtrekk og dashpad neste? Da blir den basicly 2017

Og ja, for dere som er breie over ryggen - de gamle stolene er overlegne blablabla.

m1chaelt

Sitat fra: noGas på lørdag 23. mars 2019, klokken 07:05
Dette er den beste retrofit man kan gjøre på en veteran imho. Nå er det vel dørtrekk og dashpad neste? Da blir den basicly 2017

Har faktisk ikke tenkt på dørtrekkene og at det er forskjell der. Må kanskje vurdere det også da

Takker for tipset noGas



Sent from my iPhone using Tapatalk

jkirkebo

Sitat fra: noGas på lørdag 23. mars 2019, klokken 07:05
Dette er den beste retrofit man kan gjøre på en veteran imho. Nå er det vel dørtrekk og dashpad neste? Da blir den basicly 2017

Beste retrofit må da være 4G modem til drøye 5000,- ;) Hvis man ikke vil klare seg med EDGE snart da, når resten av 3G nettet forsvinner...
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

noGas


m1chaelt

Sitat fra: jkirkebo på lørdag 23. mars 2019, klokken 15:30
Sitat fra: noGas på lørdag 23. mars 2019, klokken 07:05
Dette er den beste retrofit man kan gjøre på en veteran imho. Nå er det vel dørtrekk og dashpad neste? Da blir den basicly 2017

Beste retrofit må da være 4G modem til drøye 5000,- ;) Hvis man ikke vil klare seg med EDGE snart da, når resten av 3G nettet forsvinner...

Det har jeg allerede. Bilen er kjøpt som bruktbil hos Tesla i 2017 med utvidet garanti og det har da blitt byttet en drøss med greier. Nytt pano tak, midtkonsoll, MCU med 4G+++, innfellbare speil, nytt ryggekamera nå nylig mm


Sent from my iPhone using Tapatalk

noGas

Kom på en ting til som er sinnsykt digg å få etterinnstallert, ratt.

2014 rattet ditt har mindre padding i selve rattet, og er sikkert blankpolert av hendene dine.
Finn et 2018 ratt fra en stakkar som har krasjet etter noen få tusen km, så har du et matt, utrolig digg ratt.
Spiller ingen rolle om det er fra en X eller S forsåvidt.

Dette er selvsagt kun om du liker matt utførelse på rattet, og at det er litt mer soft touch.

Klykken

Rattet må vaskes så blir det som "nytt". Det blir blankt fordi det er fullt av dritt og fett. Bruk egnet skinnrens og skinnbørste. Samme som du bruker på seter av skinn.
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

m1chaelt

Sitat fra: noGas på tirsdag 26. mars 2019, klokken 07:46
Kom på en ting til som er sinnsykt digg å få etterinnstallert, ratt.

2014 rattet ditt har mindre padding i selve rattet, og er sikkert blankpolert av hendene dine.
Finn et 2018 ratt fra en stakkar som har krasjet etter noen få tusen km, så har du et matt, utrolig digg ratt.
Spiller ingen rolle om det er fra en X eller S forsåvidt.

Dette er selvsagt kun om du liker matt utførelse på rattet, og at det er litt mer soft touch.

Hadde planer om å finne et ratt for å trekke om og har ikke tenkt på om det er forskjell på padding. Da dropper jeg planene om å trekke om og finner meg et nyere tatt


Sent from my iPhone using Tapatalk

m1chaelt

Sitat fra: Klykken på tirsdag 26. mars 2019, klokken 08:10
Rattet må vaskes så blir det som "nytt". Det blir blankt fordi det er fullt av dritt og fett. Bruk egnet skinnrens og skinnbørste. Samme som du bruker på seter av skinn.

Rattet skal rengjøres nå til våren, men det er slitt og trenger litt mere TLC enn hva en vask kan fikse. Tipset fra NoGas om å bytte ratt skal følges opp. Tykkere, softere og mere matt ratt er absolutt det jeg er på utkikk etter


Sent from my iPhone using Tapatalk

m1chaelt

Sitat fra: noGas på tirsdag 26. mars 2019, klokken 07:46
Kom på en ting til som er sinnsykt digg å få etterinnstallert, ratt.

2014 rattet ditt har mindre padding i selve rattet, og er sikkert blankpolert av hendene dine.
Finn et 2018 ratt fra en stakkar som har krasjet etter noen få tusen km, så har du et matt, utrolig digg ratt.
Spiller ingen rolle om det er fra en X eller S forsåvidt.

Dette er selvsagt kun om du liker matt utførelse på rattet, og at det er litt mer soft touch.

Fant meg jaggu et ratt fra en 2018 mod. Får se hvilken pris det er på herligheten.

noGas

Sitat fra: Klykken på tirsdag 26. mars 2019, klokken 08:10
Rattet må vaskes så blir det som "nytt". Det blir blankt fordi det er fullt av dritt og fett. Bruk egnet skinnrens og skinnbørste. Samme som du bruker på seter av skinn.

Hva vasker du med? Jeg har prøvd mye rart, tilogmed nano svamp. Blir litt bedre, men et nytt ratt er noe helt annet.

Kjørt 40k med mitt "nye", på tide å bytte igjen:D

m1chaelt

Sitat fra: noGas på tirsdag 26. mars 2019, klokken 17:01
Kjørt 40k med mitt "nye", på tide å bytte igjen:D

Gjenbruker du airbag eller kjøper du nytt ratt med hele "sulamitten"?

noGas

Kjøper kun rattet, airbagkontakter er ikke lik på alle årsmodeller.

Men skulle gjerne byttet ut de "flimsy" knappene på airbag modulen ja...

m1chaelt

Sitat fra: noGas på onsdag 27. mars 2019, klokken 08:57
Kjøper kun rattet, airbagkontakter er ikke lik på alle årsmodeller.

Men skulle gjerne byttet ut de "flimsy" knappene på airbag modulen ja...

Nice, kun ratt var vesentlig billigere enn med airbag.
Hva har du pleid å måtte legge ut for ratt?
Har fått pris på 1800kr for et 2018 ratt.


Sent from my iPhone using Tapatalk

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA