Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Prisutvikling Model 3

Startet av thorerik, torsdag 07. februar 2019, klokken 23:11

« forrige - neste »

S4e

Prisutvikling av elbiler har vært helt unormalt og det vil ta slutt når en får nok volumer.

Men jeg ville vært mer bekymret om jeg hadde en diesel eller bensin bil! Eller en elbil med kort rekkevidde.
Tesla Model 3 LR AWD FSD Hengerfeste
Ecolite ladestasjon

olavxxx

Sitat fra: S4e på fredag 08. februar 2019, klokken 22:46
Prisutvikling av elbiler har vært helt unormalt og det vil ta slutt når en får nok volumer.

Men jeg ville vært mer bekymret om jeg hadde en diesel eller bensin bil! Eller en elbil med kort rekkevidde.
Tiden hvor bilde kunne flippes for profitt er nok for det meste over. Man bør tenke avskrive bilen over åtte år. Samt man bør tenke første år kan medføre 10-20 prosent verditap, det blir jo særlig høyt på de dyreste bilene.

Verditap var årsak for at jeg solgte X og kjøper 3P. Kjørte ikke nok til å forsvare verditap og i 3P får jeg syk ytelser, syk rekkevidde, rask lading i km/t og det jeg personlig synes er en veldig fresh designet bil. Jeg tror det tar en del år før konkurrentene når igjen 3P, men blir spennende å se hva Polestar får til.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA