Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

App for Leaf 2014

Startet av Zeeshan Sheikh, torsdag 07. februar 2019, klokken 21:47

« forrige - neste »

Zeeshan Sheikh

Er Nissan connect eneste appen som fungerer? Jeg har ikke fått registrert meg enda siden tidligere eier ikke har slettet bilen fra sin bruker. Har sendt mail til nissan og venter på svar.

Er det andre bedre apper?
TM3 SR+ hvit med sort interiør bestilt 17.07.19

Citroel

Du må uansett være registrert hos Nissan.
Se svaret til Sylvester i denne tråden https://elbilforum.no/forum/index.php?topic=35613.msg613044#msg613044

Kan ellers anbefale My Leaf for android.
2014 Leaf Accenta, norsk.
1983 Suzuki GS1100G
1978 Citroën GS Club Break
1969 Citroën ID19

Zeeshan Sheikh

Takk. Har snakket med Nissan kundeservice. Fikk beskjed om å sende bilde av vognkortet. De sender en mail når alt er i orden.

Skal huske tipset ditt om My Leaf.
TM3 SR+ hvit med sort interiør bestilt 17.07.19

Trekkoppbil

Ovms er et alternativ hvor man ikke trenger å være registrert hos Nissan. Det kan være knotete å sette opp, da det er mange mulige nettverksinnstillinger for wifi eller 2G/3G.  Man kan kommunisere direkte med web, ssh eller rs232, og man kan gå via web-server hvor man må opprette konto for hver bruker og for hver bil man har og her kan man også brke app.
Jeg har ikke tatt meg tid til å sjekke det skikkelig ut, og jeg kan ikke akkurat kalle det fungerende eller nyttig, men det ser ut til å gi et hav av muligheter for den som vil fikle og kanskje utvikle.

Leaf Spy Pro er den eneste appen som jeg har nytte av, og den krever heller ingen registrering hos Nissan.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA