Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Seter: Performance vs Sport

Startet av xref, fredag 22. juni 2018, klokken 18:48

« forrige - neste »

xref

Hei.

Er veldig usikker på hvilke seter jeg skal gå for. Performance-setene ser kule ut men mange virker å hevde at Sports-setene er mer komfortable. Noen som har erfaringer med de to ulike typene?
S70D VIN: 87XXX levert i slutten av Juli

Tellus

#1
Har bare sittet i standardsetene. De er i hvert fall gode. Enig i at performance setene ser kulere ut. Personlig hadde jeg nok ikke valgt performancesetene uansett (bestilte HSE Launch Edititon uten mulighet) da de ikke har justerbare nakkestøtter. Jeg er ganske høy og ville i hvert fall ha prøvd de ut før jeg ville gått for disse setene.

Er du sånn ca gjennomsnitts bygd så passer nakkestøtten sikkert fint.

AJ82

Har kjørt litt Jaguar med sportsetene og synes de er veldig komfortable, samtidig som de ser bra ut. Performance er knall tøft, men klarte ikke å forsvare prisforskjellen. Nå skal det sies at jeg har bestilt SE, og da skiller det endel mer enn på HSE.

A.J.
- 2022 Mercedes EQE 43 AMG
- 2022 Kia EV6
- 2024 Volvo EX90 (i bestilling)
x 2023 BMW I4 M50
x 2022 Audi E-Tron GT
X 2021 Polestar 2 LR AWD
x 2020 E-Tron 50 Sportback
x 2019 E-Tron 55 SUV
x 2019 E-Golf

chargedup

Har kjørt f-type med både performance seter og sportsseter. Er ikke så veldig stor forskjell, bortsett fra utseende. Performance har litt mer sidestøtte og er muligens litt mindre komfortable på langtur. Nå har jeg bare bestilt S, men performance setene er noe av det siste ekstrautstyret jeg ville krysset av på dersom jeg skulle fulltspecet en I-pace.
Dra til en Jaguar forhandler og prøv begge, seter er absolutt en smakssak! Feks har Insignia i Oslo sannsynligvis begge deler til utstilling/demobil (f-type med performance og en av de andre bilene med sportseter).
EQE 43AMG
Solgt: i3 (60Ah)-I-pace S-EQC-Model 3 LR-Ampera-Model Y-I-pace FE

Stikkkontakt

Hva er erfaringene med performance seter for de som har kjørt noen kilometer?

Tellus

Performancesetene ser kjempekule ut. Vær obs på at du mister noe funksjonalitet som f.ek.s justerbar hodestøtte. Dette gjorde at jeg raskt falt ned på standardseter.

Standardsetene er veldig gode, men jeg ville kanskje ikke giddet å betale for ventilerte seter. Ingen fordel om vinteren og somrene i Norge er jo vanligvis ikke av de varmeste uansett.

Nordlands

Sitat fra: Tellus på søndag 17. februar 2019, klokken 12:26
Standardsetene er veldig gode, men jeg ville kanskje ikke giddet å betale for ventilerte seter. Ingen fordel om vinteren og somrene i Norge er jo vanligvis ikke av de varmeste uansett.
Dessverre kan ikke ventilasjon velges bort dersom man ønsker justerbar korsryggstøtte, sidestøtte eller setepute-lengde...
I-Pace HSE launch edition - Prod 30.08.18 - Levert 02.11.18

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA