Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Lading og diverse.

Startet av rullekake, torsdag 07. februar 2019, klokken 18:47

« forrige - neste »

rullekake

Hei!
Har en Nissan Leaf Tekna 30kW 2016-modell.
Har sett på Wallbox Pulsar for hjemmelading. Har fått to forskjellige svar på om jeg kan installere 22kW når jeg har 3-fas og 230V. Noen sier jeg kan ha det (men i praksis blir det 11 kW), mens andre har sagt at jeg kun kan ha 1-fas 7,4 kW. Noen som har peiling på det?
Som nødløsning til jeg får ladeboks, skal jeg lade med stikkontakt. Er det noe mer hokus-pokus enn å stikke kabelen inn i bilen (i veggen først)?
Skal batteriet ved hjemmelading via ladeboks lades til 100%?
Ved hurtiglading - hvordan ser man at batteriet har nådd 80%?
Kan jeg bruke Chademo og type 2 ladekabler (er det mulig å ta feil, eller er alle som passer riktige)? På Fortum sin oversikt står det type 2 ladekabel A og B - er det noen forskjell på dem?
Er det mulig å si hvor mange km som er igjen når batteriet er på 20% og 40% (selger sa jeg ikke skulle se på kilometer-rekkevidden)?
Når jeg skal ha varme bruker jeg kun auto (heat slår seg på), er det riktig?

På forhånd takk for svar!

elektrolux

#1
Wallbox pulsar er ikke det beste valget for lading av Leaf.

Du må selv stille inn ladestyrken via app. avhengig av husets kapasitet, og du kan ikke utnytte Pulsar sin 3 fase lademulighet med en Leaf siden den kun lader med 1 fase. Med 230V kan du uansett bil ikke lade med 3 faser.

Se heller etter en dynamisk styrt ladestasjon som tar hensyn til øvrig last.

Stavanger:

Selger utstyr for EV lading og energieffektivisering via http://elbilhjelpen.no AS

Har for tiden Tesla S85, Smart ED, BMW C- evolution, Carver S+, Monotrazer MTE-150, Citroen C1 EVie, div. Think og PSA Classic og City 2010 model, Chin 3 hjuler Pickup, Buddy M9 samt Vectric scooter. Venter på Microlino og Aptera #2246

Daglig leder i Elbilhjelpen.no

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA