Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Mike Phillips oppgraderer gamle amerikanske el-biler

Startet av Bly, fredag 18. november 2011, klokken 09:26

« forrige - neste »

Bly

Sendte i høst inn hovedkortet til motorstyringen i min Chevrolet Geo Prizm. Jeg har nettopp fått det tilbake
Mike har da oppgradert hovedkortet, med noen kjekke forandringer som jeg mener også slår endel av dagens nye el-biler. Største forskjellen er at 50kW motoren nå yter 70kW. Bilen er i tillegg utstyrt med en standard automatgearspake som er koblet opp til valg av regenerering/motorbrems. Denne er koblet opp slik:
D: Når gasspedalen slippes, så triller bilen uten noe motorbrems (som om den står i fri) ideellt på landeveien.
2: 50% motorbrems (35kW) Helt ideellt i normal bykjøring
1: 100% motorbrems. opp til 70kW motorbrems gjør det unødvendig å bruke bremsene annet enn ved nødbremsing. Sammen med en 42kWh Li-FePo4 batteripakke fungerer dette helt supert.
Til opplysning så er det helt kurant å importere disse bilene. Geo-Prism, og Chevrolet pickup har samme motor, og systemløsning.
Toyota TACOMA Electric Pickup 1996. 250km rekkevidde

elektrolux

Høres ut som en meget fin løsning.

Kunne tenkt meg noe slikt, bare i et mer moderende karosseri.
Stavanger:

Selger utstyr for EV lading og energieffektivisering via http://elbilhjelpen.no AS

Har for tiden Tesla S85, Smart ED, BMW C- evolution, Carver S+, Monotrazer MTE-150, Citroen C1 EVie, div. Think og PSA Classic og City 2010 model, Chin 3 hjuler Pickup, Buddy M9 samt Vectric scooter. Venter på Microlino og Aptera #2246

Daglig leder i Elbilhjelpen.no

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA