Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Forsikring, Hvor mye må man forvente at det koster på denne bilen?

Startet av Stianhel, onsdag 06. februar 2019, klokken 13:35

« forrige - neste »

Stianhel

Hei! Har kjøpt Ioniq, får den om noen uker. Hvor mye må jeg forvente at forsikringen av bilen vil koste?

Mikkey

Hei,

fikk anslått en ganske billig pris, husker ikke tallet i hodet men var fra Enter, disse skal levere veldig billige el-bil forsikringer.

RazAquato

Det er ett veldig individuelt spørsmål, og beror i stor grad av hvilken bonus du har, hvor i landet du bor, alder, om du parkerer i garasje m.m.

Eksempelvis kostet min Tesla model S 5500kr/året for Kasko+ (75% bonus, egen garasje og samlebonus). Han som kjøpte den har også 75% bonus, men bor i en annen kommune og har gateparkering; og må betale 13.000 i året for samme bil.

EDIT: ...og av en eller annen grunn vil Ioniqen koste meg 416kr mer enn Teslaen gjorde fra samme selskap :o forstå seg på det den som kan

tolapet

Hva med å kontakte ditt forsikringsselskap?? Det beste er å sende forespørsel til flere forsikringsselskap, da ser du hvem som er billigst, og du får eksakt pris......

Stianhel


Stianhel

Ganske stor prisforskjell hos de jeg har sjekket til nå. For toppforsikring hos de respektive koster Gjensidige meg 6732 i året, dette er med forbundsrabatt. Sparebank1 koster meg 5100 i året, uten noe forbundsrabatt. DnB kunne jeg ikke sjekke, ettersom det ikke var mulig å velge Ioniq i deres utvalg av biler under hyundai.. 

streken05

Sitat fra: Stianhel på onsdag 06. februar 2019, klokken 15:20
Ganske stor prisforskjell hos de jeg har sjekket til nå. For toppforsikring hos de respektive koster Gjensidige meg 6732 i året, dette er med forbundsrabatt. Sparebank1 koster meg 5100 i året, uten noe forbundsrabatt. DnB kunne jeg ikke sjekke, ettersom det ikke var mulig å velge Ioniq i deres utvalg av biler under hyundai..

Jeg fikk tilbud fra DnB i dag, så da har de fått lagt den inn :-)

JPV

Bergen, 12.000 km, 75% bonus, toppforsikring lik den hos If: Betaler 140 kr/mnd hos Tribe forsikring (210 kr/mnd inkl innboforsikring) :)
Ioniq Electric, hvit, teknikk, skinn
Forventet til Norge 10.12.2016

amyren


© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA