Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Demontere frontfanger

Startet av falk1, fredag 05. april 2019, klokken 21:27

« forrige - neste »

falk1

Noen her som har gjort det?
Fant en film på YouTube som fikk det til å virke relativt greit men det var US bil uten lyktespylere

Jossemosse

Heisann!
Dette har jeg gjort flere ganger, og det er ganske grei skuring (hvis man kan det). Jeg brukte også video på YouTube, så den stemmer sikkert bra. Du må skru løs de skruene du finner under bilen. I tillegg løsne plastikk-pluggene rundt ladeluke, toppdekselet, samt inne i hjulbuene. Jeg dempnterer også lokket til ladeluke, men tror det skal være mulig å lirke det av selv om du ikke gjør dette.

Så til det som kan være trickey: du må sku løs en skrue på hver side innenfor hjulbuen. Du må her brette løs plastikken inne i hjulbua, slik at du kommer inn med en 10mm pipe. Sitter rett ved overgangen mellom de to dekslene. Deretter må du dra/røske frontdekselet løs fra klemfeste. Det kan være skummelt, jeg trodde det knakk første gangen jeg gjorde det.. Deretter skal det bare være å løfte av!

Ledninger til grøftelys kan med fordel frakoblet i forkant, da disse er korte. Kan evt kobles løs når du har begynt å lirke av fronten. Spylerslangene må løsnes fra klipsene etterhvert som du får løs fangeren for å få den langt nok vekk (evt koble den fra i en av skjøtene)
Leaf 2011, 120.000 km, kjøpt desember 2018
Leaf 2018, 110.000 km, kjøpt januar 2020

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA