Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Model 3 som konebil

Startet av SoftwareGeek, onsdag 06. februar 2019, klokken 09:29

« forrige - neste »

SoftwareGeek

Men hvordan blir det med stålskjermene og rust? Er de behandlet med noe spesielt for saltsuppen i Norge?

Handyman

RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

Øyvind.h

Tja. Det samme som skjer om man får steinsprut på alu. Der alu korroderer blir det rust på stål.
Konebiler bulkes og skrapes opp hele tiden fordi damer ikke er like flinke av natur til å kjøre bil som oss mannfolk. Menn er rett og slett disponert for biljøring. Derav pæreform.
Kvinner må derfor kjøre stålbiler fordi stål er rimeligere å reparere enn alu.
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

Handyman

RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

SoftwareGeek

Sitat fra: daggad på onsdag 06. februar 2019, klokken 10:12
Er din kone mer utsatt for rust enn deg ?  ;)

Ja, hun skraper og bulker både fanger, skjermer og felger.

SoftwareGeek

#5
Sitat fra: Handyman på onsdag 06. februar 2019, klokken 10:30
Hva er kriteriene for en konebil?

Du får spørre de med Golf. Model 3 kjører som en sprek golf, en yndet konebil i mange herrens år. Jeg har hatt golf og kjørt model 3, så jeg vet hva jeg snakker om

Autowinder

TMY 2021 LR AWD • BMW i3 2021 120ah FC

Jeg: Unnskyld, men jeg fikk tilbake bilen etter garantiservice hos dere med 30 cm oppkrubbet støtfangerhjørne.
Tesla SC Rud: Alle ansatte skal rapportere inn slikt og det er ikke gjort, så det kan umulig ha skjedd hos oss!
TA ALLTID VIDEO AV HELE BILEN RETT FØR ALL SERVICE, OG SI GJERNE FRA AT DET ER GJORT.

TRM

Sitat fra: SoftwareGeek på onsdag 06. februar 2019, klokken 11:10
Sitat fra: daggad på onsdag 06. februar 2019, klokken 10:12
Er din kone mer utsatt for rust enn deg ?  ;)

Ja, hun skraper og bulker både fanger, skjermer og felger.
Haha.... For et fantastisk deilig, politisk ukorrekt, perspektiv!
- Å bestille Tesla er som å spille "Joker Nord" -

TMYP        MY22
Ioniq          MY18 - solgt
TMX100D MY18 - solgt
TM3P        MY19 - solgt
Leaf           MY15 - solgt
TMS85D   MY15 - solgt
TMS85      MY14 - solgt

kc

Sitat fra: SoftwareGeek på onsdag 06. februar 2019, klokken 11:12
Sitat fra: Handyman på onsdag 06. februar 2019, klokken 10:30
Hva er kriteriene for en konebil?

Du får spørre de med Golf. Model 3 kjører som en sprek golf, en yndet konebil i mange herrens år. Jeg har hatt golf og kjørt model 3, så jeg vet hva jeg snakker om

Du burde vel kunne svare på det når du har hatt golf selv? Sikker på at "kone" bilen ikke er til deg? Ellers ville det gitt mening med en Hyundai Kona, da den er mindre, billigere og forsikre og rimerligere å repare og trolig mye kjappere service.

Handyman

Sitat fra: SoftwareGeek på onsdag 06. februar 2019, klokken 11:12
Sitat fra: Handyman på onsdag 06. februar 2019, klokken 10:30
Hva er kriteriene for en konebil?

Du får spørre de med Golf. Model 3 kjører som en sprek golf, en yndet konebil i mange herrens år. Jeg har hatt golf og kjørt model 3, så jeg vet hva jeg snakker om
Trodde "konebil" for lengst var et utdatert uttrykk. :police:
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

Klykken

#10
Hos oss er konebilen den bilen kona kjører mest. Model S for vår del, da hun føler seg mest trygg med 4x4.
Mannebilen jeg bruker er BMW i3.

Ingen av oss tar oss nær av uttrykket konebil eller mannebil, for den saks skyld.

EDIT:
For å svare på spørsmålet, så bør vanlig normal vedlikehold holde dette greit i sjakk. Vask bilen jevnlig, et par-tre ganger i måneden. Både hjulbuer, felger og tildels under bilen, i tillegg til lakkert karosseri.
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

Handyman

Sitat fra: Klykken på onsdag 06. februar 2019, klokken 13:04
Hos oss er konebilen den bilen kona kjører mest. Model S for vår del, da hun føler seg mest trygg med 4x4.
Mannebilen jeg bruker er BMW i3.

Ingen av oss tar oss nær av uttrykket konebil eller mannebil, for den saks skyld.
he he nokså likt som hos oss da, jeg kjører "den lille" og kona "den store".
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

daggad

Vel jeg personlig synes nå overskriften og innholdet viser en litt utdatert holdning..

Uansett...men bulker mer enn kvinner i trafikken i følge statistikk fra forsikringsselskapene. Så tittelen burde være "Model 3 som gubbebil"  ;)
Ålesund
TM3 LR AWD 2020
Leaf 24kW 2011

ok67

Tesla Model 3 AWD-LR 2019
iMiev 2013 som jr. har overtatt

hovik

Sitat fra: SoftwareGeek på onsdag 06. februar 2019, klokken 11:10
Sitat fra: daggad på onsdag 06. februar 2019, klokken 10:12
Er din kone mer utsatt for rust enn deg ?  ;)

Ja, hun skraper og bulker både fanger, skjermer og felger.

Enig i at konebilen blir mer bulkete, men det er fordi den oftere brukes til butikken, kjøpesenter, etc. Handlervogner og eldre sjåfører er årsaken til bulkene, ikke nødvendigvis kona. (venter også på Model 3 konebil)
2019 Tesla Model 3
2021 Volvo XC90

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA