Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Ny pris på Model 3?

Startet av hELgenen, onsdag 06. februar 2019, klokken 07:23

« forrige - neste »

Handyman

RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

Saberhagen

Står 454' for LR nå. Var den ikke på 464' tidligere?

krister461

Sitat fra: Saberhagen på onsdag 06. februar 2019, klokken 08:53
Står 454' for LR nå. Var den ikke på 464' tidligere?
Dokumentavgift og vrakpant må du legge til.

fredriks

Tviler på at Europa får nye priser. Musk sier på twitter at de har mindre marginer på biler til Europa pga moms og importavgifter. Så leser man litt mellom linjene der, så betyr det vel ingen billigere TM3.

https://twitter.com/elonmusk/status/1093044009549803520
2017 Hyundai Ioniq levert 07.17.
Din Model Din Model 3 ble reservert 01/04/2016.

Imagine


Car for a Civilized Age

Norske priser vil bli lavere når produksjonen overgår etterspørselen. Mid Range kommer nok til sommeren. Til hvilken pris? Blir spennende

Øyvind.h

Om ikke annet setter det kostnad ved referral-programmet i perspektiv. Flott med prisreduksjon for å slippe referral-gribber, men samtidig usikker på om ikke kostnad ved tradisjonell markedsføring kan bli dyrere enn dette per bil? Jaja - bra bilene selger seg selv.
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

Imagine

Kundehenvisningsprogrammet gjorde at bilene ble for kostbare.
https://www.hegnar.no/Nyheter/Naeringsliv/2019/02/Kutter-prisene-paa-Tesla-for-2.-gang

Tror ikke salget har gått så bra som planlagt i USA. Man setter jo ikke ned prisen på noe som selger bra nok.
I Norge selger den nok bra uansett.

Cowboystrekk

Sitat fra: Imagine på onsdag 06. februar 2019, klokken 09:17
Kundehenvisningsprogrammet gjorde at bilene ble for kostbare.
https://www.hegnar.no/Nyheter/Naeringsliv/2019/02/Kutter-prisene-paa-Tesla-for-2.-gang

Tror ikke salget har gått så bra som planlagt i USA. Man setter jo ikke ned prisen på noe som selger bra nok.
I Norge selger den nok bra uansett.
Jeg tror nok Tesla har hatt en viss anelse om hvordan salget kom til å bli med utgangspunkt i hvilke modeller de solgte av X og S. P-utgavene og 90 og 100 har solgt betydelig dårligere enn 70 og 75. Det er en smart strategi å melke markedet for "premium-kundene" først som gir best avanse og kanskje får noen utolmodige til å bestille en dyrere bil enn de egentlig tenkte. Hadde SR kommet med en gang ville salget vært mye høyere, men de hadde hatt langt mindre avanse og i noen tilfeller tap for de som velger helt ribba biler.
Tesla Model S 2013 - SOLGT
Tesla Model 3 SR+ 2020 - >

bno

Sitat fra: Imagine på onsdag 06. februar 2019, klokken 09:17
Kundehenvisningsprogrammet gjorde at bilene ble for kostbare.
https://www.hegnar.no/Nyheter/Naeringsliv/2019/02/Kutter-prisene-paa-Tesla-for-2.-gang

Tror ikke salget har gått så bra som planlagt i USA. Man setter jo ikke ned prisen på noe som selger bra nok.
I Norge selger den nok bra uansett.
Man må forholde seg til konkurransen. Subsidiene forsvinner og da i USA (som i Norge etter hvert) må man konkurrere uten disse insentivene. Da blir prisen reell og prutinga kan også starte...

Stikkkontakt

Sitat fra: Imagine på onsdag 06. februar 2019, klokken 09:17
Kundehenvisningsprogrammet gjorde at bilene ble for kostbare.
https://www.hegnar.no/Nyheter/Naeringsliv/2019/02/Kutter-prisene-paa-Tesla-for-2.-gang
I Norge selger den nok bra uansett.

Ja,men markedet er vel mettet etter 2-3 ukers produksjon ::)

Dani3l

Er myndighetene i USA nå fornøyd med elektrifiseringen av bilparken, eller tenker de at den fortsetter av seg selv når de fjerner insentivene? Skjønner ikke dette. Er jo fortsatt bare en promille av bilparken som kjører elektrisk.
2022 Nio ES8 Signature Edition 6s
2019 Tesla Model X - 100D m/FSD
2019 Tesla Model 3 - LR AWD m/FSD

DagfinnN

Sitat fra: Dani3l på onsdag 06. februar 2019, klokken 09:55
Er myndighetene i USA nå fornøyd med elektrifiseringen av bilparken, eller tenker de at den fortsetter av seg selv når de fjerner insentivene? Skjønner ikke dette. Er jo fortsatt bare en promille av bilparken som kjører elektrisk.
Myndighetene i USA fryser og vil ha fart på den globale oppvarming - god Donald politikk..
TM3 LR 2021 kjøpt brukt 17.03.2022
TMY bestilt 25.01.2022 - levert 29.03.2022

erlendboe

Sitat fra: Øyvind.h på onsdag 06. februar 2019, klokken 09:15
men samtidig usikker på om ikke kostnad ved tradisjonell markedsføring kan bli dyrere enn dette per bil? Jaja - bra bilene selger seg selv.

Husker fremdeles godt hvor overrasket jeg var for 20 år siden, når jeg leste at reklame-kostnadene per solgte bil var over 1000 gbp for Honda i UK,

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA