Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Levering Kona vinterdekk

Startet av Jon1, fredag 18. januar 2019, klokken 09:22

« forrige - neste »

Jon1

Blir bilen levert med dekk for årstiden? Eller kommer den med standard sommerdekk?

Biff

Jeg fikk bil i overgangen til vinter og bare ba om at de satte på vinterdekkene

Jon1

Ok, vurderer å sette vinterdekk på original felgen og finne felger til sommer selv.

HelectriC

Sitat fra: Jon1 på fredag 18. januar 2019, klokken 12:23
Ok, vurderer å sette vinterdekk på original felgen og finne felger til sommer selv.

Jeg tenker det er en grei løsning. Hva dimensjoner har sommerdekkene slik at jeg leter etter samme dimensjon på vinterdekk?
ioniq 5

Jon1


ca119

Om du bestillte KONA med vinterdekk til 17800kr eller hva nøyaktig det var, hadde jeg selvfølgelig forventet at de bytter dekk til vinter siden det er masse snø ute nå.

Jeg synes de 17800kr var for mye - kan få finere turbin II felger med vinterdekk fra 11000kr.
Det er i utgangspunkt 215/55 R17 som gjelder.

Ellers må senterhull / navåpning være 67,1mm, og boltsirkel 5x114,3
innpress på orginal er 50mm, det er lov med +/-7mm dermed burde du kunne velge innpress mellom 43-57mm.

Noen sier at man kan bruke 16" felger - f.eks 7x16" med ET 43 og  205/60-16 dekk - billigere er det, men ikke garantert at det passer. Det fungerer med noen 16" felger, mens andre 16" felger kan komme bort i bremsene.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA