Skrevet av Emne: Jeg vurderer å bestille en Mate X sammenleggbar elsykkel, men...  (Lest 213 ganger)

goggo

• Hero Member
    • Vis profil
Jeg vurderer å bestille en Mate X sammenleggbar elsykkel, men...
« på: Tirsdag 05. Februar 2019, klokken 18:45 »
Jeg har siklet på disse MATE syklene i lengre tid, men jeg har liten erfaring med annet enn gamle DBS sykler fra 70 tallet...  (så da skjønner dere hvor ung jeg er :) )

https://mate.bike/eu/cms/mate-x

Vurderer nå å bestille en MATE X 250+ til rundt 15 tusen levert Norge.
Da har jeg inkludert alt av ekstrautstyr, dvs skjermer,  bagasjebrett,  hydrauliske bremser, og den dyre kontrolleren som gir ekstra "gir" og noen andre programmerbare funksjoner.

For meg vil det først og fremst være en "søndagstur sykkel" som skal brukes på asfalt, grus og kanskje enkelte skogsveier og gode stier.   

Det som frister meg mest er at den er sammenleggbar (Den går akkurat gå inn i Soulen med et av baksetene foldet ned), at den har lang rekkevidde, og at jeg kan kjøre den "ulovlig" med gasshåndtak i tillegg til pedalsensor greia.

Det som skremmer meg er måten den selges på via Indiegogo, og at det ikke er mulig å se/prøve den før kjøp.

Firmaet bak holder forøvrig til i København, men sykkelen lages selvfølgelig i østen et sted.
Det er 2 års garanti på sykkelen, og muligens har man en viss form for forbrukergaranti ved å kjøpe fra dansk firma selv om det er postordre via Indiegogo?

Noen synspunkter fra folk som har mere elsykkel erfaring enn meg?

mvh
Hugo

Kjører Soul EV,  bor nær Kristiansand

goggo

• Hero Member
    • Vis profil
Sv: Jeg vurderer å bestille en Mate X sammenleggbar elsykkel, men...
« Svar #1 på: ſøndag 10. Februar 2019, klokken 16:08 »
Det var visst ikke mye hjelp å få fra forumet her nei...
Vel, nå har jeg bestilt sykkelen, den skal leveres om ca 3 Teslamåneder, så får vi se.

Jeg skal holde dere oppdatert om framdriften, siden det var så stor interesse her  ;D

mvh
Hugo
Kjører Soul EV,  bor nær Kristiansand