Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

60ah rekkevidde

Startet av Stigah, tirsdag 05. februar 2019, klokken 15:44

« forrige - neste »

Klykken

Sitat fra: DieselVegard på mandag 25. februar 2019, klokken 08:57
Sitat fra: Samco på tirsdag 05. februar 2019, klokken 18:32
12/13 mil med forsiktig bruk av varme i 10minus grader får jeg på min.

Whaaaat? Det klarer ikke jeg i +10 engang....
Joda, sørg for å ha forvarmet bil og (fulladet) batteri, vær forsiktig med wattpedalen, skru ned temp fra sauna til 20-21gr og hold deg under 90km/t, så er du langt på vei. I alle fall om batteri fortsatt er "som nytt".
2,8-3,0bar i dekkene

Rundt 14mil bør være mulig på tørr vei, med +10C og landeveishastigheter.
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

DieselVegard

Sitat fra: Klykken på mandag 25. februar 2019, klokken 09:08
Sitat fra: DieselVegard på mandag 25. februar 2019, klokken 08:57
Sitat fra: Samco på tirsdag 05. februar 2019, klokken 18:32
12/13 mil med forsiktig bruk av varme i 10minus grader får jeg på min.

Whaaaat? Det klarer ikke jeg i +10 engang....
Joda, sørg for å ha forvarmet bil og (fulladet) batteri, vær forsiktig med wattpedalen, skru ned temp fra sauna til 20-21gr og hold deg under 90km/t, så er du langt på vei. I alle fall om batteri fortsatt er "som nytt".
2,8-3,0bar i dekkene

Rundt 14mil bør være mulig på tørr vei, med +10C og landeveishastigheter.

Bestandig Pre conditioned, 19grader, aldri under 90 og batteri sim har vært med 120'.

Klarer 80 på vinteren, 110 på sommeren.
20 Polestar 2 31000km
18 i3s 79000km
14 i3 118400km,

Klykken

#17
Spørs om batteriet ditt er degradert litt, da. Eller at du kjører som "galemathias". :)

EDIT:
Sitat fra: DieselVegard på mandag 25. februar 2019, klokken 09:14
Bestandig Pre conditioned, 19grader, aldri under 90 og batteri sim har vært med 120'.

Klarer 80 på vinteren, 110 på sommeren.
Der har du årsaken. :)

Hold snitt på rundt 70, så skal du se.
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

Stigah

Endte opp med 94ah og iforhold til vårt bruk,så er jeg glad vi gjekk for den

DieselVegard

Sitat fra: Klykken på mandag 25. februar 2019, klokken 09:26
Spørs om batteriet ditt er degradert litt, da. Eller at du kjører som "galemathias". :)

EDIT:
Sitat fra: DieselVegard på mandag 25. februar 2019, klokken 09:14
Bestandig Pre conditioned, 19grader, aldri under 90 og batteri sim har vært med 120'.

Klarer 80 på vinteren, 110 på sommeren.
Der har du årsaken. :)

Hold snitt på rundt 70, så skal du se.

Hakke' tid ;)
20 Polestar 2 31000km
18 i3s 79000km
14 i3 118400km,

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA