Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Alt sort på TMX

Startet av oStoreBil, tirsdag 05. februar 2019, klokken 15:01

« forrige - neste »

oStoreBil

Jeg ser at endel sorte TMX har helt sorte detaljer som dørhåndtak og andre utvendige lister. Er dette noe man bestiller, eller når man legger folie på bilen?


Sent from my iPhone using Tapatalk

Bidda

Folie eller plastidip. Ikke mulig å bestille.
Har eid 70 biler hittil i livet, 54 har vært Citroën. Ikke bruktbilselger av yrke....
TMX 75 2017 og TMY LR 2021
Kona 2020 64kWh SOLGT
TMS 85 2015 SOLGT
Polestar 3 og Tesla CT reservert ;-)

oStoreBil


Bidda

Folie er holdbart på sikt men dyrere. Plastidip kan du gjøre selv hvis litt fingernem. Har plastidip fra Foliatec på felgene og folie på lister selv.
Har eid 70 biler hittil i livet, 54 har vært Citroën. Ikke bruktbilselger av yrke....
TMX 75 2017 og TMY LR 2021
Kona 2020 64kWh SOLGT
TMS 85 2015 SOLGT
Polestar 3 og Tesla CT reservert ;-)

oStoreBil

Og folie bør vel gjøres av et firma, regner jeg med...

Bidda

Har eid 70 biler hittil i livet, 54 har vært Citroën. Ikke bruktbilselger av yrke....
TMX 75 2017 og TMY LR 2021
Kona 2020 64kWh SOLGT
TMS 85 2015 SOLGT
Polestar 3 og Tesla CT reservert ;-)

oStoreBil

Ja, tar man og folierer hele bilen også eller er det noe annet som er anbefalt? Gjelder sort som er visstnok tynne lakk eller noe slikt?

Bidda

Stor valgfrihet på farger og uttrykk om du folierer hele bilen. Ikke selv erfaring med det. Her er link til min:
https://m.youtube.com/watch?v=0q8zKWdVcWU&t=2s
Har eid 70 biler hittil i livet, 54 har vært Citroën. Ikke bruktbilselger av yrke....
TMX 75 2017 og TMY LR 2021
Kona 2020 64kWh SOLGT
TMS 85 2015 SOLGT
Polestar 3 og Tesla CT reservert ;-)

oStoreBil

Glemte helt å svare. Den var fin!

Jeg titter på TMX, ser at det kun er mulig med trelister. Er det folie for alle pengene der også, eller bytte av listene som er tingen?

Råde

Før kunne man få karbonfiber oppgradering til 2000,-. Tesla har med (u)jevne mellomrom byttet på dekorinnleggene. Har lest om flere som har ønsket/planlagt å bytte selv men ikke hørt erfaringer fra folk som faktisk har gjort det. Jeg ville ikke prøvd selv. Mr Google Kan sikkert hjelpe deg til noen med erfaring.
e-Golf | X75D

oStoreBil

Så hvis jeg vil ha carbon nå, må jeg enten foliere eller gå for P som både er dyrere, gir mindre rekkevidde og gir dyrere forsikring?

Phantom3D

Sitat fra: oStoreBil på onsdag 13. mars 2019, klokken 23:16
Så hvis jeg vil ha carbon nå, må jeg enten foliere eller gå for P som både er dyrere, gir mindre rekkevidde og gir dyrere forsikring?

Og den er mye raskere, større bremser og har ventilerte seter. Blir som en bmw m5 vs en bmw 540.
Tesla Model S75D 18
BMW i3 94Ah
1995 Mini Cooper Silver Bullet 1275cc

oStoreBil

Sitat fra: Phantom3D på torsdag 14. mars 2019, klokken 00:02
Og den er mye raskere, større bremser og har ventilerte seter. Blir som en bmw m5 vs en bmw 540.

Ventilerte seter kan jeg skjønne er digg noen få dager i Norge, evt på langtur i Europa (noe ala gratis SuC). Hva gir større bremser meg utenom potensielt større utgift ved bytte av slitasjedeler? Raskere? Jeg ønsker ikke fartsbøter og med bilen fullt av barn, er 0-1000 på 4.9 sek mer enn nok de få gangene jeg trenger det.

Phantom3D

Sitat fra: oStoreBil på torsdag 14. mars 2019, klokken 00:07
Ventilerte seter kan jeg skjønne er digg noen få dager i Norge, evt på langtur i Europa (noe ala gratis SuC). Hva gir større bremser meg utenom potensielt større utgift ved bytte av slitasjedeler? Raskere? Jeg ønsker ikke fartsbøter og med bilen fullt av barn, er 0-1000 på 4.9 sek mer enn nok de få gangene jeg trenger det.


Kortere bremselengde samt at større skive tåler mer varme enn mindre skiver. De er nok en del dyrere å bytte ut ja ;D

Mindre skiver bidrar til noe mer effektivitet samt mindre u-fjæra vekt.
Tesla Model S75D 18
BMW i3 94Ah
1995 Mini Cooper Silver Bullet 1275cc

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA