Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Kia e-Niro 64kwh från sverige 415 000nok intresse

Startet av Daniel_k, tirsdag 05. februar 2019, klokken 09:07

« forrige - neste »

trykkertor

Sitat fra: bjornskj på torsdag 07. mars 2019, klokken 10:26

Etter å ha kjørt bil i så lang tid har du ikke lært deg hvor kappene er lokalisert? Jeg har langt i fra samme erfaring med bilkjøring som deg men de fleste funksjoner som betjenes med knapper i min bil kan jeg operere uten å se på dem. Jeg betviler sterkt at den samme "har det i fingrene" følelsen vil komme i TM3.

Og noe som er litt morsomt også er når det kommer ny programvare. Da hender det at Tesla flytter på funksjoner og menyer innad i systemet.
Har sett en del YouTube-videoer av folk som har mye erfaring med Tesla lete etter en gitt funksjon, men klikker og scroller rundt og kan ikke lenger finne funksjonen.
Både Tesla Bjørn og Model 3 Owners Club har flere videoer hvor de må lete og lete etter en funksjon som er blitt flyttet.

Har aldri opplevd på mine knappebiler at de byttet rundt på noen av knappene etter service.

geear

Det er på større oppgraderinger, som når du får ny iOS eller AndroidOS på telefonen. Har opplevd det én gang på 1,5 år. Hovedårsaken var nok at de skulle ha softwaren kompatibel med Model 3 sin mindre liggende skjerm. Det ga noen negative effekter for oss med stående 17", men fortsatt er det langt mer brukervennlig enn andre biler. Skal ikke legge skjul på at noe fortsatt var bedre på den gamle.

Kan huske å ha sett Bjørn lete en gang, men det var på en bil med v9 mens han selv fortsatt bare hadde v8. Var vel den som stod uten strøm på Gardermoen.

arthur

Miev 2014 - solgt
Kona 2018 - solgt
Kia e-Niro 2019 - solgt
Seat Mii Electric - november 2020- tilbakelevert
Hyundai Kona - april 2021
Polestar2 -desember 2022

geear

Sitat fra: arthur på fredag 08. mars 2019, klokken 07:25
Nok en Tesla-tråd?
Trådens emne var ferdigdiskutert for en uke siden, da det ble informert om prisøkning i Sverige som gjorde at det ikke var aktuelt lenger. Er det et problem for deg at noen spinner litt videre?

Gnilre

Sitat fra: gr på fredag 08. mars 2019, klokken 08:51
Sitat fra: arthur på fredag 08. mars 2019, klokken 07:25
Nok en Tesla-tråd?
Trådens emne var ferdigdiskutert for en uke siden, da det ble informert om prisøkning i Sverige som gjorde at det ikke var aktuelt lenger. Er det et problem for deg at noen spinner litt videre?
Det er et problem for hele dette forumet at så mange tråder ender opp med å bli Tesla-tråder. Det er mye tid man kan kaste bort på å lese om Tesla her inne når man egentlig er interessert i andre bilmerker. Noen litt mer perifere brukere av forumet enn deg og meg blir skremt av alt dette Tesla-maset her inne. At Tesla blir diskusjonstema i Kia-delen av forumet er helt hinsides; bilene har veldig lite til felles.
Kia Soul EV sept 2014 - aug 2016.
Opel Ampera-e mai 2017-november 2017.
Kia e-Niro 2019.
Volvo XC40 pure electric 2021.
VW ID4 1st april 2021 - januar 2022.
VW ID4 GTX februar 2022 -.

daktari

Kanskje alle med sterke borgervern-gen kunne meldt seg som moderatorer på prøvetid i stedet for bare å kjefte på andre?
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

HCO

Sitat fra: Gnilre på fredag 08. mars 2019, klokken 09:08
Det er et problem for hele dette forumet at så mange tråder ender opp med å bli Tesla-tråder.

Enig i dette.

Sitat fra: Gnilre på fredag 08. mars 2019, klokken 09:08
Det er et problem for hele dette forumet at så mange tråder ender opp med å bli Tesla-tråder. bilene har veldig lite til felles.

Også enig i dette, men på grunn av den spesielle tilbudssituasjonen i elbilmarkedet ender i praksis helt forskjelllige biler opp med å bli konkurrenter. Jeg var reelt åpen for å vurdere både Kona, E-Niro og Model3 selv om disse er tildels ganske forskjellige biler. Jeg har beholdt kønummeret mitt på E-Niro (under 80 nå...), men det er tvilsomt om jeg tar den ut noengang. Jeg synes det ble magaplask både på pris og rekkevidde.

Om man ønsker å diskutere E-Niro mot Model 3, er det en annen tråd her som jeg synes har holdt seg ganske godt på sporet: https://elbilforum.no/index.php?topic=42781.0
2019 Tesla Model 3 LR AWD
2022 Zero SR/F

tuono

Vi må nok bare erkjenne at selv om Tesla på mange måter (men ikke alle) lager gode biler, så kan eierne nok fremstå som litt slitsomme i sosiale sammenhenger.

lirekassa

Sitat fra: Gnilre på fredag 08. mars 2019, klokken 09:08
Sitat fra: gr på fredag 08. mars 2019, klokken 08:51
Sitat fra: arthur på fredag 08. mars 2019, klokken 07:25
Nok en Tesla-tråd?
Trådens emne var ferdigdiskutert for en uke siden, da det ble informert om prisøkning i Sverige som gjorde at det ikke var aktuelt lenger. Er det et problem for deg at noen spinner litt videre?
Det er et problem for hele dette forumet at så mange tråder ender opp med å bli Tesla-tråder. Det er mye tid man kan kaste bort på å lese om Tesla her inne når man egentlig er interessert i andre bilmerker. Noen litt mer perifere brukere av forumet enn deg og meg blir skremt av alt dette Tesla-maset her inne. At Tesla blir diskusjonstema i Kia-delen av forumet er helt hinsides; bilene har veldig lite til felles.

Helt hinsides faktisk. Det er vel en grunn til at man kommer tilbake til benchmark-produsenten gang på gang, nettopp fordi det er høyst sammenlignbart og det de andre produsentene bør strekke seg etter.

F. eks. annonserer Tesla SuC v3 med 250kw som støttes av Model 3. Samtidig har vi e-Niro uten app som makser ut på 77kw på sommeren og lider av coldgate så fort det blir kaldere. Tesla har ota oppdateringer, bl. a. forbedrer de ladehastighetene på SuC v2 og introduserer warmup-funksjon som gjør at man går rett på maks-hastighetet når man navigerer til superlader.

KIA lager gode elbiler, men Tesla lager de beste - det tror jeg det hersker liten tvil om. Når bestilling av flere utgaver av Model 3 åpner, så vil man ha et sedan-alternativ til e-Niro i eksakt samme prissegment med omtrent samme batteristørrelse, også med tohjulsdrift.

Hvis du vil vite mer om KIA og e-Niro og hvorfor noe er mindre bra eller dårlig, så er det greit å kunne trekke fram eksempler fra hva som er bedre, eller hva som er verre. Ser f. eks. ingen protestere vilt om nye Leaf trekkes inn. Det er (også) en direkte konkurrent som beviselig er dårligere på de fleste punkter enn e-Niro.

arthur

Sitat fra: gr på fredag 08. mars 2019, klokken 08:51
Sitat fra: arthur på fredag 08. mars 2019, klokken 07:25
Nok en Tesla-tråd?
Trådens emne var ferdigdiskutert for en uke siden, da det ble informert om prisøkning i Sverige som gjorde at det ikke var aktuelt lenger. Er det et problem for deg at noen spinner litt videre?

Ja, synes faktisk at det er akkurat det; et problem at så mange tråder ender opp med å bli enda en Tesla-tråd. Min subjektive opplevelse er at rundt 60-70% av alle tråder i utgangspunktet dreier seg om Tesla, kanskje det holder? Og du verden så hårsåre Teslastene er her på forumet i tråd etter tråd føler de seg plaget, misforstått, utsatt for ymse former for kampanjer osv egentlig lettere patetisk å se dette, men for all del, bare fortsett.
Miev 2014 - solgt
Kona 2018 - solgt
Kia e-Niro 2019 - solgt
Seat Mii Electric - november 2020- tilbakelevert
Hyundai Kona - april 2021
Polestar2 -desember 2022

geear

At noen av dere mener at bilene har veldig lite til felles får stå for deres egen regning, er det helt utenkelig at andre kan ha en annen oppfatning?

Jeg vet bare at JEG har akkurat kansellert Model 3 Performance til over 600 lapper, og kjøpt en e-Niro til under 400 lapper i stedet. Så kan dere påstå at de ikke er konkurrenter så mye dere bare orker, og at det er fullstendig ulogisk å velge mellom en TM3P eller en e-Niro, men nå er det faktisk det jeg har gjort. Det er en hel haug med faktorer som har gjort at det ble valget, men at de for oss var konkurrenter er hevet over enhver tvil.

Sitat fra: arthur på fredag 08. mars 2019, klokken 10:27
Ja, synes faktisk at det er akkurat det; et problem at så mange tråder ender opp med å bli enda en Tesla-tråd. Min subjektive opplevelse er at rundt 60-70% av alle tråder i utgangspunktet dreier seg om Tesla, kanskje det holder? Og du verden så hårsåre Teslastene er her på forumet i tråd etter tråd føler de seg plaget, misforstått, utsatt for ymse former for kampanjer osv egentlig lettere patetisk å se dette, men for all del, bare fortsett.
På seg selv kjenner en andre. Her var trådens tema ferdig diskutert, trådstarter hadde gitt opp prosjektet sitt, noen fortsatte å spinne på e-Niro vs. Tesla i form av knapper eller ikke knapper, og det er det eneste som har vært diskutert. Hvem er det egentlig som er hårsåre her?

Er det rart at pioneeren innen elbil, merket som faktisk gjør at vi er der vi er i dag, det eneste merket med tre modeller man kan kjøpe og få innen 3-4 måneder, til stadighet kommer opp som benchmark på et ELBILforum?

arthur

Miev 2014 - solgt
Kona 2018 - solgt
Kia e-Niro 2019 - solgt
Seat Mii Electric - november 2020- tilbakelevert
Hyundai Kona - april 2021
Polestar2 -desember 2022

Kårepåsporet

Sitat fra: arthur på fredag 08. mars 2019, klokken 20:42
Sitat fra: gr på fredag 08. mars 2019, klokken 13:28
Hvem er det egentlig som er hårsåre her?

Det er det Teslastene som er.

Jeg lurer på hva Teslastene er. Er det Stene som kjører Tesla?

geear

Sitat fra: arthur på fredag 08. mars 2019, klokken 20:42
Sitat fra: gr på fredag 08. mars 2019, klokken 13:28
Hvem er det egentlig som er hårsåre her?

Det er det Teslastene som er.
Eller er det arthur og de andre som ikke tåler å lese om Tesla?

Ganske ironisk at han som har brukt usannsynlig mye tid på å trolle i Tesladelen av forumet nå skal trekke hårsårkortet i resten av forumet.

Aqua

Herrejemini folkens. Det virker som mange her ikke er gamle nok til å få førerkort. Kan det være så interessant å fortelle hverandre hvor håpløst ens foretrukne bil er? Selvsagt er det ulike preferanser, men det betyr ikke at noen er mindreverdige i forhold til ens egne.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA