Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Har alle blitt oppringt?

Startet av Svg1974, tirsdag 05. februar 2019, klokken 07:28

« forrige - neste »

Svg1974

Ser at folk bestiller biler uten reservasjonsnummer. Jeg har sittet stille i båten på plass ca 5000 uten at jeg har blitt kontaktet av Møller. Er "alle" blitt ringt opp untatt meg?

Gitzern

Litt vanskelig å svare på det, men jeg har ihvertfall blitt oppringt 2 ganger. Først før jul med tilbud om First Edition, deretter 28. jan. Skrev kontrakt 30. jan. Forventet levering mai/ juni. Jeg har plassnr 2520. Har du sendt inn spec på nett og fått referanse? Det gjorde jeg samme dag som bestillingsperioden startet, tror det var torsdag 24. jan.

Svg1974

Nei, har som nevnt sittet stille i båten og ventet, i den tro at jeg ville bli oppringt som forespeilet. Jeg har ingen hastverk, men forventer/forventet at Møller har et system som håndterer dette. Jeg "trenger" en elbil som kan trekke minimum 1500kg henger, men har en Q5 som gjør jobben i dag, og sånt sett greit gjør jobben et år eller to til.
Jeg hadde trodd at når man signerer opp med et passe stort beløp ville man også få prioritet deretter, men det kan virke som det er de som roper høyest som får først. I det minste bestille først. For meg er rattvarme, ACC og hengerfeste uansett ting jeg ønsker, så om jeg skulle enda opp med å bestille, ser jeg at jeg må være tålmodig.

AJ82

Sitat fra: Svg1974 på tirsdag 05. februar 2019, klokken 07:28
Ser at folk bestiller biler uten reservasjonsnummer. Jeg har sittet stille i båten på plass ca 5000 uten at jeg har blitt kontaktet av Møller. Er "alle" blitt ringt opp untatt meg?

Har du sendt inn foreløpig bestilling? I tilfelle burde du vel ha blitt kontaktet.

A.J.
- 2022 Mercedes EQE 43 AMG
- 2022 Kia EV6
- 2024 Volvo EX90 (i bestilling)
x 2023 BMW I4 M50
x 2022 Audi E-Tron GT
X 2021 Polestar 2 LR AWD
x 2020 E-Tron 50 Sportback
x 2019 E-Tron 55 SUV
x 2019 E-Golf

Amatøren

Nummer nede på 24xx og blitt ringt opp i hvert fall 3 ganger.
VW e-Golf 11.2018 - Smurfen
Audi e-tron 50 03.2020 - Tannløs
---------------------------------------------------------
VW Caravelle 2016 - Rulle
VW T-Roc 2018 - Rocky
---------------------------------------------------------
Venter på ID. BUZZ?
Sannsynligvis ikke pga manglende AID

olaho

Jeg har cirka 5000 i reservasjonsnummer (som deg) og ble oppringt sent i forrige uke fra forhandler (Møller Bil Gjøvik). Ga beskjed om at jeg ønsker å prøvekjøre før eventuell bestilling (sannheten er vel egentlig at jeg er litt tvilende til om det blir bilkjøp uansett, mest pga. pris/rekkevidde), og det hørtes ikke ut som personen som ringte hadde noe informasjon om når prøvekjøring ville starte.
Bestilt Tesla Model 3 27. mai - blå, long range AWD, 19"-sportsfelger, hvitt interiør, hengerfeste
Reservasjon Tesla Model X: #882 - dessverre kansellert

Øyvind.h

Ikke blitt oppringt, men fikk epost for en stund siden med beskjed om at jeg ble ringt når det var tid for å konfigurere.
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

Jon65

#7
Hadde kønummer ca 1500 da det stengte.
Ble oppringt før jul og tilbudt en lanseringsmodell som jeg takket nei til og ba om å bli kontaktet igjen når de hadde noe mer å komme med. Har ikke hørt noe siden det. (Forhandler er Erik Arnesen Bryn)
Men siden jeg ønsker å prøvekjøre før bestilling bryr jeg meg ikke noe om at de ikke har ringt igjen.

tgarmann

Kønr. 5xxx. Ikke blitt oppringt eller kontaktet av lokal Møller. Stakk innom en dag og da sa selger at han ventet at folk skulle "gjøre jobben" med å legge inn foreløpig konfigurering. Litt merkelig holdning spør du meg.
La inn en konfig på mobilen inne hos Møller og da kunne han hjelpe meg videre.
Neste steg blir nå å vente på ny offisiell fremvisning av bilen som foreløpig står gjemt inne hos Møller-forhandleren eller at de åpner for prøvekjøring.
Stoler ikke akkurat på at jeg kommer til å bli kontaktet, så kommer til å ta kontakt igjen rett før helgen.

Pneg

Har høyt res.nr husker ikke helt men tett oppunder 7000. Fylte inn noe svada på den komfig som kom på Mail for noen uker siden.
Etter jeg lukket den så tok det ikke mange minuttene før en hyggelig selger ringte. Jeg sa jeg var litt «lunken» siden jeg mente at jeg i beste fall ville få bil i slutten av 2019. Han mente at det gikk fint og få bil til sommer/høst.. ble litt ivrig så jeg stakk innom han for en prat da var antatt levering plutselig blitt november..
Ble litt skuffet, også fordi han kunne fint lite om bilen..

Tar vel en prøvekjøring men..
E-tron Fast Track (Solgt)
E-tron Advaced Sport 2020
2018 Leaf til salgs

opheim

Hørte fint lite og ingenting fra forhandleren jeg valgte ved reservasjon, annet enn standard-invitasjonen til lanserings-event'et i høst. Sendte vel 3-4 mailer over de neste månedene, fikk meget dårlige svar som for meg tydelig indikerte at selgeren ikke var interessert i verken meg som kunde, e-tron som produkt eller bil generelt. Ga vedkommende et par sjanser til over de neste månedene, men fikk bare ytterligere bekreftet førsteinntrykket. Så i dag ringte jeg Møller sentralt, forklarte kort opplevelsen min og ba om å få flyttet reservasjonen min til en annen forhandler. Det ble gjort der og da, fikk en forhandler et par mil unna, kikket på nettsiden til ny forhandler, fant en ansatt, sendte en mail og forklarte kort situasjonen. Endte med at jeg i løpet av den neste timen hadde fått gode og fornuftige svar på alle 3-4 spørsmålene jeg hadde, ble invitert til e-tron-event i morgen ettermiddag, og ble tilbudt (og booket) prøvekjøring og salgsmøte over helgen. Det kostet vel den nye selgeren ca 10-15 minutters arbeid å snu hele opplevelsen og gi meg følelsen av å bli verdsatt som kunde.

Mulig jeg er kraftig miljøskadet etter å ha jobbet innenfor salg og opplæring i 20+ år, men det der er litt ABC i min bok, selv om jeg anser meg selv som en i overkant tålmodig og svært lite krevende kunde. Vedkommende selger jeg hadde i utgangspunktet kostet både seg selv og avdelingen/firmaet et potensielt salg for opp mot en million kroner.

Moralen er: Det er ekstremt store forskjeller blant forhandlere og selgere. For investeringer på dette nivået mener jeg det er rett og rimelig å kunne kreve et minimumsnivå av kundeservice, og aller helst bør kundeopplevelsen stå i sentrum for hvordan selgerne arbeider.
Hallvard McGhie Opheim
'20 Audi e-tron 55 Exclusive
'16 Honda CRF1000L
'12 Nissan Leaf 24kWh (vurderes solgt)
'11 Ford Galaxy 2.0/163 tdci (solgt)

olemartin

Den nye selgeren din høres ut som min hos Møller Ensjø. Svarer på alt mulig av spørsmål og ringer (mer enn) ofte nok  :D

Polo

Sitat fra: Pneg på tirsdag 05. februar 2019, klokken 16:45
Har høyt res.nr husker ikke helt men tett oppunder 7000. Fylte inn noe svada på den komfig som kom på Mail for noen uker siden.
Etter jeg lukket den så tok det ikke mange minuttene før en hyggelig selger ringte. Jeg sa jeg var litt «lunken» siden jeg mente at jeg i beste fall ville få bil i slutten av 2019. Han mente at det gikk fint og få bil til sommer/høst.. ble litt ivrig så jeg stakk innom han for en prat da var antatt levering plutselig blitt november..
Ble litt skuffet, også fordi han kunne fint lite om bilen..

Tar vel en prøvekjøring men..

Hva er egentlig problemet her. Selgern eller kjøpern ? Dere som er vant med å bruke x antall møter, telefonsamtaler og prøvekjøringer på å kjøpe en bil som er så mye omtalt, trenger ikke å kaste bort tiden til selgern eller fylle forumet her med BS. La folk som vil ha bilen få selgerenes oppmerksomhet først, og så kan dere som vil prøvekjøre, prøvesitte, og drikke kaffe med selgeren møte opp litt senere på våren. Når man er nr 7000 i køen så hadde jeg hatt en mistanke om noe leveringstid.

Svg1974

Sitat fra: Polo på torsdag 07. februar 2019, klokken 06:58
Sitat fra: Pneg på tirsdag 05. februar 2019, klokken 16:45
Har høyt res.nr husker ikke helt men tett oppunder 7000. Fylte inn noe svada på den komfig som kom på Mail for noen uker siden.
Etter jeg lukket den så tok det ikke mange minuttene før en hyggelig selger ringte. Jeg sa jeg var litt «lunken» siden jeg mente at jeg i beste fall ville få bil i slutten av 2019. Han mente at det gikk fint og få bil til sommer/høst.. ble litt ivrig så jeg stakk innom han for en prat da var antatt levering plutselig blitt november..
Ble litt skuffet, også fordi han kunne fint lite om bilen..

Tar vel en prøvekjøring men..

Hva er egentlig problemet her. Selgern eller kjøpern ? Dere som er vant med å bruke x antall møter, telefonsamtaler og prøvekjøringer på å kjøpe en bil som er så mye omtalt, trenger ikke å kaste bort tiden til selgern eller fylle forumet her med BS. La folk som vil ha bilen få selgerenes oppmerksomhet først, og så kan dere som vil prøvekjøre, prøvesitte, og drikke kaffe med selgeren møte opp litt senere på våren. Når man er nr 7000 i køen så hadde jeg hatt en mistanke om noe leveringstid.

Når man har betalt såpass mye for å komme på listen, betyr det også at man er potensiell kunde. Som det skrives lengre opp i tråden er vi forskjellige. For noen er det viktigste å få den først, samme hva utstyr den mangler, for andre (som meg) er jeg villig til å vente for å få konfigurert bilen slik jeg vil ha den. Jeg har i dag en 10 år gammel Q5 som tåler et år til, og det er uaktuelt å ha en E-tron som er dårligere konfigurert enn bilen jeg har i dag. Men det jeg forventer fra Møller er at jeg "beholder" køplassen, og blir informert om hva som er ståa. At folk med +1000 plasser får kjøpe/bestille før jeg overhode blir oppringt synes jeg ingenting om, men det får ingen betydning for mitt kjøp, unntatt at mitt allerede tynnslitte forhold til Møller slites om mulig enda litt mer.

Litt av poenget mitt her er at kunder kan/må deles inn i forskjellige grupper, men nå ser det ut som om at det kun er de som roper høyest som får oppmerksomhet. Kanskje smartest for økonomien, men for merkevarebygging og langsiktighet kunne de vurdert å prioritert annerledes.

Pneg

Sitat fra: Polo på torsdag 07. februar 2019, klokken 06:58
Sitat fra: Pneg på tirsdag 05. februar 2019, klokken 16:45
Har høyt res.nr husker ikke helt men tett oppunder 7000. Fylte inn noe svada på den komfig som kom på Mail for noen uker siden.
Etter jeg lukket den så tok det ikke mange minuttene før en hyggelig selger ringte. Jeg sa jeg var litt «lunken» siden jeg mente at jeg i beste fall ville få bil i slutten av 2019. Han mente at det gikk fint og få bil til sommer/høst.. ble litt ivrig så jeg stakk innom han for en prat da var antatt levering plutselig blitt november..
Ble litt skuffet, også fordi han kunne fint lite om bilen..

Tar vel en prøvekjøring men..

Hva er egentlig problemet her. Selgern eller kjøpern ? Dere som er vant med å bruke x antall møter, telefonsamtaler og prøvekjøringer på å kjøpe en bil som er så mye omtalt, trenger ikke å kaste bort tiden til selgern eller fylle forumet her med BS. La folk som vil ha bilen få selgerenes oppmerksomhet først, og så kan dere som vil prøvekjøre, prøvesitte, og drikke kaffe med selgeren møte opp litt senere på våren. Når man er nr 7000 i køen så hadde jeg hatt en mistanke om noe leveringstid.

Her har du ikke skjønt greia.. mulig jeg er litt uklar. jeg var absolutt forberedt på veldig sen levering pga høyt res nr. og hadde ingen planer om og kontakte møller. men her er det selger som fyrer oppunder ved og ta kontakt på tlf og inviterer til prat og frister med levering sommer eller senest høst. Føler han kaster bort min og egen tid når han etter og ha servert kaffe kan melde levering i november.. med mulighet for noe tidligere..
E-tron Fast Track (Solgt)
E-tron Advaced Sport 2020
2018 Leaf til salgs

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA