Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Infomail fra Polestar - jammen ikke mye info

Startet av Elmo, mandag 04. februar 2019, klokken 22:08

« forrige - neste »

Elmo

Tesla Model 3 AWD/FSD 03/2019 med sw: 2023.44.30.9  og en Seat Mii 2020.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005.
Har hatt div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen 170.000 km. Kun en P106 igjen nå.
eUp 2015 - solgt.

Chimp

For å klare 500km rekkevidde med 73kwh netto batteri snakker vi forbruk på i underkant av 15kwh/100km.
Det er flere biler som klarer dette så hvorfor ikke polestar også, men da må luftmotstanden bli lav og vekten likeså.
Det rimer pr i dag ikke helt med 20tommer 245 brede dekk, stålkonstruksjon og 408 hk.
Virker kanskje veldig negativ, men jeg prøver å gjennomanalysere dette FØR jeg kjøper bilen kontra å sitte der med en bil som ikke lever opp til forventningene

Einride

500 km etter WLTP er vel foreløpig med forbehold, men enig med deg i at det virker noko urealistisk. Tippar faktisk rekkevidde etter WLTP blir rundt 450-480 km, meir enn det ser eg som rein bonus. Så prøver dei kanskje å ro litt ved å seie at «low cycle» for WLTP gir >500 km rekkevidde  :P

Hyundai Kona har 449 km rekkevidde etter WLTP (nedjustert litt etter lansering), og med 64 kWh tilgjengelig (?) gir det snittforbruk på ca 142,5 Wh/km.

Trond.m

Fikk en stilig trykt publikasjon i posten i dag - polestar 2 The Design Story.
Ca 50 sider med høy grafisk kvalitet.  Mye bedre enn BMW som ikke sender noe som helst, men det er grenser for hvor mye jeg gidder å lese om historien og teamet bak Polestar 2. Er vel lite nytt om bilen å finne der ?

Elmo

Sitat fra: TM på tirsdag 28. mai 2019, klokken 18:45
Fikk en stilig trykt publikasjon i posten i dag - polestar 2 The Design Story.
Ca 50 sider med høy grafisk kvalitet.   . . . .. , men det er grenser for hvor mye jeg gidder å lese om historien og teamet bak Polestar 2.
Masse floskler og tullprat om hvor nytenkende de er og ingen virkelig info antar jeg  - de har rett og slett ikke forstått at de er rævediltere.
Tesla Model 3 AWD/FSD 03/2019 med sw: 2023.44.30.9  og en Seat Mii 2020.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005.
Har hatt div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen 170.000 km. Kun en P106 igjen nå.
eUp 2015 - solgt.

Chimp

Synes den var fin jeg. Fikk ekstra lyst til å kjøpe bilen nå :)
Venter selvfølgelig veldig på mer info om batteri, ladehastighet, kjøling/varming, varmepumpe, tekniske systemer og liknende. Håper det kommer mail om dette snart.
Du kan sikkert si at polestar er rævdiltere fordi de kommer etter tesla og prøver på noe liknende som model 3 i form av en hatchback/fastback. Men for meg er tesla harry og uaktuelt uansett om jeg fikk en slengt etter meg, sånn er det, og da er det fantastisk med alle andre alternativer. Er veldig glad for at Tesla har brøytet vei, men skjønner ikke at det er et problem for dere at det dukker opp alternativer, det blir litt provoserende at de blir kalt "rævediltere" av den grunn? Hvorfor ikke bare være glad for alle elbiler som dukker opp.

Elmo

Sitat fra: Chimp på onsdag 29. mai 2019, klokken 10:20
Synes den var fin jeg. Fikk ekstra lyst til å kjøpe bilen nå :)

Jeg har ikke sett publikasjonen, så min kommentar over var bare en antagelse.
Tesla Model 3 AWD/FSD 03/2019 med sw: 2023.44.30.9  og en Seat Mii 2020.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005.
Har hatt div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen 170.000 km. Kun en P106 igjen nå.
eUp 2015 - solgt.

chargedup

Fin blekke vi fikk i posten. Jeg kommer nok ikke til å lese igjennom alt, men kikke på den. Vil tro veldig mange setter pris på oppmerksomheten. Det kan hjelpe Volvo med å holde interessen blant reservasjonsholdere oppe, nå som det kommer reservasjonslister fra alle kanter.
Bedre enn skissen fra Tesla, og bedre enn de som ikke gjør noe...
EQE 43AMG
Solgt: i3 (60Ah)-I-pace S-EQC-Model 3 LR-Ampera-Model Y-I-pace FE

MooCow

Sitat fra: chargedup på onsdag 29. mai 2019, klokken 16:38
Fin blekke vi fikk i posten. Jeg kommer nok ikke til å lese igjennom alt, men kikke på den. Vil tro veldig mange setter pris på oppmerksomheten. Det kan hjelpe Volvo med å holde interessen blant reservasjonsholdere oppe, nå som det kommer reservasjonslister fra alle kanter.
Bedre enn skissen fra Tesla, og bedre enn de som ikke gjør noe...

Tja synest skissa frå Tesla var vel så bra, står jo fint lite fakta om bilen i denne blekka, men ja som du seier bra at dei held dei potensielle kundane varme :)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA