Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Hjemmelading av i-Pace

Startet av elbilbølle, mandag 04. februar 2019, klokken 19:30

« forrige - neste »

Tellus

Kjent feil. Tror ikke det har blitt fikset i nyere SW versjoner heller dessverre.

Norwegian Wood

Sikkert bedre for batteriet med lavere kapasitet. Jeg var klar for å legge inn 32 amp, men bestemte meg for å avvente å se hvordan det fungerer i praksis. Hvis det haster har jeg 50 kw på nærmeste Circle K. Snart må en betale for å bruke kapasitet i tillegg til kwt forbruk. Strømregninga vil øke med konstant 32 amp oppå det vanlige forbruket, viktig med smartlader i alle fall.

i-Pace S Corris Gray, panorama, air, drive assist, HUD

4Matic Fanatic

Kommer jo an på hvor mye du kjører, jeg kjører ca 50 mil i uka, da holder det å koble den til et par av nettene.
16A ladestasjon.

Nordlands

Sitat fra: Norwegian Wood på fredag 15. mars 2019, klokken 18:11
Sikkert bedre for batteriet med lavere kapasitet. Jeg var klar for å legge inn 32 amp, men bestemte meg for å avvente å se hvordan det fungerer i praksis. Hvis det haster har jeg 50 kw på nærmeste Circle K. Snart må en betale for å bruke kapasitet i tillegg til kwt forbruk. Strømregninga vil øke med konstant 32 amp oppå det vanlige forbruket, viktig med smartlader i alle fall.
De fleste nye ladeboksene har innstilling av ladestrøm, om ikke også "smartlading"/laststyring. For meg var det så og si ingen prisforskjell på å få lagt opp 16 og 32A, så da har jeg mulighet for 32A, men bruker bare 16A mesteparten av tiden - kobler vanligvis i bare når jeg har under 50 % når jeg kommer hjem. Jeg tror uansett eventuell ny effektavgift må bli slik at man bare må betale litt ekstra for "overforbruk" og ikke riskerer dobbel strømregning om man lader med full effekt en gang i måneden.

Jeg tror også det er viktigere at man ikke lar bilen stå fulladet unødvendig, enn om selve ladingen skjer på 16A eller 32A. Dvs. om man har smartlader som kan starte lading så den er ferdig akkurat til man kan skal kjøre vil det gjøre liten forskjell, men ellers bør ladestrøm være tilpasset så ikke bilen blir stående fulladet hele natten.
I-Pace HSE launch edition - Prod 30.08.18 - Levert 02.11.18

Vollis47

Er det noen som vet om Jaguar kommer med innebygd lader for trefase i nær fremtid? Enten som standard eller som tilvalg?
Kristiansand
Tesla MS 75D, juni 2018

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA