Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Credit Note & VIN på Tesla Konto.

Startet av P85TMS, mandag 04. februar 2019, klokken 10:32

« forrige - neste »

Handyman

Sitat fra: pekle på tirsdag 05. februar 2019, klokken 19:39
Sitat fra: snd på tirsdag 05. februar 2019, klokken 13:46
Har fått Credit Note og VIN 5YJ3E7EB7KF207xxx  :o Fikk bekreftet utsatt levering i juni etter eget ønske. Kommer bilen til å bli stående i 4 måneder?
Bare spekulasjon, men gitt at det er etterspørsel etter din konfig så bør de vel kunne gi din bil til noen andre i mellomtiden slik at du får ny VIN i juni? Eller er 4-5 måneder lagring bare sosisser i slaktetida for Tesla...
Kan aldri tro de lager på dem, de går nok til en annen kunde.
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

snd

Har nå også fått Final inovoice med nevnte VIN. Håper at Tesla har kontroll og gir bort denne til en annen kunde. Ønsker selvsagt en senest mulig produsert bil i juni fremfor en lagret bil fra februar....


De må forresten klare å knytte RN-nummeret + henvisning - nåværende VIN + ny VIN. Blir spennende å se hva som skjer videre.
P85D (+)
Roadster Signature 250 Sport
P85 RIP 19.11.2013 - 9.8.2014

Naphoc

Uffda. Blir litt nervøs for produksjonsdato etter 9. Januar med et nummer som er nesten 5000 lavere  ???
195xxx

Noen som har noe i nærheten og fått bekreftet at denne er produsert etter 9. Januar?

GOS

Sitat fra: P85TMS på tirsdag 05. februar 2019, klokken 18:46
Sitat fra: GOS på tirsdag 05. februar 2019, klokken 18:20
Sitat fra: P85TMS på tirsdag 05. februar 2019, klokken 18:03
Final Invoice har dukket opp i dag.  :D
Står at den skal betales senest 7 dager før utlevering, så jeg regner med de ringer snart.
Står der ikke leveringsdato?
Nei. Og jeg har ikke hørt noe fra Tesla etter en telefon om vinterhjul i midten av januar.


Ser Final Invoice dukket opp hos meg også nå i løpet av natta. Samme her med at beløpet må betales senest 7 dager før utlevering. Får vel høre med dem om når de tror den er i Stavanger så jeg vet når jeg skal betale.
Model Y bestilt jan 2020, tatt ut juni 2022
Hyundai Ionic 5 bestilt aug 2021, levert 13.01.2022
Model 3, LR AWD, MCR, FSD, svart/svart levert februar 2019, solgt juni 2022
Hyundai Kona levert og solgt februar 2019
S85 blå, levert juni -14, 2019

eadie

Sitat fra: Naphoc på tirsdag 05. februar 2019, klokken 23:56
Uffda. Blir litt nervøs for produksjonsdato etter 9. Januar med et nummer som er nesten 5000 lavere  ???
195xxx

Noen som har noe i nærheten og fått bekreftet at denne er produsert etter 9. Januar?

Hvorfor så viktig med produsert bil etter 9.januar? Hva skjedde da?


Sent from my iPhone using Tapatalk
----------------------------------
S85, blå, alt utstyr.
Utlevert mars 2014 - innbyttet mars 2019.

Model 3, hvit, LR AWD, full pakke, EAP/FSD.
Utlevert 07.03.19, byttet inn 29.12.2020

Model 3, blå, LR AWD. Levert 29.12.2020

GOS

Sitat fra: eadie på onsdag 06. februar 2019, klokken 07:03
Sitat fra: Naphoc på tirsdag 05. februar 2019, klokken 23:56
Uffda. Blir litt nervøs for produksjonsdato etter 9. Januar med et nummer som er nesten 5000 lavere  ???
195xxx

Noen som har noe i nærheten og fått bekreftet at denne er produsert etter 9. Januar?

Hvorfor så viktig med produsert bil etter 9.januar? Hva skjedde da?


Sent from my iPhone using Tapatalk

Ett lite håp om hengerfeste:
https://www.tocn.no/2019/01/kommer-tesla-endelig-med-hengerfeste-pa-model-3/

Model Y bestilt jan 2020, tatt ut juni 2022
Hyundai Ionic 5 bestilt aug 2021, levert 13.01.2022
Model 3, LR AWD, MCR, FSD, svart/svart levert februar 2019, solgt juni 2022
Hyundai Kona levert og solgt februar 2019
S85 blå, levert juni -14, 2019

18650

Sitat fra: Naphoc på tirsdag 05. februar 2019, klokken 23:56
Uffda. Blir litt nervøs for produksjonsdato etter 9. Januar med et nummer som er nesten 5000 lavere  ???
195xxx

Noen som har noe i nærheten og fått bekreftet at denne er produsert etter 9. Januar?

Ifølge denne oversikten laget av noen på Model3ownersclub-forumet, er ingen VIN under 208441 med sikkerhet registrert før 09.01. Dette er REGISTRERINGER av VIN hos NHTSA, ikke produksjonen av biler hos Tesla. NHTSA er stengt på søndager som grafikken viser.  Hvordan kan man spore produksjonsdato?


leifarneb

Samme her, fikk final invoice i natt. Ingen endelig bekreftet dato for overlevering enda.

Men er man heldig kanskje innen 14 dager?

LAB

pekle

#68
Fikk Credit Note 4 i natt, nå med vinterhjul. Har også fått link til Final Invoice, men dokumentet er 0 bytes.

Edit: fikk også to SMS nå i dag, med beskjed om at faktura var ferdig og at det må betales før de kan gi en utleveringsdato. Men Final Invoice-dokumentet er fortsatt 0 bytes, så foreløpig umulig å gjøre noe med det.

HvemPrompa

Har også fått VIN, reserverte 06.12.18...Drammen som utleveringssted, selv om jeg sa på telefon at jeg fint kunne hente på Lillestrøm. Uansett...for en som først var på venteliste for Ampera-e i over 14 mnd, for deretter å kansellere og sette seg på på liste for e-Niro (nummer 235 i Norge) og vente i 15mnd, så må jeg si at Tesla er langt mer ærlige og redelige hva gjelder forventet levering.

Nå ser jeg meg aldri tilbake...bare 60k påslag for å kjøre TM3 kontra e-Niro er et svært enkelt valg! Jeg tror jeg hadde blitt deprimert hver eneste gang en TM3 hadde sust forbi meg om jeg hadde gått for e-Niro...den bilen burde kostet mye mindre for å rettferdiggjøre valget, men BOS tror jeg stikker av med en del av avgiftsfritaket, fordi de føler de kan  >:( Håper TM3 snur alt på hodet!!!

GOS

Sitat fra: leifarneb på onsdag 06. februar 2019, klokken 09:55
Samme her, fikk final invoice i natt. Ingen endelig bekreftet dato for overlevering enda.

Men er man heldig kanskje innen 14 dager?

LAB

Ringte de for å høre hva denne Final Invoice betydde med tanke på forfalls dato og da leveringsdato. Han sa vi ville bli oppringt med info om leveringsdato. Og han var så "spesifikke" hvor bilen var når jeg sprute om den alt var i Norge at han sa "Europa". Jeg tror dermed at den var på Glovis Captain og ikke noen mystisk båt som eventuelt har kommet tidlig til Norge. Så ja, regner også med levering om ca 2 uker.

Model Y bestilt jan 2020, tatt ut juni 2022
Hyundai Ionic 5 bestilt aug 2021, levert 13.01.2022
Model 3, LR AWD, MCR, FSD, svart/svart levert februar 2019, solgt juni 2022
Hyundai Kona levert og solgt februar 2019
S85 blå, levert juni -14, 2019

P85TMS

#71
Tipper Stavanger/Bergen bilene skal på Melusine til Hirtshals og videre derfra med Fjordline. Endel S/X har gått denne ruten tidligere med samme båt.

Jeg tror forøvrig ikke at min bil var med kapteinen til Zeebrügge ettersom jeg har fått VIN over 207xxx. De fleste som jeg ser har vært kontaktet for levering ligger på 200xxx-201xxx. Hvis de har produsert noenlunde løpende, så er nok min på Grand Aurora.

najtrox

Sitat fra: P85TMS på onsdag 06. februar 2019, klokken 10:43
Tipper Stavanger/Bergen bilene skal på Melusine til Hirtshals og videre derfra med Fjordline. Endel S/X har gått denne ruten tidligere med samme båt.

Jeg tror forøvrig ikke at min bil var med kapteinen til Zeebrügge ettersom jeg har fått VIN over 207xxx. De fleste som jeg ser har vært kontaktet for levering ligger på 200xxx-201xxx. Hvis de har produsert noenlunde løpende, så er nok min på Grand Aurora.

Har selv VIN 2001XX og har fått final invoice samt fått en ca. dato på 22 februar. Hadde vært interessant å vite litt mer om hvilke VINs som er produsert når, kan jo fint vente noen uker om det betyr HW3 og evt. hengerfeste.. Men virker merkelig på meg om de skulle ha produsert EU biler en uke, for så å inkludere disse endringene.

bno

najtrox

Enig i det. Det virker rart og man eksponerer seg unødvendig for å få biler i fanget (3 dagers frist...) Nå har jeg i dag fått proforma, men uten VIN og Tesla har mailet meg om at de ikke har min VIN tilgjengelig. Hmmm
Ikke det at jeg bryr meg da jeg ønsker denne levert i mai.

Linka

Sitat fra: P85TMS på onsdag 06. februar 2019, klokken 10:43
Tipper Stavanger/Bergen bilene skal på Melusine til Hirtshals og videre derfra med Fjordline. Endel S/X har gått denne ruten tidligere med samme båt.


Selskapet (et av dem?) som håndterer transporten av Tesla til Drammen har jo nettopp åpnet importhavn for biler i Risavika (ferjekaien til bla. Fjordline)  fom. 1.februar for å avlaste Drammen. Importhavnen ble annonsert for en uke siden eller noe slik. Vil jo heller tro at det går båter direkte hit, og man dropper Fjordline.


© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA