Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Credit Note & VIN på Tesla Konto.

Startet av P85TMS, mandag 04. februar 2019, klokken 10:32

« forrige - neste »

Karma

Jeg har fått to credit notes.
Én som bare heter "credit note" og én annen som heter "credit note 2".

Men det står ikke noe VIN-nummer på noen av dem.

Det som derimot er litt merkelig, er at på "credit note" står det riktig leveringsadresse (Oslo), mens på "credit note 2" står det Kristiansand  :o

Virker som det koker litt for Tesla Norge om dagen...

leifarneb

Jeg har fått samme info. Credit note med pro-forma faktura.

Inne på fakturaen står det oppgitt VIN nr, men selve VIN-nr er ikke oppdatert under reservasjons-siden forøvrig.

Ble oppringt for to uker siden med info om at jeg ville få bil mellom 15.02-28.02.. ikke mer spesifikt.

Men det er jo lov å håpe at bilen er rundt hjørnet.

Bestilt: TM3P Black, har TMX fra før.

LAB

eadie

Måtte ringe inn for å få VIN nummer her.
Har ikke fått oppdaterte bestillingsbekreftelser i Tesla kontoen heller, etter endringer på bilen før jul.
Ligger inne med opprinnelig bestilling, ikke de endringene som er gjort.
I følge hyggelig dame på Tesla Delivery vil dette bli "oppdatert snart"....

Reservert 31.03.16
Bestilt 05.12.18
Endret noen ganger underveis i desember 2018.

Leveranse forventet "slutten av februar" i Bergen.
Innbytte av Model S85 frs mars 2014, 422k innbyttepris, 47k km kjørt. Godt fornøyd med innbytteprisen, som nok skyldes lav km.
Antar innbyttebilen ender opp som loaner hos Tesla Bergen etterpå.

VIN nummer: ****201387
----------------------------------
S85, blå, alt utstyr.
Utlevert mars 2014 - innbyttet mars 2019.

Model 3, hvit, LR AWD, full pakke, EAP/FSD.
Utlevert 07.03.19, byttet inn 29.12.2020

Model 3, blå, LR AWD. Levert 29.12.2020

gruffalo

Hvordan finner man ut når bilen er produsert, ut fra VIN?
E-tron 55 sportback 2022

snd

Har fått Credit Note og VIN 5YJ3E7EB7KF207xxx  :o Fikk bekreftet utsatt levering i juni etter eget ønske. Kommer bilen til å bli stående i 4 måneder?
P85D (+)
Roadster Signature 250 Sport
P85 RIP 19.11.2013 - 9.8.2014

anrefsah

Sitat fra: gruffalo på tirsdag 05. februar 2019, klokken 11:04
Hvordan finner man ut når bilen er produsert, ut fra VIN?
Du finner ikke nøyaktig produksjonsdag utifra VIN. Så det må du få noen i Tesla til å slå opp.

Sent fra min SM-G955F via Tapatalk


pekle

Har i løpet av dagen fått 3 credit notes, som er helt like. Bestillingen ble også oppdatert med info om vinterhjul nå i dag, men det er ikke reflektert i credit note. Jaja, kommer vel flere...

hemi


DeepFu

Fikk tlf i dag: Svart/svart LR og AP med aero. Vin på invoice 2. Riktig hjemadresse (Narvik) OG riktig leveringsadresse (Tromsø). Bestilte vinterdekk og fikk bekreftet at sommerdekk kunne leveres til et dekkhotell etter eget ønske, så da får jeg de rett til Narvik.  :+1:

Damen som ringte var engelskspråklig, og det gikk helt fint til hun ba meg stave hvilket forsikringsselskap vi skulle bruke. Prøv å stave "Jernbanepersonalets bank og forsikring" på engelsk, på handsfree i bilen, på vei hjem til middag..  :o Vi kom oss til slutt i mål, men hun sa de fleste svarte IF, og det gjorde ting litt enklere.  :D
TMY LR Levert 13/9-21 i Tromsø  Solgt
TM3 LR Levert 15/3-19 i Tromsø

P85TMS

Final Invoice har dukket opp i dag.  :D
Står at den skal betales senest 7 dager før utlevering, så jeg regner med de ringer snart.

GOS

Sitat fra: P85TMS på tirsdag 05. februar 2019, klokken 18:03
Final Invoice har dukket opp i dag.  :D
Står at den skal betales senest 7 dager før utlevering, så jeg regner med de ringer snart.

Står der ikke leveringsdato?
Model Y bestilt jan 2020, tatt ut juni 2022
Hyundai Ionic 5 bestilt aug 2021, levert 13.01.2022
Model 3, LR AWD, MCR, FSD, svart/svart levert februar 2019, solgt juni 2022
Hyundai Kona levert og solgt februar 2019
S85 blå, levert juni -14, 2019

trykkertor

Sitat fra: snd på tirsdag 05. februar 2019, klokken 13:46
Har fått Credit Note og VIN 5YJ3E7EB7KF207xxx  :o Fikk bekreftet utsatt levering i juni etter eget ønske. Kommer bilen til å bli stående i 4 måneder?
oiiii!
Det har jeg ikke tenkt på.
Ba selv om mai-utlevering. Men hvis bilen blir stående i mange måneder, har jeg ikke tillit til at Tesla holder en sunn batterihelse i den perioden. Blir vel ladet opp til 100% og stående og tape seg ned mot 0%, så ladet rett før utlevering.
Ikke sunt for et batteri i det hele tatt.
(Har lest om folk som har bil på laaang verkstedstid, og de må ringe Tesla og sørge for at de lader bilen, for de ser på appen at bilen er kritisk lav på strøm.)

P85TMS

Sitat fra: GOS på tirsdag 05. februar 2019, klokken 18:20
Sitat fra: P85TMS på tirsdag 05. februar 2019, klokken 18:03
Final Invoice har dukket opp i dag.  :D
Står at den skal betales senest 7 dager før utlevering, så jeg regner med de ringer snart.
Står der ikke leveringsdato?
Nei. Og jeg har ikke hørt noe fra Tesla etter en telefon om vinterhjul i midten av januar.

Toalmar

Fikk Credit Note i dag uten VIN

Reservert dato: Nei
Bestilt dato: 6/1-2019
Eier Tesla fra før: Nei
AWD eller Performance: AWD
Lakkfarge: Solid Black
Interiørfarge: Svart/Hvitt
Utleveringssted: Brumunddal
Forventet utleveringsdato: Mars
Andre interessante opplysninger: Ikke reservert og bestilt 6/1-19 og fått første Credit Note i dag
Mercedes-Benz ECQ AMG 2021 - Levert 13.01.2021

pekle

Sitat fra: snd på tirsdag 05. februar 2019, klokken 13:46
Har fått Credit Note og VIN 5YJ3E7EB7KF207xxx  :o Fikk bekreftet utsatt levering i juni etter eget ønske. Kommer bilen til å bli stående i 4 måneder?
Bare spekulasjon, men gitt at det er etterspørsel etter din konfig så bør de vel kunne gi din bil til noen andre i mellomtiden slik at du får ny VIN i juni? Eller er 4-5 måneder lagring bare sosisser i slaktetida for Tesla...

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA