Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Credit Note & VIN på Tesla Konto.

Startet av P85TMS, mandag 04. februar 2019, klokken 10:32

« forrige - neste »

Jarv!s

Også fått ordre nå, med vinterdekk lagt til!
Men ikke noe VIN her heller.. hmm
Model X 2018
Model 3 LR AWD - Solgt
BMW i3 94ah - Solgt

P85TMS

Sitat fra: najtrox på onsdag 06. februar 2019, klokken 20:12Men jeg har også fått final invoice idag med betalingsinfo. Står at alt må være betalt i sin helhet minst 7 dager før levering, men på telefon fikk jeg beskjed om at det kun var EK som måtte være betalt inn på forhånd. Noen som vet?
De har visst bommet litt og kjørt ut faktura med fulle beløp. Det skal komme reviderte faktura hvor sum til forfall skal være lik avtalt EK. Jeg spurte spesifikt om jeg bare skulle betale inn avtalt EK med betalingsinfo på mottatt faktura, men fikk beskjed om at det skulle jeg ikke gjøre.

najtrox

Sitat fra: P85TMS på onsdag 06. februar 2019, klokken 20:58
Sitat fra: najtrox på onsdag 06. februar 2019, klokken 20:12Men jeg har også fått final invoice idag med betalingsinfo. Står at alt må være betalt i sin helhet minst 7 dager før levering, men på telefon fikk jeg beskjed om at det kun var EK som måtte være betalt inn på forhånd. Noen som vet?
De har visst bommet litt og kjørt ut faktura med fulle beløp. Det skal komme reviderte faktura hvor sum til forfall skal være lik avtalt EK. Jeg spurte spesifikt om jeg bare skulle betale inn avtalt EK med betalingsinfo på mottatt faktura, men fikk beskjed om at det skulle jeg ikke gjøre.
Ah, da slipper jeg ringe Tesla for å høre om det samme. Da er det vel bare å avvente faktura for EK delen.

Motorwatt

Sitat fra: DeepFu på tirsdag 05. februar 2019, klokken 17:15
Damen som ringte var engelskspråklig, og det gikk helt fint til hun ba meg stave hvilket forsikringsselskap vi skulle bruke. Prøv å stave "Jernbanepersonalets bank og forsikring" på engelsk, på handsfree i bilen, på vei hjem til middag..

Godkjent offentlig forkortelse er JBF, så blir det enklere neste gang. (Prøv å google JBF).
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

Tunk

Hva er EK? Jf. Wikipedia er det elektronisk krigføring?

asbkar

Sitat fra: Tunk på onsdag 06. februar 2019, klokken 21:42
Hva er EK? Jf. Wikipedia er det elektronisk krigføring?
Elektrisk Kam (evt egenkapital da)
i-Miev fra 2011 til 2019. TM3 fra mars 2019.

Fornybarbil

Nå fikk jeg en endringsmail hvor piggdekk 18" Nokian til 15560 er lagt til i kjøpsavtalen. Ingen Credit note eller VIN.

Ting skjer i hvertfall.

geirci2

Samme som ovenstående her også (piggfrie vinterdekk til 15.560).
Tesla Model Y Performance 2023 Solid Black, Svart og hvitt interiør - utlevert: 18.3.2023 - Firmware: 2024.8.9
Tesla Model 3 LR AWD 2019 HW2.5/FSD/Acceleration boost - utlevert: 4.4.2019 / HW3: 2.10.2020 - SOLGT 7.7.2023

Dani3l

#98
Mottatt ny bestillingsavtale per e-post, med vinterdekk lagt til. I tillegg har jeg fått to tilsynelatende like credit notes med nesten alt riktig, inkludert VIN, men der mangler vinterdekkene. Det går seg nok til. Skal nok se at sluttfakturaen blir riktig til slutt. De vet jo hva jeg har bestilt.
2022 Nio ES8 Signature Edition 6s
2019 Tesla Model X - 100D m/FSD
2019 Tesla Model 3 - LR AWD m/FSD

las^se

Fikk feil dekk lagt til (pigg, men bad om piggfrie). Er det bare å svare på samme mail?
VW e-up! -14

DeepFu

Sitat fra: las^se på onsdag 06. februar 2019, klokken 22:30
Fikk feil dekk lagt til (pigg, men bad om piggfrie). Er det bare å svare på samme mail?

Jeg gjorde det, og fikk bekreftelse etter noen timer om at det var registrert, og at de takket for tilbakemeldingen.
TMY LR Levert 13/9-21 i Tromsø  Solgt
TM3 LR Levert 15/3-19 i Tromsø

najtrox

Er vel bare å ta det med ro inntil man får final invoice som sier noe om hva som faktisk skal betales. Virket som de hadde et nytt system som gjorde at mange fikk litt flere credit notes enn nødvendig.

kc

Har også fått credit notes uten piggfrie dekk. Under Vis designdetaljer på min startside er imidlertid piggfrie dekk spesifisert. Kommer nok med i final invoice, men som de over virker systemet med credit notes forvirrende og skaper sannsynlig masse ekstra arbeid for kundeservice. Uansett er det bare å vente på final invoice, null stress.

P85TMS

Har nå to Final Invoice på kontoen (og tre Credit Note) og ingen av dem er riktige.  ::)

Dani3l

Sitat fra: P85TMS på torsdag 07. februar 2019, klokken 20:47
Har nå to Final Invoice på kontoen (og tre Credit Note) og ingen av dem er riktige.  ::)

Det må jo være like mange kreditnotaer som fakturaer, så da er nok den neste den som er riktig. :)
2022 Nio ES8 Signature Edition 6s
2019 Tesla Model X - 100D m/FSD
2019 Tesla Model 3 - LR AWD m/FSD

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA