Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Credit Note & VIN på Tesla Konto.

Startet av P85TMS, mandag 04. februar 2019, klokken 10:32

« forrige - neste »

hawK

Fikk Credit Note i dag uten VIN.
Mottok e-post med oppdatert ordrebekreftelse, der står vinterhjul oppført. Disse kom ikke med på credit note.

Reservert dato: 5/12-18
Bestilt dato: 12/12-18
Endret dato: 10/1-19
Eier Tesla fra før: Nei
AWD eller Performance: AWD
Lakkfarge: Blå
Interiørfarge: Svart
Utleveringssted: Drammen/Lillestrøm?
Forventet utleveringsdato: Mars

bno

Fikk Credit Note i dag uten VIN.
Mottok e-post med oppdatert ordrebekreftelse, der står vinterhjul oppført. Disse kom ikke med på credit note.

Samme her, men har nå gitt beskjed om at jeg ikke ønsker å motta bilen før i mai.

jorgror

#77
Fikk oppdatert Credit Note i dag. Med vinterdekk, uten dokument og destinasjonsgebyr, og ingen VIN nummer. VIN nummer bekymrer meg ikke da jeg ikke forventer levering i februar.

Edit: Jeg blandet Credit Note og Order Agreement.


Sent from my iPad using Tapatalk
2016 VW GTE
2019 Model 3 LR AWD FSD (HW3)

Virelli

Fikk 2 Credit Note idag, begge uten VIN. Dere som har fått VIN, hvilken Credit Note var den på?

Står også levering i Drammen, har et liiite håp (om enn uberettiget) at det betyr at jeg får bilen i februar  :laugh:

pekle

Sitat fra: Virelli på onsdag 06. februar 2019, klokken 17:52
Fikk 2 Credit Note idag, begge uten VIN. Dere som har fått VIN, hvilken Credit Note var den på?
VIN var på alle min 4 Credit Notes :D

DeepFu

Sitat fra: Virelli på onsdag 06. februar 2019, klokken 17:52
Fikk 2 Credit Note idag, begge uten VIN. Dere som har fått VIN, hvilken Credit Note var den på?

Står også levering i Drammen, har et liiite håp (om enn uberettiget) at det betyr at jeg får bilen i februar  :laugh:

Nr 2, 3 og 4 + en mail som kom i natt med bekreftelse på bestilling av vinterdekk. Som forøvrig var feil dekk, svarte på mailen og fikk svar i ettermiddag at det var endret.
TMY LR Levert 13/9-21 i Tromsø  Solgt
TM3 LR Levert 15/3-19 i Tromsø

mexigolf

Fikk 2 credit notes nå i ettermiddag uten VIN og uten vinterdekk, og en oppdatert order agreement per epost med vinterdekk.  LR, reservert juni 2017, bestilt 6. des, utlevering i Tromsø.

Handyman

Fikk to credit notes på Teslakontoen nå i ettermiddag uten VIN og uten vinterdekk.
Fikk en order agreement uten VIN på epost med vinterdekk, men uten klargjøringsgebyr.
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

P85TMS

Sitat fra: Line K på onsdag 06. februar 2019, klokken 17:00
Sitat fra: P85TMS på onsdag 06. februar 2019, klokken 10:43
Tipper Stavanger/Bergen bilene skal på Melusine til Hirtshals og videre derfra med Fjordline. Endel S/X har gått denne ruten tidligere med samme båt.


Selskapet (et av dem?) som håndterer transporten av Tesla til Drammen har jo nettopp åpnet importhavn for biler i Risavika (ferjekaien til bla. Fjordline)  fom. 1.februar for å avlaste Drammen. Importhavnen ble annonsert for en uke siden eller noe slik. Vil jo heller tro at det går båter direkte hit, og man dropper Fjordline.
Axess Logistics.
I innslag på TV Vest antyder de at første bil ankommer Risavika om ca. 6mnd.

P85TMS

Snakket med Tesla i formiddag etter at jeg fant feil på Final Invoice.
Credit Note greiene er en feil i systemet så de dukker dessverre opp "av seg selv" og har ingen praktisk betydning. Den hyggelige herren i andre enden kunne forøvrig meddele at min skulle være "en av de første" og at foreløpig levering var satt til ca 22 februar i systemet deres. Jeg kunne forvente en telefon eller SMS med nærmere info i neste uke. Feilen på fakturaen skulle han også ordne. :+1:

najtrox

#85
Sitat fra: P85TMS på onsdag 06. februar 2019, klokken 18:54
Snakket med Tesla i formiddag etter at jeg fant feil på Final Invoice.
Credit Note greiene er en feil i systemet så de dukker dessverre opp "av seg selv" og har ingen praktisk betydning. Den hyggelige herren i andre enden kunne forøvrig meddele at min skulle være "en av de første" og at foreløpig levering var satt til ca 22 februar i systemet deres. Jeg kunne forvente en telefon eller SMS med nærmere info i neste uke. Feilen på fakturaen skulle han også ordne. :+1:

Dette er forøvrig samme info jeg fikk, nøyaktig samme dato også. 22. feb er vel kanskje en ca. dato for mange av de første bilene. De hadde visst noe nytt system som gjorde at det ble endel av disse credit notes'ene. Men jeg har også fått final invoice idag med betalingsinfo. Står at alt må være betalt i sin helhet minst 7 dager før levering, men på telefon fikk jeg beskjed om at det kun var EK som måtte være betalt inn på forhånd. Noen som vet?

najtrox

#86
slett

Elmo

Sitat fra: najtrox på onsdag 06. februar 2019, klokken 20:12
[Men jeg har også fått final invoice idag med betalingsinfo =)
Var det VIN på final invoice ??
Tesla Model 3 AWD/FSD 03/2019 med sw: 2023.44.30.9  og en Seat Mii 2020.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005.
Har hatt div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen 170.000 km. Kun en P106 igjen nå.
eUp 2015 - solgt.

najtrox

Sitat fra: Elmo på onsdag 06. februar 2019, klokken 20:14
Sitat fra: najtrox på onsdag 06. februar 2019, klokken 20:12
[Men jeg har også fått final invoice idag med betalingsinfo =)
Var det VIN på final invoice ??

Har hatt VIN på alle mine credit notes, og også på final invoice ja :)

Toalmar

Credit Note 2 og 3 kom nå. Begge uten Vin.
Orderagreement oppdatert med 18" Nokian vinterdekk
Mercedes-Benz ECQ AMG 2021 - Levert 13.01.2021

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA