Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Credit Note & VIN på Tesla Konto.

Startet av P85TMS, mandag 04. februar 2019, klokken 10:32

« forrige - neste »

P85TMS

Sitat fra: Amoss på mandag 04. februar 2019, klokken 14:10
Sitat fra: P85TMS på mandag 04. februar 2019, klokken 12:14
Aktiverte forsikring fra 20 februar.

Hvorfor utsatt aktivering?  Den blir jo egentlig ikke aktivert/påløper kostnader før den har fått norske skilter? Eller har jeg missforstått noe her?
Fordi jeg antok at kostnadene løpte fra aktivering.
Hvis de ikke påløpte før bilen hadde skilter, så hadde vel ikke forsikringsselskapet spurt om aktiveringsdato?

P85TMS

Sitat fra: GOS på mandag 04. februar 2019, klokken 14:01Og for de av dere som skulle lure på når denne er produsert versus den tidligere omdiskuterte 09.01.2019 datoen med ledningsnett etc for hengerfeste.....så er den altså produsert 11.01.2019:-)
Hvordan vet du det?

GOS

Det var Tesla salgsteamet i Oslo som opplyste at den var produsert 11.01.2019 når jeg spurte i tilknytning til ryktene om ledningsnett for hengerfeste på biler produsert fra og med 09.01.2019.

(Men jeg skjønner ikke hvordan de har kommet seg til Norge allerede om de var produsert den 11.01.2019)

Sent fra min SM-G930F via Tapatalk

Model Y bestilt jan 2020, tatt ut juni 2022
Hyundai Ionic 5 bestilt aug 2021, levert 13.01.2022
Model 3, LR AWD, MCR, FSD, svart/svart levert februar 2019, solgt juni 2022
Hyundai Kona levert og solgt februar 2019
S85 blå, levert juni -14, 2019

P85TMS

Hvis det allerede er kommet biler til Zeebrügge så er nok bilene til Stavanger/Bergen på Melusine.
Lykke til alle sammen! Like gøy hver gang dette.  :D

Handyman

Sitat fra: P85TMS på mandag 04. februar 2019, klokken 15:08
Hvis det allerede er kommet biler til Zeebrügge så er nok bilene til Stavanger/Bergen på Melusine.
Lykke til alle sammen! Like gøy hver gang dette.  :D
Når GOS har fått oppgitt av Tesla at bilen hans er produsert 11/1 og er på Vessel 1, så må den være flydd inn til Europa hvis den allerede er på båt Norge. Glovis Captain dro nemlig fra SF 12/1, og kommer snart til Zeebrugge.
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

Dani3l

Sitat fra: GOS på mandag 04. februar 2019, klokken 14:34

Det var de i Oslo som sa det at det kunne bli endringer. Snakket med Amsterdam teamet nå, og sannsynligheten for at den skal endres på min nå var så liten at en nærmest skulle kunne se bort i fra det. Spesielt ikke siden jeg IKKE hadde endret på noe siden jeg bestilte den 05.12.2018 og hadde tidlig reservasjon, Tesla eier etc. (Bilen fikk egentlig VIN når de ble produsert etter bestillingene men ble ikke vist til oss slik at de skulle ha mulighet for å pare biler til de som hadde tidlig reservasjon etc som ga prioritet)
Jeg fikk også beskjed om at jeg kunne bruke det VIN nummeret mot forsikringselskapet, men de sa at det var heller ikke noe problem for forsikingselskapet å endre det senere om det var ett annet VIN nummer.

Da forventer jeg nesten at jeg får et nytt VIN, ettersom jeg ikke bestilte før 4. januar.
2022 Nio ES8 Signature Edition 6s
2019 Tesla Model X - 100D m/FSD
2019 Tesla Model 3 - LR AWD m/FSD

P85TMS

Sitat fra: Handyman på mandag 04. februar 2019, klokken 15:16Når GOS har fått oppgitt av Tesla at bilen hans er produsert 11/1 og er på Vessel 1, så må den være flydd inn til Europa hvis den allerede er på båt Norge. Glovis Captain dro nemlig fra SF 12/1, og kommer snart til Zeebrugge.
Nei, den må ikke det.
Hvis det gikk en båt 11.1 eller tidligere enn Captain den 12.1 som kom seg kjappere gjennom panamakanalen og ikke traff stormen i atlanteren, så er det fullt mulig at det er biler på vei fra Zeebrügge til Norge nå.

najtrox

Sitat fra: GOS på mandag 04. februar 2019, klokken 14:27
Sitat fra: najtrox på mandag 04. februar 2019, klokken 14:19
Har fått bekreftet at min bil er på "vessel 1", men ikke noe mer spesifikt enn dette. Fikk opplyst VIN via mail, men ingen credit note enda. Jeg har finansiering via 3.parts bank (Danske Bank). De har visst et problem med dette i salesforce, som gjør at de ikke får lastet opp alt der. Alt er likevel i orden om man har sendt de bevis på finansiering, men det kan være hvorfor noen ikke har fått credit note enda( inkl meg)

"Vessel 1" på min også og det var vist en som skulle ha kommet til Norge i disse dager, altså IKKE Glovis Captain som i disse dager er på vei inn mot Zeebrugge.
Jøss, så spesifikk informasjon fikk ikke jeg. Vet du noe mer om konkret leveringsdato da? Da kan det jo virke som dette er en shipment som kom før glovis captain. Også hyggelig at de er produsert etter 09.01

Sent from my SM-G950F using Tapatalk


GOS

Sitat fra: P85TMS på mandag 04. februar 2019, klokken 15:27
Sitat fra: Handyman på mandag 04. februar 2019, klokken 15:16Når GOS har fått oppgitt av Tesla at bilen hans er produsert 11/1 og er på Vessel 1, så må den være flydd inn til Europa hvis den allerede er på båt Norge. Glovis Captain dro nemlig fra SF 12/1, og kommer snart til Zeebrugge.
Nei, den må ikke det.
Hvis det gikk en båt 11.1 eller tidligere enn Captain den 12.1 som kom seg kjappere gjennom panamakanalen og ikke traff stormen i atlanteren, så er det fullt mulig at det er biler på vei fra Zeebrügge til Norge nå.

Et annet alternativ er gjerne at de har gått på tog/bil til østkysten slik det gjorde før i tiden (ref min forrige Tesla) og så båt til Europa derfra. Muligens det ville spart noe tid.
Model Y bestilt jan 2020, tatt ut juni 2022
Hyundai Ionic 5 bestilt aug 2021, levert 13.01.2022
Model 3, LR AWD, MCR, FSD, svart/svart levert februar 2019, solgt juni 2022
Hyundai Kona levert og solgt februar 2019
S85 blå, levert juni -14, 2019

GOS

Sitat fra: najtrox på mandag 04. februar 2019, klokken 15:37
Jøss, så spesifikk informasjon fikk ikke jeg. Vet du noe mer om konkret leveringsdato da? Da kan det jo virke som dette er en shipment som kom før glovis captain. Også hyggelig at de er produsert etter 09.01

Sent from my SM-G950F using Tapatalk

Så må en jo ta det meste av det som Tesla sier med noen klyper salt. I det minste inntil utlevering dato er avtalt. Jeg har ikke fått noen dato enda. Hadde selvfølgelig vært hyggelig om det skjer i løpet av noen dager, men tør ikke håpe på mer enn ca 2 uker. Blir skuffet om det går mer enn 3 uker.
Model Y bestilt jan 2020, tatt ut juni 2022
Hyundai Ionic 5 bestilt aug 2021, levert 13.01.2022
Model 3, LR AWD, MCR, FSD, svart/svart levert februar 2019, solgt juni 2022
Hyundai Kona levert og solgt februar 2019
S85 blå, levert juni -14, 2019

Handyman

Sitat fra: P85TMS på mandag 04. februar 2019, klokken 15:27
Sitat fra: Handyman på mandag 04. februar 2019, klokken 15:16Når GOS har fått oppgitt av Tesla at bilen hans er produsert 11/1 og er på Vessel 1, så må den være flydd inn til Europa hvis den allerede er på båt Norge. Glovis Captain dro nemlig fra SF 12/1, og kommer snart til Zeebrugge.
Nei, den må ikke det.
Hvis det gikk en båt 11.1 eller tidligere enn Captain den 12.1 som kom seg kjappere gjennom panamakanalen og ikke traff stormen i atlanteren, så er det fullt mulig at det er biler på vei fra Zeebrügge til Norge nå.
Teoretisk umulig at to båter har gått omtrent samtidig, men jeg tror det er lite sannsynlig.
Det var svært mange øyne som fulgte med ro-ro skip i SF området på disse dagene.
De må da ha lastet fra en annen kai, da Glovis Captain lå til Pier 80 den 11/1.
De første rapportene om EU-TM3 tror jeg var på HW 101 mot Pier 80 den 8/1.
Togtransport til østkysten er mulig, men tar for 7-10 dager og transport på vogntog hadde krevd mange vogntog, og hadde blitt oppdaget.
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

P85TMS

Ja det er nok mer sannsynlig at Tesla har brukt fly.. ::)

Handyman

Sitat fra: P85TMS på mandag 04. februar 2019, klokken 16:06
Ja det er nok mer sannsynlig at Tesla har brukt fly.. ::)
De brukte det på demobilene, men neppe på kundebiler, så hastverk har de ikke.
Det ser uansett ut til at de klarer å levere bilene ut iht estimatene sine, og da ville det være svært merkelig å frakte kundebiler med fly, for å levere ut noen få dager før de som kommer med båt.
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

Toalmar

#43
Sitat fra: GOS på mandag 04. februar 2019, klokken 14:58
Det var Tesla salgsteamet i Oslo som opplyste at den var produsert 11.01.2019 når jeg spurte i tilknytning til ryktene om ledningsnett for hengerfeste på biler produsert fra og med 09.01.2019.
Ut i fra hva jeg har lest at salgsteamet har sagt tidligere om det ene og andre, er jeg usikker på om dette stemmer. Har en følelse at noen har besvart dette uten kanskje å vite det sikkert
Mercedes-Benz ECQ AMG 2021 - Levert 13.01.2021

Handyman

Sitat fra: Toalmar på mandag 04. februar 2019, klokken 17:56
Sitat fra: GOS på mandag 04. februar 2019, klokken 14:58
Det var Tesla salgsteamet i Oslo som opplyste at den var produsert 11.01.2019 når jeg spurte i tilknytning til ryktene om ledningsnett for hengerfeste på biler produsert fra og med 09.01.2019.
Ut i fra hva jeg har lest at salgsteamet har sagt tidligere om det ene og andre, er jeg usikker på om dette stemmer. Har en følelse at noen har besvart dette uten kanskje å vite det sikkert
De sier mye rart ja, men dersom du har VIN, så er det svært enkelt for Delivery å slå opp dette i systemene sine.
Ser liten grunn til at datoen i dette tilfellet er feil.
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA