Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Model 3 i europa - UMC, hva vet vi?

Startet av pets, torsdag 10. januar 2019, klokken 13:44

« forrige - neste »

enjikaka

#15
Du har all info om det på Teslas sin side. De oppdaterte den nylig for å dekke seneste endringer (Model X/S nye kabler/UMC og hva som gjelder for Model 3).

https://www.tesla.com/no_NO/support/charging-connectors
https://www.tesla.com/no_NO/support/home-charging-installation

Model X och S har til nylig hatt en annen UMC. Nå leveres alle nye X,S og 3:er med samme kabelutstyr.

For å bruke rød industriuttag må du kjøpe en av de gamle UMC:ene eller denne: https://www.elbilgrossisten.no/collections/schuko-til-type-2/products/spark-type-2
Blå Model 3 LR-AWD FSD.
VIN 216 XXX
Tog levering: 2019-03-22

Handyman

Sitat fra: enjikaka på torsdag 07. februar 2019, klokken 14:28
Du har all info om det på Teslas sin side. De oppdaterte den nylig for å dekke seneste endringer (Model X/S nya kabler og hva som gjelder for Model 3).

https://www.tesla.com/no_NO/support/charging-connectors
https://www.tesla.com/no_NO/support/home-charging-installation
Stemmer, det var derfor jeg også tok med linkene som jeg fikk i eposten fra Tilbrug
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

geear

Maks 11kW - altså 3-fas 16A og mest sannsynlig tre delladere på 3,6kW? Men den klarer allikevel å utnytte 32A 1-fas? I så fall er vel det til å leve godt med..

Handyman

Sitat fra: gr på torsdag 07. februar 2019, klokken 15:27
Maks 11kW - altså 3-fas 16A og mest sannsynlig tre delladere på 3,6kW? Men den klarer allikevel å utnytte 32A 1-fas? I så fall er vel det til å leve godt med..
7,4kW på 32A enfas sier Tesla.
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

Tom

Sitat fra: Handyman på torsdag 07. februar 2019, klokken 13:57
Fikk svar fra Tilbug nå om at det blir mulig å kjøpe 32A blått enfaseadapter til UMC gen2, og at Model 3 da vil lade med 7,4kW
For 3-faselading av TM3 må man kjøpe Corede Mobile Connector som har fast 16A rødt støpsel som ikke kan byttes ut. maks ladeeffekt på TM3 i Europa er 11kW
De har også oppdatert Ladesidene sine slik at TM3 er med. Sjekk ut:
https://www.tesla.com/no_NO/support/home-charging-installation?redirect=no
https://www.tesla.com/no_NO/support/charging-connectors

Nice :-)

najtrox

For oss som er nye til dette. Jeg leier en plass med en saltoboks, hva vil jeg trente for å få maks effekt fra denne? Følger det med det jeg trenger?

Sent from my SM-G950F using Tapatalk


GOS

Sitat fra: najtrox på torsdag 07. februar 2019, klokken 17:34
For oss som er nye til dette. Jeg leier en plass med en saltoboks, hva vil jeg trente for å få maks effekt fra denne? Følger det med det jeg trenger?

Sent from my SM-G950F using Tapatalk

Det eneste du trenger er Type 2 kabel og det følger med.

Model Y bestilt jan 2020, tatt ut juni 2022
Hyundai Ionic 5 bestilt aug 2021, levert 13.01.2022
Model 3, LR AWD, MCR, FSD, svart/svart levert februar 2019, solgt juni 2022
Hyundai Kona levert og solgt februar 2019
S85 blå, levert juni -14, 2019

olavxxx

UMCen er bare for lading der det ikke er ladestasjon, altså har man den gjerne liggende i frunken.
Så har man gjerne type 2 liggende i bagasjerommet. Ikke legg begge i frunk, i tilfelle frunklåsen skulle henge seg opp :P

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA