Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

2018 Tesla Model 3 Dual Motor vs. Performance Dyno Results

Startet av magnetic, fredag 01. februar 2019, klokken 22:28

« forrige - neste »

magnetic

interessant. I chill mode yter P og standard awd likt
Som tyder på at det er software som er forskjellen på P og standard awd


https://www.youtube.com/watch?v=Qb5a4T6LXGk


olavxxx

Elon har sagt at de har "cherrypicket" motorene og inverterne blant de beste, slik at de i Performance utgaven tåler mer. Om det er sant eller ei vet vi jo ikke, det samme skjer med prosessorer hos Intel og AMD, de kaller det ofte "binning". Hos Intel er de overklokkbare prosessorene de som har best silikon.

Jeg leste en fyr på 4chan som sa at han jobbet i elektronikk og at det å matche komponentene på inverterne hadde en del for seg, hvis de hadde samme toleranser (slik at de da tålte maks av spesifikasjonene sine).

Men ja, vi vet jo ikke om det er sant eller ei :-)

geear

Det er velkjent fra racing/rally også, primært for 20+ år siden, da delene var laget med litt større variasjon, og de kunne plukke det som passet best sammen og la resten gå til "røkla".. men selvfølgelig ikke helt det samme med elmotorer og invertere som med stempler, kammer og ventiler.. ;)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA