Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Ladeboks type 2

Startet av Svolar, mandag 04. februar 2019, klokken 10:15

« forrige - neste »

Svolar


Fikk et tilbud fra

https://www.finn.no/bap/webstore/ad.html?finnkode=135469471

energi consult med ca 10k for ferdig montert 3,7kw type 2. Høres dette bra ut? Virker som det er nytt firma og litt ukjent boks, men burde være grei skruring?

Lars C. Krogenæs

Kjør på!

Mennekes er meget kjent. Det er de som utviklet type2 pluggen i sin tid. (Den ble tidligere kalt Mennekes-pluggen). Mennekes importeres av Micromatic, som for oss vanlig dødelige er best kjent for termostater til varmekabler

Prisen er for lader for 16A, enten det er 1 fas på 230v eller 3 fas på 400v anlegg.
Den elektriske automobil vil seire
Desember 2022: Model Y LR
Mars 2017: Leaf 30 kwt
2011-2017: Mitsubishi imiev
2006-2010: Citroen Saxo el
2005: Kewet med NiCd batterier
1996-1998: Utleie av Pivco, Statoil Fornebu

Jobber hos Charge Supply AS

elektrolux

Du finner neppe bedre pris enn det nei. Løp og kjøp!
Stavanger:

Selger utstyr for EV lading og energieffektivisering via http://elbilhjelpen.no AS

Har for tiden Tesla S85, Smart ED, BMW C- evolution, Carver S+, Monotrazer MTE-150, Citroen C1 EVie, div. Think og PSA Classic og City 2010 model, Chin 3 hjuler Pickup, Buddy M9 samt Vectric scooter. Venter på Microlino og Aptera #2246

Daglig leder i Elbilhjelpen.no

nofuelno

Jobber hos innovativ forhandler av elektriske ladeløsninger på Lysaker. www.nofuel.no
Jaguar iPace 2018 - Renault ZOE 2015- iMiev 2011 -  Maranello

Helix

Her føler jeg for å gå ut med en liten advarsel. Vi var en hel gjeng her på forumet som ble lurt av et firma som het Klima og energi. Om en sjekker innehaver av firma du har fått tilbud fra så er det i mine øyne god grunn til å takke høflig nei.

Lars C. Krogenæs

#5
Flott du deler dette med oss Helix.

Et søk på R&N Energiconsult AS viser at daglig leder, Rando Synnevåg Oudah har vært leder for en rekke selskaper, der noen har havnet i skifteretten, andre har byttet navn og gjenoppstått.

KLIMA & ENERGI AS ble startet av Rando, men har nå endret navn til Pluss Elbillading AS og har nye eiere og ny daglig leder. Pluss elbillading har i løpet av sin korte eksistens hatt styrer og daglig leder som har fratrådt, og kommet tilbake.

Nå skal man ikke dømme noen før de har skutt, men her ville ihvertfall ikke jeg betalt en krone på forhånd, eller før installasjon er gjennomført og alle dokumenter er mottatt.

Lars
Den elektriske automobil vil seire
Desember 2022: Model Y LR
Mars 2017: Leaf 30 kwt
2011-2017: Mitsubishi imiev
2006-2010: Citroen Saxo el
2005: Kewet med NiCd batterier
1996-1998: Utleie av Pivco, Statoil Fornebu

Jobber hos Charge Supply AS

Svolar


Bra at folk følger med her!!!

Hm, jeg måtte uansett endre i forhold til hva jeg hadde tenkt. Det er 3 fas tn nett med 400 volt her, så da måtte de komme tilbake for installere en annen lader senere.

Er det noen som vet om noen gode tilbud på slike ladere slik at lasten blir jevn på 3 fas tn400volt?


Lars C. Krogenæs

#7
De aller fleste elbiler trekker strøm fra 1 fase. Zoe og Audi e-tron er vel de eneste som trekker fra 3 faser, mens e-golf, Tesla, MB kan trekke fra 2 faser.

Dermed får du aldri lasten jevn ut i fra valg av lader, men er avhengig av elbilens interne lader. En e-golf vil således trekke 16A fra 2 av fasene hvis du har 16A 3fas TN nett, og ikke 32A enfas.
Den elektriske automobil vil seire
Desember 2022: Model Y LR
Mars 2017: Leaf 30 kwt
2011-2017: Mitsubishi imiev
2006-2010: Citroen Saxo el
2005: Kewet med NiCd batterier
1996-1998: Utleie av Pivco, Statoil Fornebu

Jobber hos Charge Supply AS

KjellG

Tesla kan vel trekke fra 3-fase TN?

Speeder

Kjører:2021 Model 3 LR & 2021 E-208 GT - Tidligere: 2015 Zoe 22kWh/43kW

nofuelno

Sitat fra: Svolar på onsdag 06. februar 2019, klokken 11:16

Bra at folk følger med her!!!

Hm, jeg måtte uansett endre i forhold til hva jeg hadde tenkt. Det er 3 fas tn nett med 400 volt her, så da måtte de komme tilbake for installere en annen lader senere.

Er det noen som vet om noen gode tilbud på slike ladere slik at lasten blir jevn på 3 fas tn400volt?

3-fas TN = 8.990,- + montering: http://www.nofuel.no/Produkt/go-echarger-22kw#product
Jobber hos innovativ forhandler av elektriske ladeløsninger på Lysaker. www.nofuel.no
Jaguar iPace 2018 - Renault ZOE 2015- iMiev 2011 -  Maranello

elektrolux

Stavanger:

Selger utstyr for EV lading og energieffektivisering via http://elbilhjelpen.no AS

Har for tiden Tesla S85, Smart ED, BMW C- evolution, Carver S+, Monotrazer MTE-150, Citroen C1 EVie, div. Think og PSA Classic og City 2010 model, Chin 3 hjuler Pickup, Buddy M9 samt Vectric scooter. Venter på Microlino og Aptera #2246

Daglig leder i Elbilhjelpen.no

Joltus

Begynner å bli mange "råd" fra selgere nå når folk spør om anbefalinger til ladestasjoner.

Kanskje litt i overkant etterhvert.... For eg ser jo at det er lenge mellom hver gang en av selgerne anbefaler andre enn sine egne produkter.


Motorwatt

Sitat fra: Joltus på torsdag 07. februar 2019, klokken 07:38
Kanskje litt i overkant etterhvert.... For eg ser jo at det er lenge mellom hver gang en av selgerne anbefaler andre enn sine egne produkter.

Hvorfor skulle de det?
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

elektrolux

Sitat fra: Joltus på torsdag 07. februar 2019, klokken 07:38
eg ser jo at det er lenge mellom hver gang en av selgerne anbefaler andre enn sine egne produkter.

Du trenger kun se lenger oppe i tråden så anbefaler i alle fall vi å gå for Mennekes tilbudet. Dette ut fra svært gunstig totalpris.
Stavanger:

Selger utstyr for EV lading og energieffektivisering via http://elbilhjelpen.no AS

Har for tiden Tesla S85, Smart ED, BMW C- evolution, Carver S+, Monotrazer MTE-150, Citroen C1 EVie, div. Think og PSA Classic og City 2010 model, Chin 3 hjuler Pickup, Buddy M9 samt Vectric scooter. Venter på Microlino og Aptera #2246

Daglig leder i Elbilhjelpen.no

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA