Skrevet av Emne: Audi e-tron totalvurdering  (Lest 8052 ganger)

Samco

• Full Member
    • Vis profil
Sv: Audi e-tron totalvurdering
« Svar #105 på: Onsdag 13. Februar 2019, klokken 23:29 »
Var på Møller bil i Trondheim å tok en titt på 3 Stk E-Tron der. 2 lyse blå en hvit.
Fantastisk bil i mine øyne penere design en Jaguars ipace ,tror det er den mest komplette Elbilen så langt. Nydelig i hvit utførelse.

turfsurf

• Gold Member
  • For en elektrisk fremtid.
    • Vis profil
« Svar #106 på: Torsdag 14. Februar 2019, klokken 08:03 »
tror det er den mest komplette Elbilen så langt.
Spennende hva du legger i det utsagnet. Hva gjør den "mest komplett" som elbil?
i3 120Ah Imperial Blue 2019  - city fun
Model X 100D Pearl White 2017 - Flying Circus
x - Model X 90D premium - kansellert
x - Stormtrooper i3 2015 (lobotomized perfection)
x - Perl White S 85D 2015 (Release Candidate)
x - Perl White S 85 2013 (Beta)

Amatøren

• Gold Member
    • Vis profil
« Svar #107 på: Torsdag 14. Februar 2019, klokken 14:23 »
Vår totalvurdering også bekreftet av noen som har omtalt sin prøvekjøring er av vi ikke bestiller i denne omgang.

Trakk reservasjonen nå.

Uansett er min magefølelse at den på flere områder overgår Tesla til de grader, men gir ikke det ekstra som vi ser på som viktig og gjør at vi kjøper den nå.

Kanskje en dag...... 🤔
VW e-up! 09.2017 - Puffen
VW e-Golf 08.2018 - Lynet
VW e-Golf 11.2018 - Smurfen
---------------------------------------------------------
VW Caravelle 2016 - Rulle
VW Polo 2009 - (For øvelseskjøring)
---------------------------------------------------------
Venter på I.D. BUZZ

jbh

• Jr. Member
  • **
    • Vis profil
« Svar #108 på: Lørdag 16. Februar 2019, klokken 01:05 »
...og jeg syns størrelsen på Teslaene er feil når vi kun skal eie en bil (S er for lav og bred, X er for stor og bakdørene liker jeg ikke, 3 er for liten, kun Y som kunne blitt aktuell for meg, men orker ikke vente på den). Dermed blir kvalitet veid opp mot pris og her vinner e-tron big-time.

Av ren nysgjerrighet, når man ser på målene til E-Tron og Model X, så lurer jeg bare på om du mener at det skiller veldig mye i størrelse på disse to bilene?
E-Tron - lengde/bredde/høyde (cm):    4,88/1,93/1,54
Model x - lengde/bredde/høyde (cm):    5,04/2,07/1,68
Er 16 cm kortere og 14 cm smalere markant forskjell?

Utover dette så ser jeg at du argumenterer godt, så stiller ikke spørsmål ved valg av E-Tron, for der merker jeg at du er bestemt :) Bare nysgjerrig!

Gitzern

• Full Member
    • Vis profil
« Svar #109 på: Lørdag 16. Februar 2019, klokken 07:09 »
Absolutt legitimt spørsmål jbt! Når man bare skal ha 1 bil betyr det at kona skal bruke denne til og fra diverse kjøpesentre, da syns jeg Tesla X er litt i overkant stor i trange parkeringshus. Isolert sett er kanskje ikke 14cm i bredden og 17 cm i lengden så mye, men tror det utgjør ganske stor forskjell når man skal parkere. X er da ca 12,5% større i omkrets. I tillegg er garasjeporten på hytta 2,35m bred, må nok klappe speilene inn når jeg rygger e-tron inn. Garasjen er 5,35m lang, men her kunne jeg fjernet en skillevegg og fått 1m til. Så i bunn er det bredden på Tesla X som er det største problemet for oss. Men jeg var veldig nært å trykke på bestillingsknappen på TMX da det var kampanjerente på 0,25%. Da hadde jeg ikke lademuligheter i fellesgarasjen hjemme, så ville vente til det var på plass. Reserverte da e-tron og eq etterhvert, og endte opp med e-tron.

TM

• Gold Member
    • Vis profil
« Svar #110 på: Lørdag 16. Februar 2019, klokken 07:35 »
14 cm er enorm forskjell i bredde, men det kan ikke stemme. På de tegninger jeg har sett er karosseriets bredde på Model X 1999 mm. Tilsvarende for e-tron er 1935 mm. 64 mm forskjell merkes nok også, men det er jo langt under 14 cm.

Det kunne vært interessant å vite totalbredde på e-tron med normal speil. Det er ikke vist på Audi.no. Litt merkelig at de ikke oppgir mål på den modellen som de fleste kundene vil velge. De virtuelle speilene er klart dårligere enn de virtuelle etter min vurdering. Det enkleste er ofte det beste.

Gitzern

• Full Member
    • Vis profil
« Svar #111 på: Lørdag 16. Februar 2019, klokken 08:21 »
Mulig det er epler og pærer her ja, sjekket ikke tallene til jbt. E-tron med speil tror jeg er ca. 220cm. Innklappet ca. 205. Skal gå akkurat inn i garasjen på hytta.

TM

• Gold Member
    • Vis profil
« Svar #112 på: Lørdag 16. Februar 2019, klokken 08:52 »
Model X med speil ute er 227 cm. Så ca 220 for e-tron virker troverdig. Mao Model X 6-7 cm bredere..ikke 14 cm.

forzaman

• Jr. Member
  • **
    • Vis profil
« Svar #113 på: Lørdag 16. Februar 2019, klokken 10:44 »
...E-Tron - lengde/bredde/høyde (cm):    4,88/1,93/1,54

Disse e-tron tallene er for conceptbilen, og ikke produksjonsmodellen. For produksjonsmodellen er tallene (l/b/h) 4,90/1,93 (uten speil)/1,63.

Med virtuelle speil er den 2,04 og med vanlige speil tror jeg den er ca. 2,19 bred.

jbh

• Jr. Member
  • **
    • Vis profil
« Svar #114 på: Lørdag 16. Februar 2019, klokken 14:09 »
Mulig det er epler og pærer her ja, sjekket ikke tallene til jbt. E-tron med speil tror jeg er ca. 220cm. Innklappet ca. 205. Skal gå akkurat inn i garasjen på hytta.

Jeg hentet tallene fra NAF sine sider, mulig det ikke er korrekt.
Model x: https://www.naf.no/elbil/elbiler-i-norge/tesla-model-x/
E-tron: https://www.naf.no/elbil/elbiler-i-norge/audi-e-tron-quattro/

Så om det er andre tall enn dette så beklager jeg feil info meldt inn her :)

turfsurf

• Gold Member
  • For en elektrisk fremtid.
    • Vis profil
« Svar #115 på: Lørdag 16. Februar 2019, klokken 14:45 »
5-10cm større i alle dimensjoner er vesentlig. Veldig merkbart.
i3 120Ah Imperial Blue 2019  - city fun
Model X 100D Pearl White 2017 - Flying Circus
x - Model X 90D premium - kansellert
x - Stormtrooper i3 2015 (lobotomized perfection)
x - Perl White S 85D 2015 (Release Candidate)
x - Perl White S 85 2013 (Beta)

Gitzern

• Full Member
    • Vis profil
« Svar #116 på: Mandag 18. Februar 2019, klokken 14:08 »
Der røk jeg på high-tech pakken også, for 29 000 i tillegg får jeg matrix, flerfarget ambiente, phone box og hud og home link. Det ble for fristende. Hadde valgt virtual cockpit, ambiente enfarget, 4-soner klima, smart phone og adaptive viskere. Spurte om jeg kunne velge 20’’ vinterdekk og bytte om med 19’’ sommer. Det gikk ikke, måtte ha samme dimensjon. Droppet det ettersom jeg ønsker rekkevidden på vinterdekkene.