Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Hvordan få flere energiselskaper til å sette opp hurtigladere ?

Startet av jkirkebo, fredag 18. november 2011, klokken 17:40

« forrige - neste »

jkirkebo

Nå som flere energiselskaper setter opp hurtigladere (Eidsiva, Ishavskraft, Fortum)  kan det hende vi kan få flere til å hoppe på vogna ? Jeg vil helt klart foretrekke hurtigladere drevet av energiselskapene fremfor av oljeselskapene. Energiselskapene har en egeninteresse av flere elbiler siden de selger strømmen til hjemmelading også.

Jeg foreslår at alle som ønsker seg hurtigladere forskjellige steder, og kan argumentere for dette ut ifra eget og andres behov, sender epost til de relevante nettselskapene og legger fram saken på en positiv måte.

Selv har jeg sendt email til VOKKS (ang. Dokka) og Hadeland Energi (ang. Roa/Gran).  Fra VOKKS fikk jeg til svar at de hadde ingen umiddelbare planer men vil se an behovet fremover. Jo flere som melder behov, jo større sjanse for at man beslutter seg for å prøve et pilotprosjekt på neste styremøte. I det minste setter det igang en tankeprosess hos de som leser eposten, så ligger det kanskje og murrer i bakhodet til en passende anledning :)
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA