Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Batterifreser, Stiga ST 8051 AE?

Startet av Panduck, fredag 01. februar 2019, klokken 20:48

« forrige - neste »

Panduck

Noen som har erfaring med denne? Har en 2kW "ledningfreser" nå som fungere overraskende bra, men med tanke på at jeg nok må få gressklipper etterhvert som vi får plantet gress, og det må bli batteri, kan det være greit å dele med freser (det er jo batteriet som koster). Den første modellen fra Stiga (4851?) ble sagt å være litt for "slapp", men 8051 er vel noe annet?

Litt frustrerende at de kun oppgir V og A, man får jo ikke noe ut av hvor sterk motoren er fra de tallene. Noen som vet?

Bensin er IKKE et alternativ.

SUNPWRD

Har lite å bidra med her. Jeg har prøvd en en-stegs el freser med ledning, men den fungerte ikke til mitt bruk. Ville bare nevne at robotklipper er genial og elektrisk :-)
Citroën C-Zero 2017
Tesla S75D 2017

4kWp solceller på tak hjemme og hytta

Ex: Tesla X Long Range 2020 (42000km 2 år)
      Kia Soul EV 2016 (65000km 5 år)
      Citroën C-Zero 2014 (50000 km på 3 år)

Panduck

Vel, uten å få noe spes svar noe steder, Stiga sier "vi oppgir V, ikke watt på motoren!", noe som virker relativt intetsigende, så tok jeg sjansen på å skaffe meg denne. En 36V snøfreser fra en konkurrent skal ha 1.6kW, da bør jo denne kunne ha det dobbelte, men det er jo overhode ikke gitt.

Jeg var rett og slett så lei av å dra en ledning rundomkring, plassen min er litt for stor til at det er en enkel oppgave.

ST 8051 AE er en drøm sammenliknet med 2kW kabelfreseren. Jeg antok lydnivået ville bli omtrent det samme, kanskje mer om den er kraftigere, men den virker kraftigere, selv om den er LANGT mer stillegående.

Billig ble det ikke, over 3000 for freser, over 3000 for batteri, og batterilader i tillegg kom det på rett under 8000kr. En sikkelig freser er vel uansett ikke billig.  Ser at "gardenstore" selger denne pakken til over 20.000kr, kan jo lure på hva de holder på med.

Uansett, er godt fornøyd. Klar over at en totrinns bensinfreser er noe helt annet, men denne kan jeg ta under armen og løfte inn i boden og henge den på veggen...

Elmo

Tesla Model 3 AWD/FSD 03/2019 med sw: 2023.44.30.9  og en Seat Mii 2020.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005.
Har hatt div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen 170.000 km. Kun en P106 igjen nå.
eUp 2015 - solgt.

Panduck

https://www.jernia.no/hjem-og-hage/hage-og-uterom/is-og-sn%C3%B8/sn%C3%B8freser/stiga-ggp-sn%C3%B8freser-st-8051-ae-stiga/p/11752319

Med tilhørende 80V 5Ah batteri og hurtiglader. Batteriet funker til 80V produktene deres, får sikkert en sikkelig el-gressklipper med dette batteriet.

OhmPaPa

Ja har gressklipperen. Super på en plen som ikke egner seg så godt til roboter. På en opplading klipper vi 30-45 minutter. Og da passer det fint å ta en ladepause til neste dag. Klipper hele plenen på 2-3 dager på det viset.

Øivind

Noen som har funnet ut om det står oppgitt watt PÅ freseren?
Skal vel være en merkelapp med mer data der?
2019 e-NV200
2022 Kia EV6
2020 Kia e-Niro (solgt)
2014 Leaf (solgt)
2015 e-NV200 (solgt)
10.335kWp solceller fra Otovo på taket
Ombygget batterielektrisk snøfreser
https://youtu.be/943zitdv_xM

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA