Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Jeg-har-fått-VIN-tråden! Legg inn dine opplysninger

Startet av Handyman, fredag 01. februar 2019, klokken 13:28

« forrige - neste »

Bjoris

Ser det er veldig stort sprik i VIN serien på biler som leveres ut samtidig, noen har helt need på 21... og andre 24, ser ut som de fleste har rundt 23...

Noen som vet når de forskjellige VIN produserers?

ladov

Sitat fra: Bjoris på lørdag 30. mars 2019, klokken 09:46
...
Noen som vet når de forskjellige VIN produserers?
Da må du spørre Tesla og de har nok bedre ting å gjøre akkurat nå.. (ta det i Juni ;) )

VIN tilordnes ikke i rekkefølge så det er godt mulig at en lav VIN har blitt produsert etter en høy VIN.
Svart Renault Zoe Intense(Q210) (solgt, med et visst vemod)
11kW hjemmelader
"Your Model 3 was reserved on 31/03/2016."
Rød TM3 LR AWD m/EAP bestilt 22/12-18, levert 8/3-19.

skysurfer

2019 Tesla Model 3 LR AWD med HW3, Homelink og Voldermort ;)
2016 Leaf Tekna 6,6Kw med OVMS
2015 Leaf Tekna 6,6 Solgt
2014 Leaf Tekna 6,6 Solgt

Ludde

Jeg har kun fått oppgitt Chassinr over telefon men ikke fått noe skriftlig på epost. Fikk leveringsdato 30.mars, men denne ble utsatt pga fraktforsinkelser. Nytt estimat ble da satt til "før påske en gang".

Har fått 233xxx.
Blå performance bestilt tidlig i mars.

Er det slik at tall- og bokstavkombinasjonen frem til disse 6 siffrene i VIN er lik for alle model 3 performance? Hadde likt å kunne søke opp om bilen er registrert, men det er vanskelig uten hele VIN  ::)

tmn

Sitat fra: Ludde på fredag 05. april 2019, klokken 09:58
Er det slik at tall- og bokstavkombinasjonen frem til disse 6 siffrene i VIN er lik for alle model 3 performance? Hadde likt å kunne søke opp om bilen er registrert, men det er vanskelig uten hele VIN  ::)

Du har fått oppgitt serienummeret til VIN som er fra posisjon 12 til posisjon 17. Posisjon 9 i VIN vil være "unik" også. Det er en sjekknummer. Resten er vel likt på alle Model 3 da det ikke er noe forskjell på dem annet enn software og bremser.

Du kan feks. bruke sider som dette https://teslatap.com/vin-decoder/ til å decode VIN. Legg 5YJ3E7EB8KF foran ditt nummer, så vil den korrigere deg på sifferet på posisjon 9.
Tesla Model 3 LR 2019
Tesla Model Y LR 2021

Electrix

Sitat fra: Electrix på fredag 22. mars 2019, klokken 14:27
Reservert dato: ---
Bestilt dato: 17.03.2019
FI dato: 19.03.2019
Eier Tesla fra før: nei
AWD eller Performance: AWD
Lakkfarge: Rød multi-coat
Interiørfarge: Sort
Utleveringssted: Kristiansand
Forventet utleveringsdato: begynnelsen april
Andre interessante opplysninger:
Hentet bilen min i dag, fikk telefon fra de i går og aktiverte forsikring. Fikk sms igjen fra Tesla i dag om at de ikke fikk registrert den og at jeg måtte sjekke vin og personnr. Fant da ut at det nå er et annet vin nr enn det jeg fikk oppgitt på faktura så jeg måtte ta en telefon til forsikringsselskapet igjen. Alt ordnet seg, men tydelig at det går litt fort i svingene.
Nissan Leaf, kjøpt ny 2012
Tesla Model 3, kjøpt ny 2019
Kristiansand

mrslovvo

Sitat fra: mrslovvo på torsdag 14. mars 2019, klokken 08:17
Reservert dato: beg av desember 2018
Bestilt dato: 24.01.2019
Eier Tesla fra før: Nei
AWD eller Performance: AWD
Lakkfarge: Blå
Interiørfarge: Hvitt
Utleveringssted: Lillestrøm
Forventet utleveringsdato: Forhåpentligvis slutten av mars
Andre interessante opplysninger: Hørte ingenting fra dem etter bestilling, så ringte dem 05. mars, fikk beskjed om at det var noe krøll, de kunne se at jeg har betalt reservasjon men ikke depositum/bestilling. De skulle ringe tilbake. De ringte ikke opp.

Ringte dem igjen 06. mars, fikk ny beskjed, joda bilen var bestilt, men de kunne ikke si mer. Fikk beskjed om at de ville sende mail. Fikk mail om jeg ønsket vinterdekk. Svarte nei og spurte om FSD inkl i EAP. Fikk beskjed det medfølger uten ekstra kostnad.

Fikk SMS om at de håper å få utlevert bilen ila denne mnd og at FI ville komme snart. FI kom idag, står ingenting om forventet levering. Så lever ennå i spenning :)

Nå er bilen registrert, og utlevering avtalt til førstkommende mandag på Grorud. Har imidlertid fått et annet VIN-nr enn det som står på FI.
Bilen er registrert på meg som 1. eier.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA