Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Jeg-har-fått-VIN-tråden! Legg inn dine opplysninger

Startet av Handyman, fredag 01. februar 2019, klokken 13:28

« forrige - neste »

Handyman

Noen har allerede fått tildelt VIN og det kan i første øyekast virke ganske tilfeldig.
Kan dere som har fått VIN svare på mest mulig av nedenforstående:

Reservert dato:
Bestilt dato:
Eier Tesla fra før:
AWD eller Performance:
Lakkfarge:
Interiørfarge:
Utleveringssted:
Forventet utleveringsdato:
Andre interessante opplysninger:
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

Dani3l

#1
Reservert dato: 31.12.2018 (og en gang i 2017 som ble hevet)
Bestilt dato:04.01.2019
Eier Tesla fra før: Nei
AWD eller Performance: AWD
Lakkfarge: Svart
Interiørfarge: Svart
Utleveringssted: Lillestrøm
Forventet utleveringsdato: Mars
Andre interessante opplysninger: Mottatt per e-post. Etterspurte VIN for bestilling av forsikring. Liker ikke banan.
2022 Nio ES8 Signature Edition 6s
2019 Tesla Model X - 100D m/FSD
2019 Tesla Model 3 - LR AWD m/FSD

Jarv!s

Av nysgjerrighet, hvordan har de som har fått VIN blitt informert? Pr mail? Tesla sine sider? Telefon?
Model X 2018
Model 3 LR AWD - Solgt
BMW i3 94ah - Solgt

nitrone

Reservert dato: 25.07.2016
Bestilt dato: 09.12.18
Eier Tesla fra før: Nei
AWD eller Performance: P
Lakkfarge: Svart
Interiørfarge: Svart
Utleveringssted: Stavanger
Forventet utleveringsdato: «In a couple of weeks». Estimert siste uken i feb.
Andre interessante opplysninger: Ble oppringt i dag, det norske Tesla-nr, men av australske Charlotte ved kontoret i Amsterdam. snakket ca. 15 min. Spurte bl.a om finansiering (har via DNB, min 35% EK) og ba meg bekrefte at det var greit de la til vinterdekk i ordren som avtalt i sist samtale 18.01. I tillegg spurte hun om det var greit om jeg fikk levert Nokian R3 istedenfor Pirelli som tidligere var det eneste alternativet på 20", visstnok av «logistical reasons». Helt greit det. Fikk opplyst VIN og at båten med bilen var på vei, og at jeg blir en av de første som får.

Gleder meg som en unge!

kc

Sitat fra: nitrone på fredag 01. februar 2019, klokken 16:54
Reservert dato: 25.07.2016
Bestilt dato: 09.12.18
Eier Tesla fra før: Nei
AWD eller Performance: P
Lakkfarge: Svart
Interiørfarge: Svart
Utleveringssted: Stavanger
Forventet utleveringsdato: «In a couple of weeks». Estimert siste uken i feb.
Andre interessante opplysninger: Ble oppringt i dag, det norske Tesla-nr, men av australske Charlotte ved kontoret i Amsterdam. snakket ca. 15 min. Spurte bl.a om finansiering (har via DNB, min 35% EK) og ba meg bekrefte at det var greit de la til vinterdekk i ordren som avtalt i sist samtale 18.01. I tillegg spurte hun om det var greit om jeg fikk levert Nokian R3 istedenfor Pirelli som tidligere var det eneste alternativet på 20", visstnok av «logistical reasons». Helt greit det. Fikk opplyst VIN og at båten med bilen var på vei, og at jeg blir en av de første som får.

Gleder meg som en unge!

A couple of weeks, tydeligvis nærmere 4...teslatime I guess. Litt morsomt at alle får forskjellig svar helt uavhengig når de bestillte. Vurderer å ringe 10 ganger og se hvor mange forskjellige svar jeg får  :P

Dani3l

Kuriøst nok ble min VIN registrert hos NHTSA samme dag som jeg bestilte bilen. Vet ikke hva det betyr.
2022 Nio ES8 Signature Edition 6s
2019 Tesla Model X - 100D m/FSD
2019 Tesla Model 3 - LR AWD m/FSD

kc

Sitat fra: Dani3l på fredag 01. februar 2019, klokken 18:14
Kuriøst nok ble min VIN registrert hos NHTSA samme dag som jeg bestilte bilen. Vet ikke hva det betyr.

Moro det, men ryktet på brygga er at VIN ikke deles ut før bilene sorteres på ankomst stedet.

nitrone

Til meg sa de at bilen var på båten på vei over Atlanteren, og jeg fikk opplyst VIN. Så enten er ryktet på brygga feil, eller så står bilen min på brygga selv.

nitrone

Sitat fra: kc på fredag 01. februar 2019, klokken 18:02
Sitat fra: nitrone på fredag 01. februar 2019, klokken 16:54
Reservert dato: 25.07.2016
Bestilt dato: 09.12.18
Eier Tesla fra før: Nei
AWD eller Performance: P
Lakkfarge: Svart
Interiørfarge: Svart
Utleveringssted: Stavanger
Forventet utleveringsdato: «In a couple of weeks». Estimert siste uken i feb.
Andre interessante opplysninger: Ble oppringt i dag, det norske Tesla-nr, men av australske Charlotte ved kontoret i Amsterdam. snakket ca. 15 min. Spurte bl.a om finansiering (har via DNB, min 35% EK) og ba meg bekrefte at det var greit de la til vinterdekk i ordren som avtalt i sist samtale 18.01. I tillegg spurte hun om det var greit om jeg fikk levert Nokian R3 istedenfor Pirelli som tidligere var det eneste alternativet på 20", visstnok av «logistical reasons». Helt greit det. Fikk opplyst VIN og at båten med bilen var på vei, og at jeg blir en av de første som får.

Gleder meg som en unge!

A couple of weeks, tydeligvis nærmere 4...teslatime I guess. Litt morsomt at alle får forskjellig svar helt uavhengig når de bestillte. Vurderer å ringe 10 ganger og se hvor mange forskjellige svar jeg får  :P

Haha mulig det, ingen erfaring med Tesla fra før men har skjønt det er et eget begrep. Derfor er jeg også ganske avslappet ift akkurat det. Men hun anbefalte meg ha forsikringen klar fra 18. Februar i allefall.. Ble Storebrand grunnet gunstig avtale gjennom jobb, 8.200 i året med 12.000 km, 6k egenandel og 70% bonus synes jeg er helt innafor.

Dani3l

Sitat fra: kc på fredag 01. februar 2019, klokken 19:37
Sitat fra: Dani3l på fredag 01. februar 2019, klokken 18:14
Kuriøst nok ble min VIN registrert hos NHTSA samme dag som jeg bestilte bilen. Vet ikke hva det betyr.

Moro det, men ryktet på brygga er at VIN ikke deles ut før bilene sorteres på ankomst stedet.

Tviler på at min bil står i Zeebrugge da jeg ikke bestilte før 4. januar. Det ryktet er nok ikke mye hold i. Hvis jeg skal gjette er den på CSCC Europe som har avreise fra SFO i dag.
2022 Nio ES8 Signature Edition 6s
2019 Tesla Model X - 100D m/FSD
2019 Tesla Model 3 - LR AWD m/FSD

Handyman

Sitat fra: Dani3l på fredag 01. februar 2019, klokken 20:35
Sitat fra: kc på fredag 01. februar 2019, klokken 19:37
Sitat fra: Dani3l på fredag 01. februar 2019, klokken 18:14
Kuriøst nok ble min VIN registrert hos NHTSA samme dag som jeg bestilte bilen. Vet ikke hva det betyr.

Moro det, men ryktet på brygga er at VIN ikke deles ut før bilene sorteres på ankomst stedet.

Tviler på at min bil står i Zeebrugge da jeg ikke bestilte før 4. januar. Det ryktet er nok ikke mye hold i. Hvis jeg skal gjette er den på CSCC Europe som har avreise fra SFO i dag.
Hadde en lengre prat med en engelskmann i Nederland, måten han forklarte tingene på virket veldig overbevsiende.
Han fortalte at kundene ble tildelt VIN omtrent når bilene ble kjørt ombord på båtene. Mens båtene er på vei sjekkes tildelt bil mot kundens bestilling slik at det ikke blir feil. Når dette er verifisert gjøres VIN tilgjengelig for kunden.
Han var rimelig sikker på at ingen biler har ankommet Zeebrugge enda.
Demobilene har visstnok blitt flydd inn til de ulike destinasjonene i Europa.
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

geirgp

Sitat fra: Handyman på fredag 01. februar 2019, klokken 23:14
Hadde en lengre prat med en engelskmann i Nederland, måten han forklarte tingene på virket veldig overbevsiende.
Han fortalte at kundene ble tildelt VIN omtrent når bilene ble kjørt ombord på båtene. Mens båtene er på vei sjekkes tildelt bil mot kundens bestilling slik at det ikke blir feil. Når dette er verifisert gjøres VIN tilgjengelig for kunden.
Han var rimelig sikker på at ingen biler har ankommet Zeebrugge enda.
Demobilene har visstnok blitt flydd inn til de ulike destinasjonene i Europa.

Håper inderlig du tar feil! Jeg har dag 1 reservasjon og bestilte 5.des, men bytta farge da dn.no artikkelen kom ut tidligere i uka. Svensken hos Tesla som ordnet fargebyttet lovet at det ikke ville bety noe for leveringstidspunkt.
Tesla Model 3 DUAL MOTOR 2019
Hyundai Ioniq 2018
Mercedes B250e 2017
Tesla Model S85 2014

Fornybarbil

Opprinnelig leveringstidspunkt kan du jo aldri finne ut uansett, med mindre tesla forklarer nøyaktig hvordan de gjør det med logistikken, noe jeg tviler på at de vil gjøre.

Dani3l

Sitat fra: Handyman på fredag 01. februar 2019, klokken 23:14
Sitat fra: Dani3l på fredag 01. februar 2019, klokken 20:35
Sitat fra: kc på fredag 01. februar 2019, klokken 19:37
Sitat fra: Dani3l på fredag 01. februar 2019, klokken 18:14
Kuriøst nok ble min VIN registrert hos NHTSA samme dag som jeg bestilte bilen. Vet ikke hva det betyr.

Moro det, men ryktet på brygga er at VIN ikke deles ut før bilene sorteres på ankomst stedet.

Tviler på at min bil står i Zeebrugge da jeg ikke bestilte før 4. januar. Det ryktet er nok ikke mye hold i. Hvis jeg skal gjette er den på CSCC Europe som har avreise fra SFO i dag.
Hadde en lengre prat med en engelskmann i Nederland, måten han forklarte tingene på virket veldig overbevsiende.
Han fortalte at kundene ble tildelt VIN omtrent når bilene ble kjørt ombord på båtene. Mens båtene er på vei sjekkes tildelt bil mot kundens bestilling slik at det ikke blir feil. Når dette er verifisert gjøres VIN tilgjengelig for kunden.
Han var rimelig sikker på at ingen biler har ankommet Zeebrugge enda.
Demobilene har visstnok blitt flydd inn til de ulike destinasjonene i Europa.

Tildelt på brygga i SF er noe annet enn ankomststedet, og en plausibel forklaring på hvorfor jeg fikk opplyst VIN på forespørsel.
2022 Nio ES8 Signature Edition 6s
2019 Tesla Model X - 100D m/FSD
2019 Tesla Model 3 - LR AWD m/FSD

kc

Hvis det er tilfelle at VIN tildeles på brygga i SF burde vel flere av oss som har tidlige reservasjoner fått opp dette på bestillings siden? Virker som om det er svært få som har fått dette ennå.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA