Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Skilsmisse - Clever Sverige blir til BEE Charging Solutions.

Startet av goggo, fredag 01. februar 2019, klokken 10:54

« forrige - neste »

goggo

https://bee.se/clever-sverige-blir-bee-charging-solutions/

Ja da blir det skilsmisse mellom Clever Sverige og Clever Danmark.

Og dermed ble det plutselig mye dyrere å hurtiglade i Danmark - i alle fall for oss som ikke har Tesla eller CCS-bil med stort batteri og kan fylle til fastpris hos Ionity :(


mvh
HUgo
Pensjonert ingeniør med sterke meninger og umettelig teknologi-nysgjerrighet.
El kjøretøy: Tesla M3 og Renault Twizy

Wibla

Har ikke inntrykk av at Danmark er spesielt elbilvennlig uansett?
2018 Tesla Model S 75D

Roy Aasen

Danmark er, utenom tesla ladere, håpløst. Ionity har lite ladesteder og fastprisen på på ca 85kr/lading skal opp til det doble.
Hurtigleding eller blir vel el sånn rund 7,50 NOK / kwt. Blir fort 15kr/mila eller mer ..

Diesel med ett forbruk på 0,70 liter koster da typisk rundt 9kr/mil.

Danskene har skjønt det de..

goggo

Clever Fri fra svenske Clever var den billigste måten å hurtiglade i Danmark med litt under 5 NOK/KWh.
Heretter blir vel E.ON med ca 7 NOK/KWh det billigste.

Dette er hva jeg regnet meg fram til for noen dager siden:
https://elbilforum.no/forum/index.php?topic=43794.msg756634#msg756634

mvh
hugo
Pensjonert ingeniør med sterke meninger og umettelig teknologi-nysgjerrighet.
El kjøretøy: Tesla M3 og Renault Twizy

pudderjagar

Husk no og på at straumprisen i Danmarg er ganske mykje høgare i Norge og. Skulle ikkje forundra meg om effektavgiften er tilsvarande høg.
Kjører:
Zoe 43kw med 400km rekkevidde! (Q210, 2015modell)
Nissan e-nv200 Evalia (24kwh)
Nissan e-nv200 varebil(40kwh) Firmabil
Kun elektrisk med 70 000km pr år!!

Wibla

2018 Tesla Model S 75D

GrønnSvartfarge

Sitat fra: pudderjagar på lørdag 02. februar 2019, klokken 22:48
Husk no og på at straumprisen i Danmarg er ganske mykje høgare i Norge og. Skulle ikkje forundra meg om effektavgiften er tilsvarande høg.

Firmaer med ladestasjoner får el-avgiften i retur, og mange av ladestasjonene er betalt av EU.

Før de finner en annen modell enn deres abonnementer har jeg ikke all verdens sympati for dem...

Electrix

Sitat fra: pudderjagar på lørdag 02. februar 2019, klokken 22:48
Husk no og på at straumprisen i Danmarg er ganske mykje høgare i Norge og. Skulle ikkje forundra meg om effektavgiften er tilsvarande høg.
Strømprisen er egentlig ganske lik Norge, større svingninger, og litt høyere i snitt. Det som gjør den store forskjellen er de enorme avgiftene og nettleie danskene har på strøm som utgjør nesten 2kr pr kWh...
Nissan Leaf, kjøpt ny 2012
Tesla Model 3, kjøpt ny 2019
Kristiansand

pudderjagar

Om da er avgifter eller pris på straum betyr vel ikkje så mykje. Da er sluttsummen som tel!!
Kjører:
Zoe 43kw med 400km rekkevidde! (Q210, 2015modell)
Nissan e-nv200 Evalia (24kwh)
Nissan e-nv200 varebil(40kwh) Firmabil
Kun elektrisk med 70 000km pr år!!

goggo

Kan opplyse at pr 17.februar så er "svenskekortet" til Clever fortsatt gyldig i Danmark, og er absolutt billigste lading her for de som ikke har CCS bil med stort batteri og kan lade hos Ionity.

Står ikke noe dato på https://bee.se/ for når muligheten for lading i Danmark utgår, så vi får vel bare vente og se.

mvh
Hugo
Pensjonert ingeniør med sterke meninger og umettelig teknologi-nysgjerrighet.
El kjøretøy: Tesla M3 og Renault Twizy

Panduck

Kanskje bee kan bli med i plugsurfing, til litt mer greie priser? Akuratt nå er de vel ikke med i det heletatt.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA