Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Levering av model 3

Startet av jog, fredag 01. februar 2019, klokken 08:17

« forrige - neste »

alehop

Super opplevelse Tesla Ålesund. Strøken bil! :+1:

bno

Slike opplevelser skal alle ha krav på. Enig?

Autowinder

Audi A6 kom med en rekke feil, kortslutninger, motortrøbbel og sprekker i baklykter. Audi A3 kom med Offwhite skinninteriør når antrasitt var bestilt. Det var ingen medfølelse fra leverandør, det måtte jo jeg ha oppdaget før levering. Ingen mulighet for å heve kjøpet og det var 6 måneders bestilling på omlevering, uten noen avhjelp angående prisgaranti på innbyttebilen. Og senere ble det på garantien byttet clutch og girkasse, så den gode opplevelsen kan utebli hos alle. Jeg har likevel medfølelse for dine uheldige opplevelser bno, men gresset er sjelden alltid grønnere andre steder.
TMY 2021 LR AWD • BMW i3 2021 120ah FC

Jeg: Unnskyld, men jeg fikk tilbake bilen etter garantiservice hos dere med 30 cm oppkrubbet støtfangerhjørne.
Tesla SC Rud: Alle ansatte skal rapportere inn slikt og det er ikke gjort, så det kan umulig ha skjedd hos oss!
TA ALLTID VIDEO AV HELE BILEN RETT FØR ALL SERVICE, OG SI GJERNE FRA AT DET ER GJORT.

1000kwh

Sitat fra: bno på lørdag 22. juni 2019, klokken 20:03
@Ekektore
Du har min sympati. Jeg har vært gjennom 2 biler som jeg har rejected.
Første gang med 530000 utestående.
Har gitt opp dette forbannede dritt selskapet. De er ikke liv laga hvis de ikke får orden det de pusher ut.
Det må være konsistens.
Jeg er overbevist om at du ikke egentlig har gitt opp dette drittselskapet ;)

siljan

Sitat fra: 1000kwh på lørdag 22. juni 2019, klokken 21:03
Sitat fra: bno på lørdag 22. juni 2019, klokken 20:03
@Ekektore
Du har min sympati. Jeg har vært gjennom 2 biler som jeg har rejected.
Første gang med 530000 utestående.
Har gitt opp dette forbannede dritt selskapet. De er ikke liv laga hvis de ikke får orden det de pusher ut.
Det må være konsistens.
Jeg er overbevist om at du ikke egentlig har gitt opp dette drittselskapet ;)
samme tenker jeg, samme innlegg hele dagen/hver dag om hvor dritt tesla er, begynner å bli litt lei.

litium

Min overlevering i Kristiansand var også problemfri. Eneste issue var at jeg fikk en mail dagen før hvor jeg skulle bekrefte innbetaling, og det sto utlevering i Lillestrøm. Men jeg deo nå til Krs som det sto på nettsiden.

Øyvind.h

#1461
Det virker jo som de aller fleste er fornøyd. Med 10.000 M3 levert er det naturlig med en del dårlige opplevelser. Tesla er dårlige på service og logistikk. Jeg hadde faktisk trodd de skulle få til opptrapping av leveranser smidig, men det har blitt mye stokk og stein gitt. Burde nesten ta ned konfigurator og bare tilby liste over ferdige biler slik de holder på nå.

Men det blir individuelt om man tar sjansen på at alt er i orden og orker eventuell krangel.
Jeg har hatt min dose frustrerende opplevelser med Tesla, men er jo samlet sett veldig fornøyd med bilen og glad jeg kjøpte.
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

AntonB

Logistikken virker jo helt fraværende. Skulle hente bil i Lillestrøm idag kl 16:00, fikk melding kl 15:00 når vi var på vei dit om att bilen ikke er klar. Den står i Drammen og er ikke klargjort. Smått utrolig og avtale uthenting over telefon på torsdag, uten og vite hvor bilen befinner seg🙄
Ble "lovet levering innen utgangen av uken" Ikke att jeg tror så mye på det..

Øyvind.h

Skjønner ikke hvorfor ikke de kan rigge seg for flatt 2000 biler per måned istedenfor det kaoset de driver med nå. Greit nok at de prøver og feiler en del for å finne sin egen flyt, men det er på tide å lande nå....
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

bno

Sitat fra: 1000kwh på lørdag 22. juni 2019, klokken 21:03
Sitat fra: bno på lørdag 22. juni 2019, klokken 20:03
@Ekektore
Du har min sympati. Jeg har vært gjennom 2 biler som jeg har rejected.
Første gang med 530000 utestående.
Har gitt opp dette forbannede dritt selskapet. De er ikke liv laga hvis de ikke får orden det de pusher ut.
Det må være konsistens.
Jeg er overbevist om at du ikke egentlig har gitt opp dette drittselskapet ;)
Diverse innkjøpt utstyr er stuet langt inn bakerst i kottet. Ikke solgt.

bno

@Autowinder
Enig. Jeg har hatt noen VAG episoder så vet det ikke er grønnere. Man blir skuffet å lei seg når man som meg har ventet i 3.5 år og opplever at to slike skuffelser. Vi hadde planlagt TM3 ferie i sommer. Det er menneskelig å bli frustrert. Kona drittsur. Nei da er drittselskap en fair utblåsing.

Lorang71

Var i Lillestrøm i dag og hentet ut to røde TM3 AWD med HF. Den ene ble utlevert 20 min før tiden og den andre 20 min etter tiden. Den ene bilen trengte 0.5mm justering av passasjer døren, da låsen stusset borti låseringen i dørkarmen. Bortsett fra det så var begge bilene feilfrie, uten lakksig og andre problemer dere nevner her. Men de hadde gått tomme for type2 ladekabler så de skulle bli sendt i posten senere. USB ladekablene var ikke lenger med gratis og måtte bestilles fra nettbutikken. Den ene bilen hadde "dual Motor" emblem og den andre ikke?? Men opplevelsen til hele leveringen var veldig bra og kjøreturen hjem var fantastisk :-)

Roy_Bergen

Her er min opplevelse av bestilling og levering av AWD, krok, FSD:
Bestilte bilen i april, la til hengerfeste så fort epost om dette kom. Da var estimert levering i mai.
Utleveringsdato ble 21. juni.  Alt i alt fornøyd med tidsbruken fra bestilling til levering, korteste jeg har vært borti ved kjøp av nybil.

Bilen hentet på Tesla Minde (Bergen) fredag 21.  juni kl 16.
Alt gitt på skinner, bortsett fra av DnB slet med BankId på mobil - noe Tesla ikke kan lastes for - slik at lånepapirer måtte signeres manuelt.

En ung kunnskapsrik kar stod for utleveringen.  Jeg så nøye over bilen, fant ingen feil eller mangler.
Dvs - ladekabler til mobil manglet, men det er visstnok ikke utstyr som følger med lenger, det må kjøpes.   De hadde ikke dette på lager på Minde.  No bil deal, kommer vel til å gå for noe trådløst uansett.
Ingen lakkfeil, ingen panelgaps, ladekabler/UMC fulgte med. 

Det eneste jeg synes er noe underlig at at bilen ikke kommer med siste tilgjengelige software når den utleveres.  Har nå 2019.16.3.2, men vet jo at oppdateringen kommer tikkende når bilen bare får stått i ro på wifi noen netter.   

Ragget rundt fredags kveld en del for moro skyld og kjørte Bergen - Oslo lørdag morgen.
Har klart å få 632 km på telleren etter to dager  :-)

Toalmar

Sitat fra: Lorang71 på lørdag 22. juni 2019, klokken 23:52
Var i Lillestrøm i dag og hentet ut to røde TM3 AWD med HF.
Ikke kjøpte han en, men to TM3 :+1:
En for hverdag og en for helg?
Mercedes-Benz ECQ AMG 2021 - Levert 13.01.2021

Autowinder

Sitat fra: Toalmar på søndag 23. juni 2019, klokken 09:35
Sitat fra: Lorang71 på lørdag 22. juni 2019, klokken 23:52
Var i Lillestrøm i dag og hentet ut to røde TM3 AWD med HF.
Ikke kjøpte han en, men to TM3 :+1:
En for hverdag og en for helg?
Hentet for en slektning? ;)
TMY 2021 LR AWD • BMW i3 2021 120ah FC

Jeg: Unnskyld, men jeg fikk tilbake bilen etter garantiservice hos dere med 30 cm oppkrubbet støtfangerhjørne.
Tesla SC Rud: Alle ansatte skal rapportere inn slikt og det er ikke gjort, så det kan umulig ha skjedd hos oss!
TA ALLTID VIDEO AV HELE BILEN RETT FØR ALL SERVICE, OG SI GJERNE FRA AT DET ER GJORT.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA