Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Levering av model 3

Startet av jog, fredag 01. februar 2019, klokken 08:17

« forrige - neste »

mreinha

@Bno; Det er NEPPE de samme menneskene som lager spill til Teslaen som står for verken kvaliteten til karosseriet eller videreutvikling av FSD, heldigvis!

1000kwh

Sitat fra: bno på torsdag 20. juni 2019, klokken 22:43
@indianrunner70
Fant alt ut selv. Jeg bestilte ny umiddelbart, men valgte i dag å kansellere. Familierådet godtok ikke et tredje forsøk så da er Tesla toget foreløpig ikke realiserbart. Synd det. Det som gjorde kona indignert var da hun oppdaget at Tesla bruker tid på å lage dataspill for bilen og tilgang til Youtube. Samtidig sliter de med å lever kvalitets karroseri mm. Mye tid og noen kroner gått til spille synes jeg. Men for all del ingen sympati. Tror jeg avventer eller går for en Volvo
Tror dette er lurt  :+1:

Tellus

Leser at folk fortsatt betaler før bilen er registrert i kundens navn. Forstår ikke hvorfor noen gjør dette. Vent til de har registrert bilen i ditt navn.

bno

#1443
Sitat fra: mreinha på torsdag 20. juni 2019, klokken 22:46
@Bno; Det er NEPPE de samme menneskene som lager spill til Teslaen som står for verken kvaliteten til karosseriet eller videreutvikling av FSD, heldigvis!
Selvsagt ikke, men jeg vil anta at de ikke jobber gratis. Da snakker vi om ressursallokering eller?

@Tellus
Dette er veldig viktig. Jeg valgte også å unngå overlevering ved at jeg sjekket ut bilen selv. Det var 12 røde tm3 der og jeg sjekket dem alle. Kun 2 stk var feilfrie.

Digresjon
Alle de røde hadde x.vis lakk sagging som var spesielt fremtredende rundt panser periferien ved hovedlysene begge sider. Der var lakken "akkummulert" og antok en skyggevirkning. Ikke bra om man har betalt dyrt for denne lakken. Jeg ville aldri valgt rød etter å ha observert dette.

https://www.paint.org/article/automotive-coatings-application-defects/

azzawaba1333

#1444
Jeg fikk bilen min i dag, utlevert på Forus/Stavanger, blå LR/AWD/HF. Superfornøyd med servicen, de tok seg god tid, gikk gjennom lakk, funksjoner, kjente på dører etc, hele "sjekklisten". Bilen er bare helt rå, mye bedre enn jeg trodde (har ikke prøvekjørt eller vært i en TM3 tidligere). Av ting-og-tang var det kun et par flekker i lakken, selger så de også og tok bilde og noterte. Ellers alt 100%. :-) Nå: Ut å kjøre 😁😍

jsa061

Fikk utlevert bil på mandag 17. til avtalt tid. Hele prosessen var unnagjort på et blunk. Tok en lynkjapp inspeksjon før jeg signerte - alt vel.

Er positivt overrasket over støynivået. Hadde trodd den skulle være på nivå med mor sin Yaris, men nei - den er ikke på det nivået.. og det er bra.

Nei, nå kan livet begynne!

Arne1

Fikk telefon nå nettopp fra ei trivelig dame fra Tesla. Hadde egentlig levering i Trondheim, men hun kunne tilby levering i Lillestrøm neste lørdag - og Tesla skulle dekke reiseutgiftene 😊 endelig en hyggelig samtale og litt god service! 😅

gigafactory

Det er kvartalsinnspurten sin det  :laugh:

Jan SK

Fikk min LR AWD for noen timer siden på Lillestrøm. Og for min del var det også en suksesshistorie. En hyggelig dame gikk kjapt gjennom, jeg så over, fant ingen problemer og kjørte glad og lykkelig avgårde. Syns det gikk litt trått (har bare testkjørt Performance), så ble først litt skuffet. Inntil jeg fant ut at "Chill" mode var på. Skrudde av den, så eksploderte jeg avgårde og gliste fra øre til øre. Fantastisk bil, men ganske mye småting å sette seg inn i, heldigvis hadde jeg med meg en kompis som har en tilsvarende. Har sålangt ikke funnet et støvkorn å utsette på bilen :)

ElekTore

Skulle hente blå LR AWD på onsdag. Fant mange feil i lakken og skader. Helheten ga så dårlig følelse at jeg valgte å ikke ta den imot. Npr jeg fant så mange feil på tre minutter må jeg regne med at det er flere og sikkert også noen skjulte. Virker ikke som at det finnes særlig kvalitetskontroll eller kontroll før utlevering. Betaler ikke 500.000 for å kjøre ut med dårlig følelse og allerede planlagte verkstedbesøk.
De ansatte var forståelsesfulle og hyggelige, men de er tydeligvis prisgitt et rigid system uten noen som helst fleksibilitet. Da de ikke hadde tilsvarende bil lokalt, og jeg ikke ville hente selv andre steder i landet, måtte de kansellere og jeg må vente 1-2 mnd for å få refundert 173.000,-. Jeg må legge inn ny bestilling, noe som er meningsløst når jeg ikke vet når jeg får pengene tilbake som eventuelt skal betales rett til Tesla igjen.

Blir det nytt forsøk betaler jeg ikke før jeg får se bilen. Men det virker ikke som at systemet tillater det.

UpsiDupsi

Henta bil Bergen Minde i går. Var svært skeptisk etter å ha lest diverse innlegg og ganske forvirrande bestillingsprosess. Men fant ein nydelig bil utan feil (sålangt, bank i bordet), hygglig betjening og behagelig stemning. Som ny på Tesla og Model 3 fekk eg ein grei gjennomgang av bil/system og gode høve til å stille spørsmål. Positiv opplevelse. :+1:
Perfekt å få ny datamaskinbil samme dag som ein tek ferie, dette blir gøy  :D :D

alibaba

Hentet ut bil i går i Ålesund. Ingen feil funnet (en liten mikro stripe over førervindu i lakken eneste, men kan lett poleres bort).

Siste software versjon låg nedlastet klar til installasjon. Hele utleveringen tok ca 10 min da jeg ba om ikke å få noen gjennomgang av bruken (Sett 40000 timer med model 3 videoer på youtube...)

TM3P

hELgenen

Wow..over 23 arbeidsår av 230 dager a 7.5 timer..Det er 40.000 timer

alibaba

Rart hva man rekker på et par mnds ventetid :)
TM3P

bno

#1454
@Ekektore
Du har min sympati. Jeg har vært gjennom 2 biler som jeg har rejected.
Første gang med 530000 utestående.
Har gitt opp dette forbannede dritt selskapet. De er ikke liv laga hvis de ikke får orden på det de pusher ut.
Det må være konsistens.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA