Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Levering av model 3

Startet av jog, fredag 01. februar 2019, klokken 08:17

« forrige - neste »

Fornybarbil

Fikk min på torsdag kl 11 på Flatåsen. Kom 10 minutt før tiden og ble hentet inn i lokalet for en gjennomgang av funksjonene. Det var ganske greit for det var en bratt læringskurve selv om jeg hadde lest om alt på forhånd.

Bilen var vasket for noen dager siden (litt støv her og der) men var veldig fin i lakken og ingen merker noen plass.

Veldig god service på Flatåsen og bilen er fantastisk!

mrslovvo


tmn

Jeg fikk min tidligere i uka på Flatåsen. Hyggelige folk i "lobbyen" og hyggelig delivery-kar som skulle vise meg bilen. Ved første øyekast var bilen strøken. Jeg tusla raskt rundt for å se om det var noe synlige merker ved første øyekast. Sa til min deliveryfyr at jeg tar den som den er. Han ble litt overrasket og spurte om jeg trengte noe innføring, men det takket jeg pent nei til. Gikk inn på teslakontoen og godtok. Så kjørte han den ut for meg. Fra jeg møtte opp til jeg kjørte avgårde tok vel under 5 minutter. Og jeg var ferdig 1 minutt før avtalt deliverytid :D

Leverte bilen inn til lakkforsegling hos Ren Bil i Trondheim to dager senere. Spurte dem om de fant noe tull med lakken, og de fant bare noen synlige swirls på den ene døra, men som de polerte vekk ganske enkelt. Ellers var den strøken.

Eneste feilen jeg har funnet i ettertid er pakningen i front trunk som ikke var helt tett. Og dermed fikk litt vann i seg da den ble spylt i maskin ganske kraftig før lakkbehandling. Ingen stor krise, og Tesla skulle ta tak i det.

Jeg fulgte rett og slett denne sjekklista og er storfornøyd med bilen.
Tesla Model 3 LR 2019
Tesla Model Y LR 2021

Elmo

Leveringsrekord ?? :o :+1:

Sitat fra: "Tesla Model 3 & Y Owners Norway" gruppen på facebook
jeg bestillte min fredag 29 mars kl 1600 og fikk tekstmelding seinere på kvelden om å hente bilen på lillestrøm kl 19 dagen etter, altså på lørdag.... da var det bare å kaste seg rundt med betaling og forsikring på en lørdag, men det gikk greit!

= 27 timer
Tesla Model 3 AWD/FSD 03/2019 med sw: 2023.44.30.9  og en Seat Mii 2020.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005.
Har hatt div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen 170.000 km. Kun en P106 igjen nå.
eUp 2015 - solgt.

Rolf Gjerdsjø

Sitat fra: DagfinnN på søndag 31. mars 2019, klokken 09:54
Sitat fra: Rolf Gjerdsjø på lørdag 30. mars 2019, klokken 23:50
Særlig fordi jeg er usikker på om de faktisk kommer frem innen en uke eller ikke, slik som kaoset har vært er jeg redd det går lang tid før jeg ser noe til dem. Mulig jeg bare er pessimistisk.
Om det skulle vise seg at hjulene kommer fram/du får melding, så fint om du sier fra. Dermed kan andre bli litt mindre engstelig.

Det kan jeg gjøre, men det er nå over to uker siden jeg hentet - verken Tesla eller Vianor aner hvor de er (status pr. 10 min siden).
2020 Mercedes EQC
2021 Tesla Model 3 LR

x: 2019 Tesla Model 3 LR, 2020 Polestar 2, 2017 Tesla Model S 75D

emurof

Sitat fra: GL1 på mandag 08. april 2019, klokken 21:21
Sitat fra: emurof på mandag 08. april 2019, klokken 21:02
Sitat fra: GL1 på mandag 08. april 2019, klokken 17:04
Sitat fra: emurof på søndag 07. april 2019, klokken 20:25
Sitat fra: hELgenen på mandag 01. april 2019, klokken 20:31
Glem historien. Er bilen registrert en gang tidligere er det bruktbil. Så er spørsmålet om bilen er solgt som ny bil,eller brukt. Kjøper burde også bli informert om feil som er utbedret

Herregud. En bil som ikke engang er hentet ut er ikke bruktbil. Det får da være grenser.
Helt klart at bilen en en bruktbil om den har vært registrert på andre i forkant. Dette hefter ved bilen fremover, ved at den alltid vil stå oppført med flere eiere enn det som "egentlig er tilfelle". Sånt teller i negativ retning i min mening.

Hvorfor teller det negativt når det ikke har noen praktisk betydning? Bilen er jo aldri rørt av noen andre (kunder/eiere) før.
Fordi den for alltid vil være registrert i offentlig register med flere eiere enn «det riktige»

Snakker av erfaring, da jeg selv nylig har solgt bil som kun jeg har kjørt siden den var ny, men har vært registrert 2 ganger.
Da er det mange OCD-mennesker der ute. Hvis bilen bare reelt eid av en person og kjørt av en person så har det ingen praktisk betydning at den har vært registrert på to.

emurof

Sitat fra: kTesla på tirsdag 09. april 2019, klokken 06:52
Enkelt forklart: pris er lik tilbud og etterspørsel. Vi er flere som mener det er negativt at bilen har en ekstra eier. Derav blir en eventuell etterspørsel etter de bilene med en ekstra eier lavere, som igjen slår ut i pris. Ergo, jeg hadde ikke akseptert en bil med en ekstra registrert eier uten kompensasjon. Uansett om jeg er enig eller uenig i den generelle innvirkningen på pris og klassifiseringen som «bruktbil».
Du mener det er negativt, men da bør du jo også kunne vise til at det har en praktisk betydning?

Counterpointer

Sitat fra: Elmo på fredag 12. april 2019, klokken 14:27
Leveringsrekord ?? :o :+1:

Sitat fra: "Tesla Model 3 & Y Owners Norway" gruppen på facebook
jeg bestillte min fredag 29 mars kl 1600 og fikk tekstmelding seinere på kvelden om å hente bilen på lillestrøm kl 19 dagen etter, altså på lørdag.... da var det bare å kaste seg rundt med betaling og forsikring på en lørdag, men det gikk greit!

= 27 timer
Det er raskt, raskeste jeg har hørt.

Men tipper det blir mulig å bare hente bil direkte også om ikke altfor lenge. Det er jo en god del biler de har som er nektet tatt ut eller tilbakelevert, samt at de har såpass store leveranser at de kan dekke mer enn etterspørsel.

Må si jeg både har vondt av og medfølelse med de som reserverte i 2016 og fremdeles ikke har fått levering når noen får på 27 timer

gigafactory

Sitat fra: emurof på fredag 12. april 2019, klokken 23:13
Sitat fra: kTesla på tirsdag 09. april 2019, klokken 06:52
Enkelt forklart: pris er lik tilbud og etterspørsel. Vi er flere som mener det er negativt at bilen har en ekstra eier. Derav blir en eventuell etterspørsel etter de bilene med en ekstra eier lavere, som igjen slår ut i pris. Ergo, jeg hadde ikke akseptert en bil med en ekstra registrert eier uten kompensasjon. Uansett om jeg er enig eller uenig i den generelle innvirkningen på pris og klassifiseringen som «bruktbil».
Du mener det er negativt, men da bør du jo også kunne vise til at det har en praktisk betydning?

Jeg fikk et SÅ ugunstig registreringsnummer. Naboen fikk typ EV 73769 og det gjør at hans bil vil selges for 30-50k mer i bruktmarkedet.

Men seriøst, det er null stress å sjekke eierhistorikk utover "antall eiere=x".
https://www.bilhjelpen.if.no/bilanalysen?carid=278112

mrslovvo

Noen som ikke fikk app-tilgang på utleveringen? I så fall, når ble den tilgjengelig?
Jeg har snart ventet 48 timer, som det står på Tesla sine sider, men mistenker at jeg ikke får den uten å foreta meg noe, fordi jeg fikk annet VIN-nummer enn opprinnelig tildelt.

Sulle

Vi fikk tilgang samtidig som vi hentet bilen.
Model 3 LR 2019 - FSD, HW3
Model S 75D 2017 - FSD, HW3/MCU1
Think Li 2010
Model S P85 2013 - Solgt
Sandnes - Rogaland
Enkle, mobile ladeløsninger
https://www.eldrift.no/

Tøvdall

Sitat fra: mrslovvo på onsdag 17. april 2019, klokken 07:58
Noen som ikke fikk app-tilgang på utleveringen? I så fall, når ble den tilgjengelig?
Jeg har snart ventet 48 timer, som det står på Tesla sine sider, men mistenker at jeg ikke får den uten å foreta meg noe, fordi jeg fikk annet VIN-nummer enn opprinnelig tildelt.

Husk å skru på Allow Mobile Access i bilen! Ligger i innstillingene  :)
2019 Model 3 (Midnight Silver metallic)
SOLGT - 2018 e-Golf FL (Atlantic Blue)

mrslovvo

Sitat fra: Tøvdall på onsdag 17. april 2019, klokken 10:18
Sitat fra: mrslovvo på onsdag 17. april 2019, klokken 07:58
Noen som ikke fikk app-tilgang på utleveringen? I så fall, når ble den tilgjengelig?
Jeg har snart ventet 48 timer, som det står på Tesla sine sider, men mistenker at jeg ikke får den uten å foreta meg noe, fordi jeg fikk annet VIN-nummer enn opprinnelig tildelt.

Husk å skru på Allow Mobile Access i bilen! Ligger i innstillingene  :)

Det er gjort for 46 timer siden  :) Må vel bare vente da, sendt en mail til ServiceHelpEU, men har forstått at det er omtrent like nyttig som å sende til delivery-mailen..

Nicky777

Siste dag før påske fikk jeg endelig bilen min! Etter å ha ventet i 25 minutter får jeg beskjed om at bilen ikke har ankommet Drammen (fra Lillestrøm) og at jeg derfor må vente et par timer for at den skal komme og bli klargjort. Timene gikk heldigvis fort da vi fikk selskap av en annen Teslakjøper som også måtte vente et par timer på overtakelse. Synes bilen var meget pen, og jeg fant ingen stygge panel gaps. Jeg fant derimot en ripe i døråpningen, et hakk i en kromlist under vinduet og en 4-5 steder der det ser ut som sandkorn i lakken. Teslarepresentanten tok bilder og skulle sende saken. Han sa at sandkorna var noe jeg måtte regne med og det ikke var noe de kunne rette på. Jeg sa at det var noe de måtte fikse, men jeg tviler kanskje på at noe blir gjort med det. Det ble iallefall tatt bilder av og sendt inn som sak. Ellers var det fantastisk moro å endelig få bilen og det har vært en drøm å kjøre den i dag! For en utrolig rå bil!!

Tafsern

Flau, på Tesla sine vegne, at de gang på gang påstår at lakkfeil er "innenfor standarden".

Desto flauere blir jeg på enkelte kjøperes vegne som synes det er helt ok å "svelge noen kameler" bare fordi det er en Tesla. Snakk om å stryke hunden med hårene.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA