Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Levering av model 3

Startet av jog, fredag 01. februar 2019, klokken 08:17

« forrige - neste »

GL1

Sitat fra: ElTor på lørdag 23. mars 2019, klokken 17:49
Fikk utlevert bil i dag og er stor fornøyd med den.
Alle dører, frunker og trunker lukker seg normalt, lakken ser ut til å være fin.

Selve prosessen har ikke vært tipp topp. Byttet dato 3 ganger. Var en relativt ung fyr som hjalp oss.
Spurte flere spørsmål. Svaret var, tror muligens, kanskje at det er det. Er det, eller er det ikke?
Jeg mener at det muligens er det... Måtte bare le etter å ha fått den flere ganger.
Fikk også beskjed om å fylle vindusspylervæske da dette ikke var gjort...
Nå er dette min første nye bil, så slo meg som litt dårlig at dette på stel, viste seg imidlertid å være feil, når jeg begynte å fylle spylervæske og det rant over ca med en gang.   

Kunne han aktivere telefonnøkkel for samboeren? Det gjør vi ikke her, var svaret. Det gjør du online. Finner funksjonen under konto, stemmer ikke.

I tillegg begynte han å spørre oss om noen av oss het Robert, nei det var ingen av oss. Fordi bilen var nemlig registrert på en Robert. Kjente vi noen som het det, nope, nei og niks.
Dette ble ordnet opp i.

Får litt ekstrahjelp på Elkjøp følelsen av kundebehandleren, det er IKKE ok når man kjøper bil som bikker en halvmillion. Da sier man, ja, nei, eller det skal jeg finne ut for deg.

Bilen er en drøm, kundebehandlingen oppleves som noget manglende.

"I tillegg begynte han å spørre oss om noen av oss het Robert, nei det var ingen av oss."

Annen eier før, som har avbestilt/nektet uthenting? Ville ha dobbeltsjekket dette, så du ikke blir stående som eier nummer to av bilen.
2019 TM3 AWDLR (FSD??)

holmjohnsen

Hentet bil i dag selv, blå LR. Måtte vente ca 45 min på «venterommet», men der hadde de rikelig med kaffe og boller, og dessuten hadde jeg ikke dårlig tid. Av nysgjerrighet kikket jeg innimellom på Tesla-appen på mobilen, og så at bilen min hadde dukket opp der. Antok da at alt var i skjønneste orden.

Og for en bil. Det ser ut til at jeg har fått et feilfritt eksemplar. Var noen få lim- og voksrester på den, kundebehandler fjernet forsiktig med en fuktig klut. Så ingen åpenbare feil i lakk, eller løse deler eller alt for lange skruer på skiltene. Enig i at det kan være litt sparsomt med lakk noen steder rundt dørhengsler, men ikke på langt nær så ille som vi har sett noen skrekkeksempler av.

Bilen ble levert på 18 toms piggfritt, og jeg synes ikke dekkstøy har vært noe problem de milene jeg har kjørt i dag - både rundt i Oslo, samt fra Lillestrøm og til Drøbak på Mosseveien og småveier rundt om. Gleder meg selvfølgelig til å få på 19 toms sommerdekk om et par uker.

Alt i alt en fantastisk kjøreopplevelse og meget god kjøpsopplevelse fra reservasjon til uttak nå i dag. Kundebehandler tok seg også god tid til å vise bil og svare på spørsmål jeg hadde. Følte ikke noe press til å bli fort ferdig.

Hodet mitt var i forkant innstilt på å nekte å ta i mot, eller rask retur dersom jeg var misfornøyd, men det er det siste jeg vil nå. Denne kan bli i familien i mange år.

ElTor


[/quote]

"I tillegg begynte han å spørre oss om noen av oss het Robert, nei det var ingen av oss."

Annen eier før, som har avbestilt/nektet uthenting? Ville ha dobbeltsjekket dette, så du ikke blir stående som eier nummer to av bilen.
[/quote]

Hvordan avdekker man dette og hvilke konsekvenser medfører det?

GL1

Sitat fra: ElTor på lørdag 23. mars 2019, klokken 18:27


"I tillegg begynte han å spørre oss om noen av oss het Robert, nei det var ingen av oss."

Annen eier før, som har avbestilt/nektet uthenting? Ville ha dobbeltsjekket dette, så du ikke blir stående som eier nummer to av bilen.
[/quote]

Hvordan avdekker man dette og hvilke konsekvenser medfører det?
[/quote]
Tror du vil se historikk hvis du legger inn Regnr.  eller VIN under kjøretøyopplysninger på vegvesen.no

Konsekvens av flere eiere kan være redusert annenhåndsverdi.
Jeg solgte en bil i forbindelse med at jeg fikk min TM3. Jeg hadde hatt bilen fra den var ny, men først som leasing, så kjøpte jeg den ut når avtalen var over. Når jeg la den på Finn.no kom det automatisk opp 2 eiere, som ble sett på som negativt av et par som tok kontakt. Dette på tross av at jeg i annonsen opplyste at kun jeg hadde brukt bilen selv om første eier var leasingselskapet


Sent from my iPhone using Tapatalk
2019 TM3 AWDLR (FSD??)

ElTor

Takker for oppklaring, er ikke videre bekymret for dette da vi skal ha denne bilen en god stund.

Tom

Var og hentet svart LR i dag i stavanger.
Hadde time 10:30 og ble vist bilen 10:25.
Bilen så veldig bra ut,ingen riper,glasstak montert i senter og rett og fint ,lister rundtom så veldig bra ut.
Manglet ikke lakk i dører,fant bare litt mangel av lakk ved hengslene på bakluka.ingen stor sak for min del da det var lite synlig..
Panel gaps ikke 100% men ikke langt unna...eneste jeg kan klage på er at fører døren må ha en del kraft for å lukke,fixet det enkelt selv når jeg kom hjem med å juster bøylen litt ut..

Meget fornøyd med handelen..

Karma

Fikk denne akkurat:

«Din Model 3 utlevering er blitt midlertidig booket den 27.3 kl. 20:00 i Lillestrøm. Vennligst logg inn på www.tesla.com/teslaaccount for å fullføre din leveranseprofil.»

Regner med at tekstinnholdet er det samme til alle som får disse meldingene? Jeg har både betalt fakturaen, samt aktivert forsikringen slik at den er klar. Er vel ikke så mye mer jeg kan få gjort da?

K.M.L

Ikke annet enn å glede seg til en fantastisk bil


Sent from my iPhone using Tapatalk
*Cybertruck Dual motor AWD - reservert nov 19
*TM3 LR AWD (MissBlue) - mars 2019
18 vinter/19 sommer, EAP, FSD

34.300 feilfrie km pr 15.12.19 - meget fornøyd

Karma

Sitat fra: K.M.L på søndag 24. mars 2019, klokken 12:43
Ikke annet enn å glede seg til en fantastisk bil


Sent from my iPhone using Tapatalk

Herlig! Gleder meg enormt! Stått på reservasjon siden tidlig 2017 :)

mazeking

Sitat fra: Karma på søndag 24. mars 2019, klokken 12:39
Fikk denne akkurat:

«Din Model 3 utlevering er blitt midlertidig booket den 27.3 kl. 20:00 i Lillestrøm. Vennligst logg inn på www.tesla.com/teslaaccount for å fullføre din leveranseprofil.»

Regner med at tekstinnholdet er det samme til alle som får disse meldingene? Jeg har både betalt fakturaen, samt aktivert forsikringen slik at den er klar. Er vel ikke så mye mer jeg kan få gjort da?

Jeg fikk også denne på SMSi  dag. Fikk også eposten fra Tesla og der står det nesten nederst:

Leveringsprofil
Fullfør følgende detaljer i din Tesla-konto: registrering, førerkortnummer, innbyttevalg, forsikring og betalingsmetode

Bilen er betalt, jeg skal ikke ha innbytte og forsikring er i orden.

Det jeg er usikker på er om tesla har fått mitt førerkortnummer? Finner ikke noe sted på teslakontoen hvor jeg evt kan gjøre eller sjekke dette.

Hva de legger i ordet "registrering" i denne eposten fatter jeg ikke her, men om det er reg av bilen så regner jeg da med at Tesla som bilforhandler setter skilter på bilen for meg? Det "vet" jeg jo forsåvidt også at de gjør ref. en del meldinger om alt for lange skruer ved feste av bilskilt.



Toalmar

Hvis man i tillegg registrerer sitt vin nr på denne siden får man melding når bilen faktisk blir registrert  :+1: :+1: :+1:

https://www.itanywhere.no/vin.php
Mercedes-Benz ECQ AMG 2021 - Levert 13.01.2021

Tom

Sitat fra: mazeking på søndag 24. mars 2019, klokken 14:00
Sitat fra: Karma på søndag 24. mars 2019, klokken 12:39
Fikk denne akkurat:

«Din Model 3 utlevering er blitt midlertidig booket den 27.3 kl. 20:00 i Lillestrøm. Vennligst logg inn på www.tesla.com/teslaaccount for å fullføre din leveranseprofil.»

Regner med at tekstinnholdet er det samme til alle som får disse meldingene? Jeg har både betalt fakturaen, samt aktivert forsikringen slik at den er klar. Er vel ikke så mye mer jeg kan få gjort da?

Jeg fikk også denne på SMSi  dag. Fikk også eposten fra Tesla og der står det nesten nederst:

Leveringsprofil
Fullfør følgende detaljer i din Tesla-konto: registrering, førerkortnummer, innbyttevalg, forsikring og betalingsmetode

Bilen er betalt, jeg skal ikke ha innbytte og forsikring er i orden.

Det jeg er usikker på er om tesla har fått mitt førerkortnummer? Finner ikke noe sted på teslakontoen hvor jeg evt kan gjøre eller sjekke dette.

Hva de legger i ordet "registrering" i denne eposten fatter jeg ikke her, men om det er reg av bilen så regner jeg da med at Tesla som bilforhandler setter skilter på bilen for meg? Det "vet" jeg jo forsåvidt også at de gjør ref. en del meldinger om alt for lange skruer ved feste av bilskilt.
Mangler tesla noe så ringer di deg før levering..
Bare å glede seg til utlevering..

zinedinestrand

Fikk time i går til utlevering på Lillestrøm kl 14 om noen dager. Noe upraktisk ift jobb. Er det enkelt å skyve levering noen timer frem eller er Tesla rigide? Hva er i så fall best fremgangsmåte? Mail? Tar jo en evighet å nå igjennom på telefon.

Nedland

deliveryNO@tesla.com
Det går raskt for meg, først kvittering på mottatt mail, og så svar innen eit døgn

dudeldei

Jeg fikk melding kl. 15:00 på lørdag om utlevering kl. 10:00 mandag formiddag(!?) Det kan man kalle litt vel snaut med tid, så jeg må forsøke å få utsatt dette. Men dem svarer jo ikke på tlf i helga...så da blir det mail og forsøk på å nå dem mandag morgen...Dem vet å gjøre det vanskelig syns jeg.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA