Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Levering av model 3

Startet av jog, fredag 01. februar 2019, klokken 08:17

« forrige - neste »

kirky

Ser ut som en million - og strøken. Gratulerer.  8) 8)
2023 Model S

Motorwatt

Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

emurof

Sitat fra: Inop på fredag 22. mars 2019, klokken 13:06
Hvis man går inn for å bestille ny model 3 står det nå "Estimert levering i mai".

I realiteten juni da, antakelig. Så da er de tilbake til det gamle tullet med å presse inn mange utleveringer mot slutten av kvartalet i stedet for å spre det utover og ha litt bedre tid til å sørge for at hver bil er strøken.

emurof

Sitat fra: Skvulp på fredag 22. mars 2019, klokken 18:15
Skulle hente min på Lillestrøm kl 19 idag, ringte klokken 18 og sa at den ikke var klar, kunne ikke svare på når den ble klar

enjikaka

Jeg hentet endelig min Model 3 på Lillestrøm igår. Men det var masse masse problemer pga min situation. :police:

Jeg er født både norsk og svensk statsborger men er oppvokst i Sverige så jeg er folkeregistrert i Sverige. Jobber idag i Norge og ukespendler mellom Arvika og Oslo. Grunnet nordiske samarbeidet må jeg - siden jeg er flest dager per år i Norge - kjøpe bil her. (Har Skatteetaten sagt til meg) Det facto att jeg er norsk statsborger "uten adresse i folkeregistrert" (ettersom jeg er folkeregistrert i Sverige) så blev det masse problemer i flere led. Når jeg skulle finne forsikring kunne ikke halvparten tilby meg noe pga att jeg ikke har en folkeregistrert adresse i Norge. Noen kunde så jeg gikk for TOCN Forsikring/CoverClub. De sa allt var greit for noen måned siden och fikk før levering screenshot fra TFF som jeg kunne vise opp hvis det skulle bli problemer.

Nå till igår da. Møtte opp 1,5h før leveringstiden fordi Tesla ringte dagen før og sa att de ikke kunde registrere bilen elektronisk på meg - pga folkeregistret - och sa att jeg må till Vegvesenet. Så vi avtalte att jeg skulle møte opp og att noen fra Tesla vil kjøre meg dit. Han som kom med bilen som kunne kjøre meg opp blev forsinka men til slutt så kom vi oss videre og jeg fikk åke som passasjerer i en Model 3 til Riseløkka. Hade med meg norske passet, vi levna over det og tollkort også sier hun dama i skranken att det ikke er forsikring på bilen. Ringer forsikringselskapet og de sier den ligger aktiv. Blir en vende til TFF som sammen med Vegvesenet må override min svenske adresse i TFF med min norske postadresse (til pendlerboligen) før vi endelig kunne registrere bilen og få skilter. Brukte nog opp 2 timer på trafikkstatjonen med dette kranglet frem og tilbake mellom skranken og telefon til forsikringselskapet. De som jobber det ser - holy fuck - så sint ut all the time. Vet ikke om de er det eller om det är etat-pokerface eller noe. Men når jeg endelig fikk skiltene etter mye krangel lo till og med dama som hjelpte med første gang (og satt i skranken bredvid den jeg fikk skiltene i). Så tror de har en sjel ihvertfall. Så etter mye krangel, ventetid, redsle for å ikke få bilen i det hele takk og hyggelige samtaler med fyren fa Tesla åkte vi endelig till Lillestrøm igjen får å få bilen utlevert.

Gikk igjennom den nøye. Var noen striper i lakken som han tok bilde på. Ladeporten går ikke å åpne ved å trykke fysisk på den og det lyser ikke når man lader. Allt dette fikser de på service senter snart sa han (ca 1 uke). Sjekket også dekken og hade fått piggfri isteden for med pigg. Så da fikk jeg vente 20 min på att de skiftet dekk også. Sen manglet det bare å signere et pantdokument før jeg kunne åke derfra med min nye bil!

Var veldig go å kjøre. Lit uvant da jeg kun hatt bensinbil selv før. (Kan ikke eco-drive:e helt på samme måte). Testa TIDAL over Bluetooth. Bassen gikk vekk etter en stund. Lest att dette skjer for noen andre og att det hjelper med restart så restarta bilen og da kom det tilbake! Prøve å kjøre på veldig gjørmete vei og kom med opp. Hørte hvordan bilen jobbet for å holde meg på veien.  :P

Prøvde også litt autopilot men når jeg kom till steder vor man på veien har egen fil for sving til venstre ville autopiloten dra in der... Og den bremset også ned når biler stod ved P- og buss-plasser ved siden av vegen når det er kurve.

Dagen blev lang i går men nå er det en ny en. Idag blir det mye kjøring.  :D
Blå Model 3 LR-AWD FSD.
VIN 216 XXX
Tog levering: 2019-03-22

Skvulp

Sitat fra: emurof på lørdag 23. mars 2019, klokken 01:14
Sitat fra: Skvulp på fredag 22. mars 2019, klokken 18:15
Skulle hente min på Lillestrøm kl 19 idag, ringte klokken 18 og sa at den ikke var klar, kunne ikke svare på når den ble klar
Model 3 Reservasjon 31.03.16
Nissan Leaf 2012-Solgt
Nissan Leaf 2018 kansellert reservasjon

afo

Har utlevering i Lillestrøm i dag kl. 17. Sjekker vin nr. På min side hos vegvesnet osv. Den er ikke registrert. Bør jeg bli urolig og forvente bomtur til Lillestrøm? Ved forrige levering for et par uker siden ble den registrert mange dager i forvegen (den var skadet, så ville ikke ta den ut).
De får kanskje ikke registrert biler på lørdager? Forsikring vært ok flere dager, telefon fra tesla i går om at de hadde all info osv.

Motorwatt

De kan registrere på lørdager, men vanligvis gjøres det 1-2 dager før henting. Min S ble registrert 10 minutter før henting.
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

flodsvinet

Jeg hentet min nå i uken som var, og kan melde om at det gikk som smurt.

Informasjonen som jeg trengte dryppet inn på epost, sms og telefon, etterhvert som leveringstidspunktet nærmet seg. Det var interessant å være del av overleveringen, og det var tydelig at organisasjonen er rigget for store mengder biler på kort tid. Det tok kun et drøyt kvarter fra ankomst til jeg kjørte avgårde. Alle representantene fra Tesla fremsto som profesjonelle og imøtekommende.

Jeg lot meg skremme litt av det lille jeg leste av erfaringer på forhånd, med malplasserte glasstak og ymse andre alvorlige feil. Til tross for vissheten om at slike bilder alltid blir skeive, fordi de som opplever problemer i gjennomsnitt lager mer lyd enn de som ikke opplever problemer. Resultatet var at jeg gikk over bilen ekstra nøye. Bilen var heldigvis dønn strøken. Lakken er nydelig og frontruten virker til å være satt inn med noe hydrofobiske greier. Det er litt mer enn jeg hadde forventet av en simpel nybilprep.

For min egen del kunne det aldri falt meg inn å støtte VW eller noen av de mer konservative kreftene i bilbransjen, selv dersom de tilbød et like attraktivt produkt. Men jeg synes det er artig å støtte en visjonær fyr som Elon Musk når man først gjøre en såpass stor investering som det er å kjøpe bil.

Toalmar

Topp med positive tilbakemeldinger her  :+1: :+1: :+1:
Mercedes-Benz ECQ AMG 2021 - Levert 13.01.2021

moderator 2

Sitat fra: xderia på fredag 22. mars 2019, klokken 22:29
Video av min model 3! Hentet i Lillestrøm.

Bruk min henvisningskode for å få 1500 km gratis Supercharging på en ny Tesla: http://ts.la/steinja1685

Minner om at refferals i enhver form kun er tillatt i egen tråd i annonsedelen!

Moderator Magne vil slette inleggene og utestenge brukere som legger inn disse, så fort han får tid.

Og dermed er alle advart nok en gang.
Mvh Lars, moderator på elbilforum.no

Olings

Jeg skal hente bilen i dag, men har ikke fått noen papirer fra mitt forsikringsselskap. Er dette noe jeg må ha ved utlevering?

Bilen er jo registrert, og de må jo ha forsikringen for å kunne gjøre dette.

Motorwatt

Sitat fra: Olings på lørdag 23. mars 2019, klokken 14:54
Jeg skal hente bilen i dag, men har ikke fått noen papirer fra mitt forsikringsselskap. Er dette noe jeg må ha ved utlevering?
Nei
Tesla S75D - 09/2018

Olings

Sitat fra: Olings på lørdag 23. mars 2019, klokken 14:54

Bilen er jo registrert, og de må jo ha forsikringen for å kunne gjøre dette.

Jeg svarer meg selv på denne. Det var ikke nødvendig ifølge kontakten min hos Codan som jeg klarte å oppdrive privatnummeret til... ;D

Man går til litt ekstreme tiltak i frykt for å ikke å få bilen utlevert.

ElTor

Fikk utlevert bil i dag og er stor fornøyd med den.
Alle dører, frunker og trunker lukker seg normalt, lakken ser ut til å være fin.

Selve prosessen har ikke vært tipp topp. Byttet dato 3 ganger. Var en relativt ung fyr som hjalp oss.
Spurte flere spørsmål. Svaret var, tror muligens, kanskje at det er det. Er det, eller er det ikke?
Jeg mener at det muligens er det... Måtte bare le etter å ha fått den flere ganger.
Fikk også beskjed om å fylle vindusspylervæske da dette ikke var gjort...
Nå er dette min første nye bil, så slo meg som litt dårlig at dette på stel, viste seg imidlertid å være feil, når jeg begynte å fylle spylervæske og det rant over ca med en gang.   

Kunne han aktivere telefonnøkkel for samboeren? Det gjør vi ikke her, var svaret. Det gjør du online. Finner funksjonen under konto, stemmer ikke.

I tillegg begynte han å spørre oss om noen av oss het Robert, nei det var ingen av oss. Fordi bilen var nemlig registrert på en Robert. Kjente vi noen som het det, nope, nei og niks.
Dette ble ordnet opp i.

Får litt ekstrahjelp på Elkjøp følelsen av kundebehandleren, det er IKKE ok når man kjøper bil som bikker en halvmillion. Da sier man, ja, nei, eller det skal jeg finne ut for deg.

Bilen er en drøm, kundebehandlingen oppleves som noget manglende.

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA