Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Levering av model 3

Startet av jog, fredag 01. februar 2019, klokken 08:17

« forrige - neste »

MrBeery

Jeg hadde avtalt levering torsdag forrige uke som ble fremskyndet med en uke pga. "rask transport" eller noe i den duren.

Et par dager før ringte Telsa for å informere om at bilen ikke hadde passert kvalitetskontroll pga. sprekk i rute. De skulle fikse problemet så raskt som mulig og satset fortsatt på levering samme dag, bare fire timer senere. Dagen før ringte de nok en gang og informerte om at de ikke hadde fått fikset problemet. "Ingen nærmere informasjon om leveringsdato" ble svaret da. Siden har jeg ikke hørt noe og kommer ikke gjennom på telefon. Noen andre som har opplevd liknende situasjon?

qvern

Det må være fullstendig kaos hos Tesla i forhold til utlevering...

Fikk siste bekreftelse på levering 2 dager siden (Leverings påminnelse) om at bilen var klar til henting i dag kl 11.00 på Lillestrøm.

Da jeg tuslet ut av Lillestrøm stasjon kl 10.05 ringte en dansk Tesla ansatt og meddelte at bilen dessverre ikke var klar til utlevering likevel. Den ville sannsynligvis bli klar denne uken, muligens i løpet av et par dager. Årsaken til dette kunne han ikke opplyse om.

Etter å ha bedt om å få snakke med en overordnet ringte en kundebehandler fra utleveringsavdelingen og informerte om at forsinkelser måtte man regne med siden så mange biler skulle leveres ut. Dette stod også i kontrakten.
Lånebil? Bare å glemme. Artig å ha betalt inn over en halv million for 2 uker siden og fortsatt ikke fått hverken bil eller leveringstidspunkt...

Magnus Hansen

Sitat fra: qvern på mandag 11. mars 2019, klokken 12:59
Det må være fullstendig kaos hos Tesla i forhold til utlevering...

Fikk siste bekreftelse på levering 2 dager siden (Leverings påminnelse) om at bilen var klar til henting i dag kl 11.00 på Lillestrøm.

Da jeg tuslet ut av Lillestrøm stasjon kl 10.05 ringte en dansk Tesla ansatt og meddelte at bilen dessverre ikke var klar til utlevering likevel. Den ville sannsynligvis bli klar denne uken, muligens i løpet av et par dager. Årsaken til dette kunne han ikke opplyse om.

Etter å ha bedt om å få snakke med en overordnet ringte en kundebehandler fra utleveringsavdelingen og informerte om at forsinkelser måtte man regne med siden så mange biler skulle leveres ut. Dette stod også i kontrakten.
Lånebil? Bare å glemme. Artig å ha betalt inn over en halv million for 2 uker siden og fortsatt ikke fått hverken bil eller leveringstidspunkt...

Plutselig forsinkelse i siste liten er jo litt mistenkelig... inspiser bilen nøye..

Inop

Kjapt spørsmål til dere som har fått bil:

Blir de levert med gummimatter eller stoffmatter?


Tesla Model 3, tidligere Ioniq, eUp og Leaf eier. Base i Bærum, Akershus.

Skvulp

Model 3 Reservasjon 31.03.16
Nissan Leaf 2012-Solgt
Nissan Leaf 2018 kansellert reservasjon

Inop

Tesla Model 3, tidligere Ioniq, eUp og Leaf eier. Base i Bærum, Akershus.

qvern

@Magnus Hansen

Takk for tips, helt enig. Mosen buler av ugler..

dudeldei

En ting å sjeke er vel å passe på at VIN-nr man har fått tidligere, faktisk er det samme som man har hatt hele veien? Er visstnok flere som har sjekket opp og så viser det seg at VIN-nr er reg på andre osv.

RuneW

Sitat fra: dudeldei på mandag 11. mars 2019, klokken 14:34
En ting å sjeke er vel å passe på at VIN-nr man har fått tidligere, faktisk er det samme som man har hatt hele veien? Er visstnok flere som har sjekket opp og så viser det seg at VIN-nr er reg på andre osv.

Flere? Det kan ikke ha være veldig mange for det ville jo ha blitt ballade. Er ikke f.eks. forsikringen knyttet til VIN?
TMY LR AWD
TM3 LR AWD FSD (solgt)

qvern

#939
@RuneW

Helt riktig, VIN gjør forsikringsselskapet i stand til å forsikre bilen.

Må innrømme at tilliten til Tesla er fullstendig fordampet. Først en Modell S med 32 feil på 1 år som endte med at Tesla omsider kjøpte bilen tilbake, med en svært lite gunstig deal for meg. Så oppmøte i dag for å hente ny bil, fri fra jobb etc. etc. så kommer tlf. med kontrabeskjed om levering 55 minutter før avtalt tid! Etter bekreftelse/påminnelse om/på levering for 2 dager siden! I tillegg alle feilene med Modell 3 man leser om her + leveringsproblemer. Legg til betalt hele kjøpesummen for 2 uker siden og fortsatt ingen leveringsdato.

Det er synd det ikke finnes gode tilsvarende alternativer på markedet...

Nickelilltroll

Nei!! IF nekter og forsikre vilken slags bil som helst på bare VIN! Regnr er det enda som funker. Bare så det er sagt...
Model 3 LR -21, hvit, bestilt 20. Okt - 20
Opel Corsa-e,elegance, hvit, bestilt og kansellert.
Model Y, reservert, juni -20, hvit.
Model 3 LR - 19, svart. Bestilt 5. Des - 18.
TMS P85 -14, svart.
Opel Ampera-e bestilt den 14. September - 16, amber orange, premium. Levererad Maj - 17.
E-golf bestilt den 28. Februari - 14, onyx vit med alt av utstyrr. Levert August -14.

qvern

Storebrand forsikrer med VIN
Min er forsikret der, selv om jeg ikke vet når den kommer...

Knut Erling Øen

Sitat fra: qvern på mandag 11. mars 2019, klokken 18:03
Storebrand forsikrer med VIN
Min er forsikret der, selv om jeg ikke vet når den kommer...

DnB forsikrer også på VIN nr
S85 fra mars 2014 til mars 2015. P85D+ fra mars 2015. Mod 3 fra mars 2019. Plaid Sort bestilt 27. jan 2021

Frosty

Sitat fra: Nickelilltroll på mandag 11. mars 2019, klokken 17:58
Nei!! IF nekter og forsikre vilken slags bil som helst på bare VIN! Regnr er det enda som funker. Bare så det er sagt...
Jeg har forsikring "på vent" hos IF som er knyttet til VIN. Blir aktivert når det blir registrert hos SVV.

Nickelilltroll

Sitat fra: Frosty på mandag 11. mars 2019, klokken 18:15
Sitat fra: Nickelilltroll på mandag 11. mars 2019, klokken 17:58
Nei!! IF nekter og forsikre vilken slags bil som helst på bare VIN! Regnr er det enda som funker. Bare så det er sagt...
Jeg har forsikring "på vent" hos IF som er knyttet til VIN. Blir aktivert når det blir registrert hos SVV.

Korrekt, det er noen som utrykker seg om at aktiv forsikring går ann via VIN, "på vent" er noe helt annet.
Model 3 LR -21, hvit, bestilt 20. Okt - 20
Opel Corsa-e,elegance, hvit, bestilt og kansellert.
Model Y, reservert, juni -20, hvit.
Model 3 LR - 19, svart. Bestilt 5. Des - 18.
TMS P85 -14, svart.
Opel Ampera-e bestilt den 14. September - 16, amber orange, premium. Levererad Maj - 17.
E-golf bestilt den 28. Februari - 14, onyx vit med alt av utstyrr. Levert August -14.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA