Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Levering av model 3

Startet av jog, fredag 01. februar 2019, klokken 08:17

« forrige - neste »

Motorwatt

#405
Jeg vil anbefale å betale minst 7 dager før man skal hente bilen. Å si at man ikke vil betale før man har sett bilen, skremmer nok ingen. Da blir det hele bare utsatt. Det er ikke uvanlig at det er noe smårusk på en ny bil, og dette noteres tilbørlig av Tesla-representanten. Å nekte å ta ut bilen på grunn av slike småsaker, vil bare sende bilen inn på vanlig venteliste for service, mens man ellers normalt vil bli prioritert. Tesla har nok noen milliarder dollar i banken, så en utsettelse betyr lite for dem.
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

Toalmar

Sitat fra: Motorwatt på fredag 22. februar 2019, klokken 23:52
Endelig sluttfaktura kommer etter at dette blir synlig på MyTesla: "Vi sender deg faktura, og tar kontakt for betaling"
:+1:
Mercedes-Benz ECQ AMG 2021 - Levert 13.01.2021

GOS

Sitat fra: RuneW på lørdag 23. februar 2019, klokken 00:03
Sitat fra: Motorwatt på fredag 22. februar 2019, klokken 23:52
Mulig det er forvirring med Final Invoice som altså ikke er en sluttfaktura, men en proformafaktura. Her burde Tesla vært klarere. Endelig sluttfaktura kommer etter at dette blir synlig på MyTesla: "Vi sender deg faktura, og tar kontakt for betaling"

Ok, så de sender sluttfakturaen på mail når den tid kommer?

Nei, idet minste så gjorde det ikke det hos meg. Jeg fikk Final Invoice på min Tesla side, og den fikk jeg kun 1 gang og den var da riktig. (Credit Notes var det 3 av hvorav 2 var riktige). Final Invoice inneholdt ingen data for leveringstidspunkt. Ca 1 1/2 uke etterpå fikk jeg e-mail som bekreftet leveringstidspunkt som de også bekreftet på telefon etter at JEG ringte de opp for å høre om det som sto i e-mailen stemte. Valgte så å betale slik at pengene var hos Tesla 2 dager før levering og de kunne bekrefte at pengene var på konto samme dag som jeg betalte. Overleveringen skjedde 15 minutter før oppsatt tid da jeg kom 15 minutt for tidlige.
Model Y bestilt jan 2020, tatt ut juni 2022
Hyundai Ionic 5 bestilt aug 2021, levert 13.01.2022
Model 3, LR AWD, MCR, FSD, svart/svart levert februar 2019, solgt juni 2022
Hyundai Kona levert og solgt februar 2019
S85 blå, levert juni -14, 2019

bno

#408
 :+1:
Slik er det hos meg. Mottatt en (korrekt) Credit Note og 2 FI (den ene FI korrigert med innlagt VIN) for øvrig  korrekte. Siste FI 8.2.19 Venter nå kun på varsel om leveringstidspunkt for å time betaling.

o_l

Når jeg ble oppringt for å bekrefte opplysningene jeg hadde lagt inn angående registrering, forsikring, finans osv, spurte jeg om dette som omhandler betaling og om det var et valg å betale ved overlevering. Dette var fullt mulig hvis jeg sendte lånebevis pr epost. Har fått bekreftelse på det igjen på tlf fra Tesla og venter nå på utlevering innen to uker.

Kpp

Deler min erfaring. Skrev litt feil tidligere angående å ha mottatt Final invoice på epost.
Har ikke helt kontrollen men det ble en del sms og epost angående vinterdekk og bekreftelse av leveringsadresse etc før følgende:
1)
Ble ringt 11. februar. Da var nok bilen ankommet til EU. vi gikk igjennom leveringsprofilen og jeg sendte lånebevis. Jeg ble fortalt at bilen kommer innen 2 uker, de måtte vite om jeg ville ha mulighet til å ta imot (ikke på reis de neste 2 ukene).
2)
Etter samtalen fikk jeg epost med (a) oppdatert kjøpsavtale og (b) at finansieringsbevis var OK.

3)
fikke epost "bekreftet leveringsavtale" 22.februar kl 13 i Bergen.

4) fikk final invoice på nettsiden, i denne står det at jeg skal betale senest 7 dager før levering.
Prøvde å få det til via bank. Men banken krever registreringsnummer.

5) fikk en sms om ny leveringsdato 1.mars. Vet ikke om det blir slik men jeg håper kanskje de ventet på meg i går ihht epost om bekreftet leveringsavtale??.

Tror jeg ringer dem et par dager før for å se om jeg kan få registreringsnummer slik at jeg kan signere lån og få "betalt" slik at dette ikke hindrer levering.

Jeg har solgt dieselbilen nå, slik at jeg er uten bil :blank:

Nickelilltroll

Sitat fra: Kpp på lørdag 23. februar 2019, klokken 10:46
Deler min erfaring. Skrev litt feil tidligere angående å ha mottatt Final invoice på epost.
Har ikke helt kontrollen men det ble en del sms og epost angående vinterdekk og bekreftelse av leveringsadresse etc før følgende:
1)
Ble ringt 11. februar. Da var nok bilen ankommet til EU. vi gikk igjennom leveringsprofilen og jeg sendte lånebevis. Jeg ble fortalt at bilen kommer innen 2 uker, de måtte vite om jeg ville ha mulighet til å ta imot (ikke på reis de neste 2 ukene).

2)
Etter samtalen fikk jeg epost med (a) oppdatert kjøpsavtale og (b) at finansieringsbevis var OK.

3)
fikke epost "bekreftet leveringsavtale" 22.februar kl 13 i Bergen.

4) fikk final invoice på nettsiden, i denne står det at jeg skal betale senest 7 dager før levering.
Prøvde å få det til via bank. Men banken krever registreringsnummer.

5) fikk en sms om ny leveringsdato 1.mars. Vet ikke om det blir slik men jeg håper kanskje de ventet på meg i går ihht epost om bekreftet leveringsavtale??.

Tror jeg ringer dem et par dager før for å se om jeg kan få registreringsnummer slik at jeg kan signere lån og få "betalt" slik at dette ikke hindrer levering.

Jeg har solgt dieselbilen nå, slik at jeg er uten bil :blank:

Har sendt deg pm.
Model 3 LR -21, hvit, bestilt 20. Okt - 20
Opel Corsa-e,elegance, hvit, bestilt og kansellert.
Model Y, reservert, juni -20, hvit.
Model 3 LR - 19, svart. Bestilt 5. Des - 18.
TMS P85 -14, svart.
Opel Ampera-e bestilt den 14. September - 16, amber orange, premium. Levererad Maj - 17.
E-golf bestilt den 28. Februari - 14, onyx vit med alt av utstyrr. Levert August -14.

Counterpointer



Helt som forventet. Litt langtekkelig og overfladisk, men hyggelig.

Lite «foredrag» med powerpoint på en TV først og så overlevering av en som kan litt men ikke for mye.

Bil uten synlige feil

58% SoC

Må kvittere for at den ikke ble levert på vinterhjul.

Får mappe til elbilforeningen hvis du spør og de har igjen.

De begynner det store pushet på Lillestrøm om en uke.

Har ikke kjørt enda Det vil endre seg.....

Motorwatt

Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

GL1

Gratulerer Knut! Enig i bra fargevalg, #metoo..... Håper jeg snart får invitasjon til Sirkus Lillestrøm....
2019 TM3 AWDLR (FSD??)

Toalmar

Gratulerer med fin vogn. Vurderte selv lenge å ta grå, nå angrer jeg litt. Den var fin på bildene ja.
Mercedes-Benz ECQ AMG 2021 - Levert 13.01.2021

Amoss

Sitat fra: knut.aulie på lørdag 23. februar 2019, klokken 15:49
Har ikke kjørt enda Det vil endre seg.....

Gratulerer! :) 

Kjør pent, i alle fall frem til du får på vinterdekk, eller forholdene tilsier sommerdekk ;)
Model S 85D

lintho

Blir alle levert med sommerdekk på? Ligger vinterdekk i bagasjerommet? Er det plass?
TM3 LR AWD, Blå, sort interiør - mars 2019 (solgt for 282k mars 2023 på 82k km)

TMY LR AWD, Sort, sort interiør - mars 2023

Nickelilltroll

#418
Sitat fra: lintho på lørdag 23. februar 2019, klokken 16:18
Blir alle levert med sommerdekk på? Ligger vinterdekk i bagasjerommet? Er det plass?

Knut har sikkert bestillt bil uten vinterdekkpakke, derfor... Skal love deg du får 4 stykk montert hvis du ønsker detta fra Tesla..

Gratuleter med en flott bil Knut! Kos deg massevis :)
Model 3 LR -21, hvit, bestilt 20. Okt - 20
Opel Corsa-e,elegance, hvit, bestilt og kansellert.
Model Y, reservert, juni -20, hvit.
Model 3 LR - 19, svart. Bestilt 5. Des - 18.
TMS P85 -14, svart.
Opel Ampera-e bestilt den 14. September - 16, amber orange, premium. Levererad Maj - 17.
E-golf bestilt den 28. Februari - 14, onyx vit med alt av utstyrr. Levert August -14.

elbil

Den 6.mars har vi fått beskjed om at vi kan få utlevering i Ålesund. Da blir det avløsning for vår snart 8 år gamle, trofaste Peugeot Ion. Det ser ut til å ha skjedd mye med utvikling av elbiler i løpet av de årene som er gått siden jeg for første gang så en skikkelig elbil på bilmessen i Frankfurt høsten 2009. Da var det en bare en Ion der som det var lite informasjon om. Den hadde svarte vinduer, så interiøret kunne vi ikke se. Det vi fikk vite var at det egentlig var en Mitsubishi. I midten av april kunne vi hente en blå Ion. Omtrent ti år senere gleder vi oss til å hente en blå TM 3. :)
Peugeot iOn

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA