Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Levering av model 3

Startet av jog, fredag 01. februar 2019, klokken 08:17

« forrige - neste »

RuneW

Sitat fra: Taben på fredag 22. februar 2019, klokken 19:07
Sitat fra: RuneW på fredag 22. februar 2019, klokken 18:58
Du betalte uten å ha fått noen form for dato for utlevering (selv ikke på final invoice)?

Hei. Ja, betalte uten at jeg hadde noen dato for utlevering. Det er ikke renter på pengene i Bank om du betaler noen dager fra eller til.

Du har rett i at rentene ikke er all verden og jeg har tenkt tanken at jeg likegreit kan betale nå og være ferdig med det...

Det verserer jo en teori om at man kan få tidligere utleveringer om man betaler "uoppfordret". Om jeg hadde hatt 5% tro på dette, hadde jeg betalt for lenge siden  :laugh:
TMY LR AWD
TM3 LR AWD FSD (solgt)

Motorwatt

Teori: Nå har jo Taben noen Teslaer fra før, så det kan være grunnen til at han har fått prioritert  levering. God kunde, osv.
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

RuneW

Sitat fra: Motorwatt på fredag 22. februar 2019, klokken 22:36
Teori: Nå har jo Taben noen Teslaer fra før, så det kan være grunnen til at han har fått prioritert  levering. God kunde, osv.

Det er sikkert ikke noen dårligere teori... Som sagt, jeg har svært lite tro på betalings-teorien.
TMY LR AWD
TM3 LR AWD FSD (solgt)

Handyman

Sitat fra: pekle på fredag 22. februar 2019, klokken 22:13
Hoppet også til steg 3 i natt, men står fortsatt at de skal ta kontakt. Fikk FI-link for et par uker siden, men den er fortsatt tom. Men mye rar oppførsel på den siden, så sikkert mange varianter.
Hvis man skal tro på den stegvise forklaringen "Dette er hva du kan forvente før levering" så er det "huket av" for betaling, så det må jo bety at det er gjennomført og registrert i et av Teslas mange systemer (som forøvrig ikke ser ut til å snakke smmen). Da blir det jo ny TM3 til 25 000,-  8)  ;D
Dette er som flere sier bare en forklaring på hvordan prosessen (forhåpentligvis) er ment forløpe.
Det jo "Vi sender deg faktura, og tar kontakt for betaling." som er det som gjelder.
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

Motorwatt

Korrekt. Det er når man får faktura man betaler. Omtrent slik som i resten av samfunnet. Untatt hvis man konkret har avtalt forskuddsbetaling, og det har man vel ikke her.
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

RuneW

Sitat fra: Handyman på fredag 22. februar 2019, klokken 22:52
Det jo "Vi sender deg faktura, og tar kontakt for betaling." som er det som gjelder.

Kan noen som har fått denne fakturaen fortelle om i hvilken form den kom?
Mail? Link på websiden? Telefax?
TMY LR AWD
TM3 LR AWD FSD (solgt)

Kpp

Sitat fra: RuneW på fredag 22. februar 2019, klokken 23:08
Sitat fra: Handyman på fredag 22. februar 2019, klokken 22:52
Det jo "Vi sender deg faktura, og tar kontakt for betaling." som er det som gjelder.

Kan noen som har fått denne fakturaen fortelle om i hvilken form den kom?
Mail? Link på websiden? Telefax?
Jeg fikk på Mail et par stk og så har jeg link til en på Mytesla

Har ikke betalt.

bno

Jeg fikk final invoice = Slutt faktura for tre uker siden da sto jeg i steger klargjør for levering og fikk sluttfaktura uten VIN, så fikk jeg en ny sluttfaktura med VIN noe senere. Slik har jeg stått i snart tre uker intil i dag da steget gikk frem til Betaling. Men ikke en tøddel om bilen og de vet ikke helt når den kommer. Da er det ikke snakk om 7 dager det er det renste viss vås. Noe så rotet som dette er helt håpløst. Den er bare kommet til meg som link på Mytesla.
Jeg har selvsagt ikke betalt og det skulle bare mangle. 7 dager før lvering sier Tesla på sluttfakturaen, men for f da må de kunne si når bilen blir levert da ???????!!!!!!!!


Counterpointer

Sitat fra: RuneW på fredag 22. februar 2019, klokken 17:43
Jeg venter til jeg får en dato og sørger for å betale 7 dager før.
Jeg fikk leveringsdato forrige uke (22.02). Måtte flytte denne. Det gjorde de på mandag 18. (til 23.02) Betalte da bilen og den gikk inn den 19. I dag registrerte de bilen på meg og jeg henter den i morgen. Så lenge betaling er inne noen virkedager før utlevering så holder nok det. 7 dager er for å være sikre.

Nå har jeg snakket med folk i England, Nederland, Sverige, Stavanger og Oslo. Alle er veldig hyggelige og gjør så godt de kan, all info er ikke helt i synk, men det er også flere av dem åpne på. Fra mitt ståsted i forhold til at de nå leverer hundrevis av biler, snart tusenvis, på noen få uker. Er dette imponerende. Spesielt med tanke på hvor mye forskjellige forespørsler de får nå.

geear

Sitat fra: RuneW på fredag 22. februar 2019, klokken 23:08
Sitat fra: Handyman på fredag 22. februar 2019, klokken 22:52
Det jo "Vi sender deg faktura, og tar kontakt for betaling." som er det som gjelder.

Kan noen som har fått denne fakturaen fortelle om i hvilken form den kom?
Mail? Link på websiden? Telefax?
Fakturaen ligger på høyre side inne på Tesla-kontoen. Hvis du bruker mobil må du snu den i landscape for å få det opp. Iallfall på iPhone. Hjelper ikke å scrolle sideveis.

Har selv utlevering på onsdag, og har ikke betalt faktura enda. Fakturaen er ikke riktig heller, har med 20" vinterhjul som jeg ikke skal ha. Tar det helt piano.  8)

Hvis det er noen trøst for dere som klager på Tesla, så venter jeg også på e-Niro, som skal komme til landet i morgen, og har ikke hørt et eneste pip fra Kia siden jeg signerte kontrakten. Ikke en mail, ikke en SMS, ikke en ubesvart samtale. Ingen utleveringsdato å forholde meg til heller.

bno

#400
@knut.aulie
Kan ikke være mer ening. Jeg har hele roen og synes at de gjør en strålende jobb. Intet å utsett på dem. Fabelaktig. De jeg har snakket med er topp vennlig og ingennegative  bemerkninger overhodet bare positive. Men tesal har aldri kontaktet meg overhodet. Jeg har tatt kontakten.

@gr
Samme som da jeg mottok Hyundai Kona. Men den kom da til slutt :)

Motorwatt

#401
Mulig det er forvirring med Final Invoice som altså ikke er en sluttfaktura, men en proformafaktura. Her burde Tesla vært klarere. Endelig sluttfaktura kommer etter at dette blir synlig på MyTesla: "Vi sender deg faktura, og tar kontakt for betaling"
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

gruffalo

Jeg synes dette er veldig enkelt. Når jeg får leveringsdato, så betaler jeg innen 7 dager før den.

(Eller ihvertfall så jeg er sikker på at pengene har gått inn i god tid før overleveringen...)

Sent fra min SM-G965F via Tapatalk

E-tron 55 sportback 2022

bno

Sitat fra: Motorwatt på fredag 22. februar 2019, klokken 23:52
Mulig det er forvirring med Final Invoice som altså ikke er en sluttfaktura, men en proformafaktura. Her burde Tesla vært klarere. Endelig sluttfaktura kommer etter at dette blir synlig på MyTesla: "Vi sender deg faktura, og tar kontakt for betaling"
OK, da gir det mer meing, menman har det forhold 7 dager og det betinger at man har en utleveringsdag som horisont. Da burde det som du sier stått proforma invoice da ikke final...

RuneW

Sitat fra: Motorwatt på fredag 22. februar 2019, klokken 23:52
Mulig det er forvirring med Final Invoice som altså ikke er en sluttfaktura, men en proformafaktura. Her burde Tesla vært klarere. Endelig sluttfaktura kommer etter at dette blir synlig på MyTesla: "Vi sender deg faktura, og tar kontakt for betaling"

Ok, så de sender sluttfakturaen på mail når den tid kommer?
TMY LR AWD
TM3 LR AWD FSD (solgt)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA