Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Levering av model 3

Startet av jog, fredag 01. februar 2019, klokken 08:17

« forrige - neste »

stranger1891

Sitat fra: Handyman på tirsdag 12. februar 2019, klokken 20:52
Sitat fra: N00b på tirsdag 12. februar 2019, klokken 17:57
Den første båten vi vet om er ikke de første Tesla 3 som kom til Europa. Det er noen flere biler.  Kan det være noen av de som leveres ut?
City of Amsterdam ankommer Drammen i morgen tidlig. Det er nok på den båten de første bilene er.
Det ryktes mellom 500 og 700 biler.

Min bil er også på denne båten City of Amsterdam etter det Tesla skrev på mail 2 dager siden, men fortsatt fikk ikke noe leveringsdato. Bare final innvoice.

Elmo

Bilene som skal leveres ut i Drammen på lørdag bør komme inn i reg.statistikken snart. Det er fremdeles ingen Model 3 registrert i februar
https://www.itanywhere.no/E-reg.php?car=Tesla+Model+3&mnd=%25&year=%25&fbclid=IwAR3plwWi7qIyU0w0kkreQtcHZsI3fyCPEy4rcsI0HGZ4buUXm6Y6k5oX8eE
Tesla Model 3 AWD/FSD 03/2019 med sw: 2023.44.30.9  og en Seat Mii 2020.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005.
Har hatt div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen 170.000 km. Kun en P106 igjen nå.
eUp 2015 - solgt.

THE

Bilen min ble registrert dagen før overlevering. Dette var i sept. 2017, så ei mnd med bra trøkk i utleveringer. Bilen ble forøvrig shippet via Hirtshals og med Fjord Line til Bergen.
Tesla Model X100D, levert 20.09.17

Zoe Intens 2015 (Q210)     "Solgt"

geirci2

#183
I Nederland har antall registreringer av Model 3 "eksplodert" de siste dagene (fra 40 til 145).
For Norge er det fremdeles de 17 demobilene som er registrert. Dette tallet vil vel også "eksplodere" de nærmeste dagene tenker jeg.
Tesla Model Y Performance 2023 Solid Black, Svart og hvitt interiør - utlevert: 18.3.2023 - Firmware: 2024.8.9
Tesla Model 3 LR AWD 2019 HW2.5/FSD/Acceleration boost - utlevert: 4.4.2019 / HW3: 2.10.2020 - SOLGT 7.7.2023

ikesrm

Fikk SMS nå nettopp fra Tesla vedrørende innbetalling av Final Invoice. Tok en rask telefon og fikk bekreftet at denne meldingen er det bare å se bort ifra så lenge man ikke har fått bekreftet leveringsdato.

Kpp

Jeg fikk og sms om final invoice, og jeg har leveringsdato.
Men Gjensidige som jeg skal ha billån hos vil ha registreringsnr på bilen for å kunne vederebehandle lånet (jeg har bare fått VIN nummer). Noen andre i samme situasjon?

P85TMS

Sitat fra: ikesrm på onsdag 13. februar 2019, klokken 10:23
Fikk SMS nå nettopp fra Tesla vedrørende innbetalling av Final Invoice. Tok en rask telefon og fikk bekreftet at denne meldingen er det bare å se bort ifra så lenge man ikke har fått bekreftet leveringsdato.
Fikk også beskjed om det på torsdag. Men i går kom det mail fra delivery som sa at det bare var å betale med info på final invoice. Jeg har ikke fått leveringsdato.

joac

Sitat fra: Kpp på onsdag 13. februar 2019, klokken 11:35
Jeg fikk og sms om final invoice, og jeg har leveringsdato.
Men Gjensidige som jeg skal ha billån hos vil ha registreringsnr på bilen for å kunne vederebehandle lånet (jeg har bare fått VIN nummer). Noen andre i samme situasjon?
Jeg har lagt inn VIN hos gjensidige og fått mail om at forsikringen blir aktivert bår bilen er registrert

Kpp

Sitat fra: joac på onsdag 13. februar 2019, klokken 12:53
Sitat fra: Kpp på onsdag 13. februar 2019, klokken 11:35
Jeg fikk og sms om final invoice, og jeg har leveringsdato.
Men Gjensidige som jeg skal ha billån hos vil ha registreringsnr på bilen for å kunne vederebehandle lånet (jeg har bare fått VIN nummer). Noen andre i samme situasjon?
Jeg har lagt inn VIN hos gjensidige og fått mail om at forsikringen blir aktivert bår bilen er registrert
Men det er billånet jeg tenker på, fordi det står på final invoice at jeg skal betale 7 dager før levering... men jeg får ikke signert lånet før jeg har fått registreringsnr.

ok67

Har bedt om levering i April fortrinnvis etter påske. Har fått bekrefta utsatt levering, med advarsel om at den kan bli ytterligare forsinka (til mai). Det er OK for meg, treng ikkje bilen før og då har eg god tid til å selge dieselbilen utan å gi den bort.
Tesla Model 3 AWD-LR 2019
iMiev 2013 som jr. har overtatt

Balrog

Leveringsdato mandag 18.2 i Drammen med forbehold om force majeure.

Har kun hatt kontakt med trivelige og hjelpsomme folk i Tesla, men det er klart at de ikke kan alt om bil, produksjon og transport. Betalte i dag og sendte pdf-kopi av betalingen som de ba om og booket forsikring, i håp om at alt går smurt som swix klister ved utleveringen.

Det er kanskje her jeg skulle skrike i vei om at leveringsestimatene har variert fra midten av februar til mars og true med å heve kjøpet fordi en som bor i Lillestrøm visstnok får bilen 2 dager før meg enda han reserverte 2 måneder etter meg?

Gleder meg som en unge på bursdagen til jesus til vår nye bil er klar...

Tesla S P85 2013, Tesla Model S 75D 2017, VW E-Up 2020, Renault Zoe 2017, Hyundai Kona 2021
Energica Experia elektrisk MC 2023, Zero SR elektrisk MC 2017

GOS


Er det noen utenfor Østlandet som har fått oppgitt/bekreftet utleveringsdato via TELEFON?
Model Y bestilt jan 2020, tatt ut juni 2022
Hyundai Ionic 5 bestilt aug 2021, levert 13.01.2022
Model 3, LR AWD, MCR, FSD, svart/svart levert februar 2019, solgt juni 2022
Hyundai Kona levert og solgt februar 2019
S85 blå, levert juni -14, 2019

jodd

Sitat fra: GOS på torsdag 14. februar 2019, klokken 06:56
Er det noen utenfor Østlandet som har fått oppgitt/bekreftet utleveringsdato via TELEFON?

Nei, har kun fått mail og SMS. (Bergen/Minde)
___________________________

01.03.2019: Tesla Model 3 LR AWD FSD

gruffalo

for meg ser det ut til at leveringssted har blitt bytta til Øvre Flatåsveg 4c i stedet for Lade. Er det bare meg, eller skal de ha et kjempe-event der med telt osv?

M
E-tron 55 sportback 2022

andersthronaes

#194
Jeg ble fortalt for 3 uker siden at Tesla skal ha utlevering av biler på Flatåsen i UCO sine gamle lokaler, så det stemmer nokkk bra det

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA