Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Levering av model 3

Startet av jog, fredag 01. februar 2019, klokken 08:17

« forrige - neste »

hemi

Jeg har fått 22 feb

Og har ikke final invoice, ikke fått VIN osv.

På "mytesla" har jeg ingenting, fortsatt bare RN nr.

Gibblay

Sitat fra: 18650 på mandag 11. februar 2019, klokken 18:15
Også fått mail om levering. Gikk i spamfilteret på min Gmail-konto.

Lå i spammen hos meg også. 27 ferbruar :+1:

GOS

Sitat fra: hemi på mandag 11. februar 2019, klokken 22:41
Jeg har fått 22 feb

Og har ikke final invoice, ikke fått VIN osv.

På "mytesla" har jeg ingenting, fortsatt bare RN nr.

Og 22 feb har du fått på telefon eller e-post?

Snodig at du har fått spesifikk dato uen å ha fått VIN eller Final Invoice.

Tror det går litt over stokk og stein i systemet deres. Er ikke sikker på om jeg skal tørre og håpe at bilen er klar den dagen de sier at jeg skal komme å hente den....
Model Y bestilt jan 2020, tatt ut juni 2022
Hyundai Ionic 5 bestilt aug 2021, levert 13.01.2022
Model 3, LR AWD, MCR, FSD, svart/svart levert februar 2019, solgt juni 2022
Hyundai Kona levert og solgt februar 2019
S85 blå, levert juni -14, 2019

Dani3l

Det faktum at det står "Leveringsavtale bekreftet", gjør at jeg ikke har helt tro på dette. For det første er det en annen dato i Final Invoice, og når man bekrefter noe så har man gjerne avtalt det først? Setter av datoen når de ringer og ber meg betale. Det kan jo skje i morgen.. 
2022 Nio ES8 Signature Edition 6s
2019 Tesla Model X - 100D m/FSD
2019 Tesla Model 3 - LR AWD m/FSD

hemi

Sitat fra: GOS på mandag 11. februar 2019, klokken 22:51
Sitat fra: hemi på mandag 11. februar 2019, klokken 22:41
Jeg har fått 22 feb

Og har ikke final invoice, ikke fått VIN osv.

På "mytesla" har jeg ingenting, fortsatt bare RN nr.

Og 22 feb har du fått på telefon eller e-post?

Snodig at du har fått spesifikk dato uen å ha fått VIN eller Final Invoice.

Tror det går litt over stokk og stein i systemet deres. Er ikke sikker på om jeg skal tørre og håpe at bilen er klar den dagen de sier at jeg skal komme å hente den....

Fikk epost

snakket med de på tlf tidligere på dagen, men de nevnte 0 rundt dette da.

flux

God fart i utleveringen i Tyskland ser det ut til.
1.390 meldinger siden 10. Jan i utleveringstråden på tysk Tesla forum.

https://tff-forum.de/viewtopic.php?f=73&t=24786&start=1390

Kanskje Tyskland går forbi Norge i antall Tesla registrerte pr mnd fra februar og fremover?

Handyman

Sitat fra: Terhar på mandag 11. februar 2019, klokken 22:41
Til dere som har fått utleveringsdato og tid: er det endret fra RN-nummer til VIN-nummer i MyTesla, eller står VIN-nummeret fortsatt kun på invoice?
Fortsatt RN, men VIN står på Final Invoice. Ingen dato på meg.
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

Finnøy (Arne Johan Larsen)

#127
Sitat fra: Terhar på mandag 11. februar 2019, klokken 22:41
Til dere som har fått utleveringsdato og tid: er det endret fra RN-nummer til VIN-nummer i MyTesla, eller står VIN-nummeret fortsatt kun på invoice?
Har fortsatt RN nummer på MyTesla. VIN har vært på "Final Invoice" siden 7.2. Fikk egen e-post i dag (11/2) om utlevering 4.mars. Ny e-post 22/2 om utlevering fremskyndet til 26/2 :)

jodd

Jeg fikk en telefon fra Tesla i går ettermiddag, som jeg ikke rakk å svare >:(

Fikk også mail (i spam filteret) i går, med levering i Bergen 22.februar kl 16.00.
Har ikke mye tro på at det kommer til å skje, så jeg venter på ny telefon og personlig bekreftelse før jeg betaler fakturaen
___________________________

01.03.2019: Tesla Model 3 LR AWD FSD

z4rd

Hørtes ut som en oppskrift på å utsette sin egen levering...

Hva mer kan du forvente? De har prøvd å ringe deg, samt sendt mail ångående levering, men det vil ikke du forholde deg til?
2020 Tesla Model 3 LR
2017 Tesla Model X75D

jodd

Når jeg snakket med delivery i forrige uke, var det levering i mars som var planlagt.
Nå skal plutselig bilen stå klar i Bergen om halvannen uke, selv om det enda ikke er kommet en eneste bil til Norge (som vi vet om)? Kjenner at jeg tviler litt, men får prøve å ringe delivery i dag :+1:
___________________________

01.03.2019: Tesla Model 3 LR AWD FSD

itje

Tesla er et merkelig selskap.

Snakket nettopp med en kar på delivery, og han påstår at ingen har fått delivery dato, ingen har blitt oppringt, og ingen vil bli oppringt før bilen er ankommet Norge. Alle som har fått final inoice har fått pga feil i systemet.

::)
2019 Tesla Model ≡ AWD, Midnight Silver, FSD, 18" Aero, Black premium. Levert: 30.03.19 - "Konebil"

2024 Tesla Model Y RWD, Deep Blue Metallic,, 19'' Gemini, Black premium. Best. 02 10.23. Bekreftet levering: 26.10.23

versys

Sitat fra: z4rd på tirsdag 12. februar 2019, klokken 07:59
Hørtes ut som en oppskrift på å utsette sin egen levering...

Hva mer kan du forvente? De har prøvd å ringe deg, samt sendt mail ångående levering, men det vil ikke du forholde deg til?
Tror ikke det du refererer til stemmer. Snakket ned delivery i går, de sa at ingenting skulle betales enda. Før utlevering ville de ringe og avtale utleveringstidspunkt som passet. Da ville de og gi instrukser på hvordan betaling skulle skje. Ingen må betale noe før utlevering er avtalt pr telefon.

Elmaster

Sitat fra: itje på tirsdag 12. februar 2019, klokken 09:09
Tesla er et merkelig selskap.

Snakket nettopp med en kar på delivery, og han påstår at ingen har fått delivery dato, ingen har blitt oppringt, og ingen vil bli oppringt før bilen er ankommet Norge. Alle som har fått final inoice har fått pga feil i systemet.

::)
wow. Altså helt seriøst. Før et par uker siden så forsvarte jeg tesla fra de som kritiserte de små tingene men nå etter å ha sett deres struktur og mangel på kunnskap så har jeg fått nok. Det som irriterer meg mest er jo at om de ikke vet noe kan ikke de bare si at dessverre vi har ikke fått info om det ennå. Istedenfor så sier forkjelle ansatte 10 forkjelle ting. Jeg har jobbet med salg og administrasjon hele mitt liv og skjønner ikke hvorfor de ikke har en leder som bare kan sette ned foten og sier til alle de selgere og delivery folka at når dere vet ikke om noe, ikke gi feil info til kundene. Si bare at du har ikke fått info om det ennå. Hvor vanskelig er det liksom.

Jeg har så lyst til å kansellere kjøpet men jeg vil ikke det siden jeg vil ha denne bilen (Model 3). Om en annen produsent hadde bil med tilsvarende specs og like intuitivt så hadde jeg absolutt gått bort fra det tullet her....

Tunk

Fikk mail i går kveld om at bilen leveres ut 1. mars kl. 1000 i Drammen. Samme vin som jeg har fått tidligere.
Fikk final invoice 7. feb. Kan forsåvidt ikke skjønne hva som er så merkelig med noe av dette. De skal ha ut ca. 200 biler om dagen og da må det nok gå litt unna.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA