Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Hva ville e-tron kostet som diesel?

Startet av Gitzern, fredag 08. februar 2019, klokken 19:45

« forrige - neste »

Gitzern

Her har jeg lite peiling, men var litt nysgjerrig på hvor mye bil jeg får for pengene. Jeg har jo tidligere i andre tråder redegjort for mitt regnestykke på en Q5 2016 til 450 000 kontra e-tron.Konklusjon var at med billån må jeg inn med 100 000 mer i egenandel, mens mnd utgifter kommer ut likt når man tar med besbarelsene ved elbil kontra diesel.

Jeg har lagt inn følgende parameter, men her jeg på tynn is, så arrester meg gjerne: nox 80, co2 100, vekt 1900, hk 220. Pris 800 000, reg dato jan 19 og km 0. Kalkulatoren ga en pris på 1 175 000 inkl mva og engangsavgift. Hvis dette stemmer noenlunde betyr vel det at jeg legger 100 000 ekstra for å kjøpe en bil som ville kostet 625 000 mer. Nå tror jeg nok at mva fordelen på ekstrautstyr ikke er tilstede 100%, så la oss runde ned til 550 000 mer bil for 100 000 ekstra egenandel. Not bad!

AJ82

Blir vel ofte sammenlignet med Q8. Den ligger fort på rundt 1.4mill.

A.J.
- 2022 Mercedes EQE 43 AMG
- 2022 Kia EV6
- 2024 Volvo EX90 (i bestilling)
x 2023 BMW I4 M50
x 2022 Audi E-Tron GT
X 2021 Polestar 2 LR AWD
x 2020 E-Tron 50 Sportback
x 2019 E-Tron 55 SUV
x 2019 E-Golf

Jon65

En Audi Q5 40 TDI 190 Hk quattro S-tronic  får du for 638.200 når du ser på grunnmodellen før utstyr.

Gitzern

Ok Jon, det betyr at ved å kjøpe ny Q5 ville jeg hatt kostnader på ca 2000 mer i mnd pga diesel og må ut med ca like mye i egenandel.

Gitzern

Q8 er jo veldig lik, 1,4 mill ja. Da snakker vi. Kan stå lenge i ladekø for det mellomlegget :)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA