Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Hvilken bil kommer du fra?

Startet av SabreMan, torsdag 31. januar 2019, klokken 21:15

« forrige - neste »

SabreMan

Dere som har bestilt Model 3, hva kommer dere fra? Alternativ 3 til 8 henviser til prisen på bilen da du kjøpte den, ikke nybilprisen (med mindre du kjøpte den ny).
Model S 75. Bekreftet 20.07.17. Levert 29.09.17.

Counterpointer

#1
Interessant fordeling med så stor andel som kommer fra fossil

Har Ampera-E btw

Vesel

#2

  • Nissan Almera, bensin, 2004-modell. Min første bil. Kjøpte den i 2013 for 43 000 kr.
  • Peugeot 208, diesel, 2013-modell. Kjøpte den som pendlerbil til dama i april i fjor for 82 000 kr. Ville egentlig kjøpt en Leaf i samme prisklasse, men hun nekta. Vi bruker Peugeoten i grunn like mye. Almera-en er blitt en reservebil. For øvrig den nydeligste bilen jeg vet, en designperle spør du meg. Lekkert interiør også.

Selger Almera-en når jeg får M3-en, den er et vrak. Da er det Peugeot-en som vil få reservebil-/konebilstatus. Glad for at jeg har klart å oppnå 70% bonus når jeg nå skaffer meg min første nybil.  :+1: Har jo bare hatt ansvarsforsikring på Almera-en, så selv om jeg har bulka den som bare f så har jeg jo aldri brukt forsikringen på den.
Superfornøyd eier av en Tesla Model 3 siden mars 2019.
Long Range, AWD, blå, premium svart interiør, 19" Sport (sommer) + 18" Aero (vinter), AP + FSD.

Bydue 3.0 - el-sparkesykkel og hobbyprosjekt
Segway Minipro - selvbalanserende ståhjuling. Ta kontakt hvis du kan mekke kjettinger og snøplog til denne! 😂

hawK

Har 2018 Leaf 40kWt. Kjøpte den i juli, hadde nok stått over hvis jeg viste at model 3 var like rundt hjørnet, og ble tilgjengelig for alle så tidlig. Både reserverte og bestilte i desember.
Egentlig veldig fornøyd med Leafen, og rekkevidden holder helt fint til mitt bruk, men jeg er glad i bil og hadde veldig lyst på Tesla.

ok67

Burde vore mogeleg med fleire valg...

Har i dag ein Opel Insignia, som er til salgs og ein iMiev og ein Peugeot Partner som begge blir beholdt.
Tesla Model 3 AWD-LR 2019
iMiev 2013 som jr. har overtatt

SabreMan

Sitat fra: ok67 på torsdag 31. januar 2019, klokken 21:59
Burde vore mogeleg med fleire valg...

Har i dag ein Opel Insignia, som er til salgs og ein iMiev og ein Peugeot Partner som begge blir beholdt.

Det er bare å lage en ny avstemning hvis du er interessert i andre data. Flere avstemninger er bare moro.
Model S 75. Bekreftet 20.07.17. Levert 29.09.17.

hawK

Sitat fra: ok67 på torsdag 31. januar 2019, klokken 21:59
Burde vore mogeleg med fleire valg...

Har i dag ein Opel Insignia, som er til salgs og ein iMiev og ein Peugeot Partner som begge blir beholdt.

Tjaa, hva tenker du på?
Slik jeg leser det så er det hvilen bil du erstatter model 3 med. Men vil selvfølgelig være noen som erstatter f.eks en rimelig elbil og en fossil..


Sent from my iPhone using Tapatalk

ok67

For mitt vedkommande så erstattar den i grunnen både Insigniaen som er til salgs og iMieven som jr. kjem til å bruke, så den erstattar i praksis to bilar.
Tesla Model 3 AWD-LR 2019
iMiev 2013 som jr. har overtatt

Løve

Sitat fra: ok67 på torsdag 31. januar 2019, klokken 22:11
For mitt vedkommande så erstattar den i grunnen både Insigniaen som er til salgs og iMieven som jr. kjem til å bruke, så den erstattar i praksis to bilar.

Bare for å leke litt trygg trafikk, men hvilken av bilene vil du poden skal sitte i når en fyllekjører treffer han midt i fronten?

olavxxx

Jeg valgte fra annen Tesla, byttet ut late 17X med alt utstyr for å gå til 3P.
Men samboeren min har en Avensis også (fysj og fy...). Tror vi må skifte den ut også, men usikker på med hva.

2 x 3P blir litt insane, he he.. Skulle hatt en 3 SR eller en Y kanskje.
Kan tenkes vi bør carpoole litt mer, som vi har gjort nå som jeg solgte Xen i desember. Carpool i 3P, men da kjører hun den mest i jobben i så fall, men samtidig sparer vi jo mer drivstoff/bom. Avensisen er jo dødskjedelig...

Jeg har generelt sett vært en Volvomann før i tiden, hatt veldig mange Volvoer.

vifteovn


Reflektor

Audi A6 ryker. Har Leaf fra før så daglig kjøring blir helelektrisk. (Noe den for det meste har vært en god stund allerede ) Beholder også en eldre Citroen jumpy siden jeg trenger den innimellom så lenge TM3 mangler hengerfeste. Den står på sommerdekk så forurenser ikke allverden ;)

S4e

Ampera-e som jeg stort sett er veldig fornøyd med. Den er min første elbil og overbeviste med om at heretter kun el.

Bedre kjøreegenskaper motorvei, 4 hjulstrekk og litt større bagasjerom er hovedgrunner.
Tesla Model 3 LR AWD FSD Hengerfeste
Ecolite ladestasjon

bno

Kyundai Kona etter å ha solgt min AE. Veldig fornøyd med den og beholdes.

Taben

#14
Hei. Jeg selger min I-Pace og kjøper 2 x Tesla model3 isteden. Vil beholde min model X P100D som jeg er veldig fornøyd med.

For meg ble Jaguar I-Pace et feilkjøp, kunne like gjerne beholdt vår Leaf som bil nr 2.

I-Pace; altfor kort rekkevidde. Altfor lang ladetid på såkalte hurtigladere på 50kW, 100kW ladere er ikke utbygget og lader sakte i lav temperatur (tar 2 timer mot Tesla 45 minutter). Lang ladetid på 400v 3fas16A, da den mangler ombordlader (tar 20 timer mot Tesla 10 timer)). Masse oppståtte feil på bilen og dertil inn og ut av verksted. På langtur er sittekomfort ikke optimal og setene er blitt pløsete etter 18000 kjørte kilometer.


---------------------------------------------------
Jaguar I-Pace, Oktober 2018
Tesla model X P100D, Oktober 2017

Leaf, September 2017, Solgt
Tesla model X Signatur P90D, 2016, Solgt
BMW X5, August 2015, Solgt
BMW X3, Juni 2015, Solgt
Porsche Cayenne, juni 2014, Solgt

Reservert 2 x Model 3, 31.03.2016
Reservert Porsche Taycan, 20.04.2018
3 x Tesla CT i bestilling
Tesla Model YP, Hvit Desember 2022
Tesla Model YLR, September 2022 Solgt
Tesla Model YLR, August 2022 Solgt
Tesla Model 3, Februar 2019. Solgt
Tesla Model 3, Mars 2019. Solgt
Tesla Model X P100D, Oktober 2017. Solgt
Jaguar I-Pace, Oktober 2018, Solgt
Leaf, September 2017, Solgt
Tesla Model X Signatur P90D, August 2016, Solgt

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA