Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Kjøpskontrakt

Startet av El-sker, torsdag 31. januar 2019, klokken 09:42

« forrige - neste »

El-sker

Hei!

Jeg har finansiert bilen via danskebank, og de krever kjøpskontrakt for å overføre betale fakturaen fra Tesla. Etter det jeg forstår, så er det bare faktura vi får fra Tesla før vi skal hente den? Er det noen som har fått kjøpskontrakt i forkant av utlevering?

hawK

Godtar de ikke bestillingsavtalen?

fredriks

Dette er vel ikke uvanlig. Lån vil aldri bli utbetalt før de har kontrakt.

Hos en "vanlig" forhandler tar de jobben med å oversende kontrakt etc til banken du måtte ønske å benytte, regner med Tesla gjør det samme. Frem til det har du finansieringsbevis.
2017 Hyundai Ioniq levert 07.17.
Din Model Din Model 3 ble reservert 01/04/2016.

El-sker

Sitat fra: hawK på torsdag 31. januar 2019, klokken 10:16
Godtar de ikke bestillingsavtalen?

I grunn ikke, men har sendt den nå. Får se hva di sier

Linka

Sitat fra: El-sker på torsdag 31. januar 2019, klokken 09:42
Hei!

Jeg har finansiert bilen via danskebank, og de krever kjøpskontrakt for å overføre betale fakturaen fra Tesla. Etter det jeg forstår, så er det bare faktura vi får fra Tesla før vi skal hente den? Er det noen som har fått kjøpskontrakt i forkant av utlevering?

Finansierer via samme bank selv. Jeg har finansieringsbevis, som i bunn og grunn betyr at det er lite arbeid involvert i å få ferdigstilt låneprosessen. Jeg gjør i hvert fall ikke noe mer mot banken før jeg har en endelig avtale hvor det fremgår sluttsum (eks. vinterdekk osv.), faktisk leveringsdato (ikke estimert) og betalingsinformasjon. Så vidt jeg forstår får man det kort tid før levering.

Tesla har jo gjort dette et par ganger, så jeg tror ikke det blir et problem for å si det sånn. Ville ikke stresset visst du kun har bestillingsbekreftelsen.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA