Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Model 3 Performance med Ludicrous?

Startet av geear, torsdag 31. januar 2019, klokken 00:41

« forrige - neste »

geear

Nå som Model X og S har fått samme modelloppsett som 3, hvor Performance har 0-100 i samme gate som 3P, og Ludicrous er tilleggsvalg på Performance, så er spørsmålet om ikke Ludi vil komme som tilvalg også på Model 3? Noen som har reflektert noe over det?

Godt ned på 2-tallet på 3PL hadde vært mega, men til hvilken pris? 8)

turfsurf

Det finnes vel ikke kraftige nok motorer til Model 3 for slik ytelse. S og X P har den store motoren bak som yter nesten like mye som to Model 3 motorer til sammen.
Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

olavxxx

Sitat fra: turfsurf på torsdag 31. januar 2019, klokken 06:29
Det finnes vel ikke kraftige nok motorer til Model 3 for slik ytelse. S og X P har den store motoren bak som yter nesten like mye som to Model 3 motorer til sammen.
Kan godt være de kan tyne mer ut av motorene som er der, særlig for slike "boost" ala det Jaguar gjør for å klare å kjøre 0-100 på (gjesp) 5.7 sekunder, med sin eTron. Spørsmål er egen hvor mye juice de kan levere fra batteriet, mer enn hvor mye motorene tåler for "boost", tror jeg.

Handyman

Sitat fra: olavxxx på torsdag 31. januar 2019, klokken 07:53
Sitat fra: turfsurf på torsdag 31. januar 2019, klokken 06:29
Det finnes vel ikke kraftige nok motorer til Model 3 for slik ytelse. S og X P har den store motoren bak som yter nesten like mye som to Model 3 motorer til sammen.
Kan godt være de kan tyne mer ut av motorene som er der, særlig for slike "boost" ala det Jaguar gjør for å klare å kjøre 0-100 på (gjesp) 5.7 sekunder, med sin eTron. Spørsmål er egen hvor mye juice de kan levere fra batteriet, mer enn hvor mye motorene tåler for "boost", tror jeg.
eTron = Audi
IPace = Jaguar
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

18650

Tror neppe de kommer til å introdusere en Ludicrous «bost funksjon» på 3 Performance. Den er allerede raskere enn alle konkurrenter i en rett linje. Ytterlige reduksjon av 0-60 mph vil bare minske gapet mot S og X med Ludi. Det tror jeg ikke er særlig lurt. Noe må man jo få ekstra ved å velge P100DL.

geear

X, S og 3 er biler i forskjellig klasse, så hadde ikke gjort noe om det fantes en Model 3PL med lignende ytelser. 3-eren er mye mer interessant for inspirert kjøring enn de to andre.

snd

Elon har tweetet at Ludi kommer til TM3, om jeg husker rett. Uansett må utsagnene hans tas med en stor klype....
P85D (+)
Roadster Signature 250 Sport
P85 RIP 19.11.2013 - 9.8.2014

Counterpointer

Sitat fra: snd på torsdag 31. januar 2019, klokken 14:22
Elon har tweetet at Ludi kommer til TM3, om jeg husker rett. Uansett må utsagnene hans tas med en stor klype....
Kommer samtidig med hengerfestet han også har lovet...........
Eller kanskje det havnet i samme kurv som solcelletak/canopy........

Som min kloke tenåringsdatter sa «pappa, når det gjelder Tesla så er det viktig å vente til du ser det i virkeligheten....»

Amoss

Sitat fra: knut.aulie på torsdag 31. januar 2019, klokken 15:35
Som min kloke tenåringsdatter sa «pappa, når det gjelder Tesla så er det viktig å vente til du ser det i virkeligheten....»

Tror ikke jeg tar mye feil om hun ikke har overhørt sin far mumle noe slikt en gang eller ti ;)
Model S 85D

jkirkebo

Sitat fra: knut.aulie på torsdag 31. januar 2019, klokken 15:35
Sitat fra: snd på torsdag 31. januar 2019, klokken 14:22
Elon har tweetet at Ludi kommer til TM3, om jeg husker rett. Uansett må utsagnene hans tas med en stor klype....
Kommer samtidig med hengerfestet han også har lovet...........
Eller kanskje det havnet i samme kurv som solcelletak/canopy........

Som min kloke tenåringsdatter sa «pappa, når det gjelder Tesla så er det viktig å vente til du ser det i virkeligheten....»

Logikken tilsier at det er smart å vente 6mnd med å slippe PL-utgaven. Da har alle som vil ha P kjøpt det, og en god del av disse kommer til å oppgradere til PL. Dermed blir det mer salg ;)
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

Counterpointer

Sitat fra: Amoss på torsdag 31. januar 2019, klokken 16:12
Sitat fra: knut.aulie på torsdag 31. januar 2019, klokken 15:35
Som min kloke tenåringsdatter sa «pappa, når det gjelder Tesla så er det viktig å vente til du ser det i virkeligheten....»

Tror ikke jeg tar mye feil om hun ikke har overhørt sin far mumle noe slikt en gang eller ti ;)

Han burde ha sagt dette, men tror ikke han har gjort det.

Counterpointer

Sitat fra: jkirkebo på torsdag 31. januar 2019, klokken 17:38
Logikken tilsier at det er smart å vente 6mnd med å slippe PL-utgaven. Da har alle som vil ha P kjøpt det, og en god del av disse kommer til å oppgradere til PL. Dermed blir det mer salg ;)
En kynisk tankegang som nok passer veldig bra i en amerikansk markedsavdeling. Dette kan du ha helt rett i.

olavxxx

For øvrig kan man slenge på lettere felger + 245 dekk, så høvler man av ca 0.2 sekunder 0-100 tiden :-)
Men hadde vært morsomt om Tesla lagde en "boost mode", knappen kunne sett ut som Knight Rider sin turbo boost knapp.

Jeg tenker da mest som bruk på dragrace (0-201 meter for eksempel).
På gate er jo uansett 3.5 sekunder "ekstremt nok" og vel så det.

Amoss

Sitat fra: knut.aulie på torsdag 31. januar 2019, klokken 18:16
Han burde ha sagt dette, men tror ikke han har gjort det.

Han har vel bare tenkt høyt uten å være klar over at noen har overhørt ham ;)
Model S 85D

Counterpointer

Sitat fra: Amoss på torsdag 31. januar 2019, klokken 18:41
Sitat fra: knut.aulie på torsdag 31. januar 2019, klokken 18:16
Han burde ha sagt dette, men tror ikke han har gjort det.

Han har vel bare tenkt høyt uten å være klar over at noen har overhørt ham ;)
Du har en rørende tro på at tenåringer hører på foreldrene sine

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA